הרכבת הקלה מחיפה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)
הרכבת הקלה מחיפה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)

פורסם מכרז לניהול פרויקט הרכבת הקלה לנצרת

פרסום המכרז מקדם בשלב נוסף את פרויקט הרכבת השאפתני שיחבר את חיפה עם נצרת. מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל: "מדובר בפורמט חדשני בראייה עולמית. ננהל את הפרויקט תוך עמידה קפדנית בלוחות הזמנים"

פורסם בתאריך: 27.5.18 12:35

חברת כביש חוצה ישראל פרסמה היום (ראשון) מכרז לבחירת חברת ניהול לפרויקט הרכבת הקלה מחיפה לנצרת – רכבת קלה אזורית שתשרת את תושבי הצפון ותחבר בין מטרופולין חיפה לבין הגוש העירוני נצרת-נצרת עילית.

הפרויקט מקודם בהסתמך על תוכנית שיזם משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף שבבעלות עיריית חיפה ואשר אושרה על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) במשרד האוצר בחודש פברואר 2017. על ביצוע הפרויקט, שעלותו נאמדת בשישה מיליארד שקל, הופקדה חברת כביש חוצה ישראל אשר משמשת זרוע ביצוע מובילה של הממשלה בפרויקטים זכיינים.

 

 

מסלול נסיעת הרכבת הקלה יתחיל במרכזית המפרץ בחיפה ויסתיים בתחנת תופיק זיאד בנצרת והוא מחולק לשני מקטעים: מקטע בין עירוני מחיפה עד פאתי נצרת עילית ומקטע בין עירוני קצר יותר שיעבור תחילה בנצרת עילית ולאחר מכן בנצרת.

אורך קו הרכבת הקלה יהיה כ-41 ק"מ והוא יכלול 19 תחנות איסוף והורדת נוסעים, חניוני חנה וסע, מתחם תחזוקה ומרכז בקרה. בקו יפעלו 32 קרונות בתדירות נסיעה מקסימלית של כל ארבע דקות, מהירות הנסיעה המתוכננת תהיה כ-100 קמ"ש, ותחזית מספר הנוסעים בשעות השיא היא כ-10,620 נוסעים לשעה. הטכנולוגיה שנבחרה להפעלת הקו – שיטת Tram-Train – מקלה על הנוסעים שכן היא מאפשרת נסיעה במקטעים בין עירוניים ועירוניים כאחד, ללא צורך בהחלפת מערכת הסעה.

מנכ"ל חברת כביש חוצה ישראל דן שנבך: "מדובר בפרויקט מורכב וייחודי המשלב תחבורה ציבורית עירונית ובין עירונית – פורמט חדשני ומתפתח בראייה עולמית. לחברת כביש חוצה ישראל ידע וניסיון רב בפרויקטים זכייניים גדולים ומורכבים, ונוסף על כך למדנו וחקרנו פרויקטים דומים שבוצעו בעולם. אנו מתכוונים לנהל את הפרויקט ביעילות ובאיכות גבוהה ללא פשרות, תוך עמידה קפדנית בלוחות הזמנים".

שר התחבורה ישראל כץ ציין כי פרויקט הרכבת הקלה בין חיפה לנצרת יאפשר להגדיל באופן משמעותי את מספר הנוסעים בתחבורה ציבורית ויעלה את רמת השירות שלה.

 

הרכבת הקלה מחיפה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)

הרכבת הקלה מחיפה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר