הרכבת הקלה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)
הרכבת הקלה לנצרת (הדמיה: RDV Systems)

אושרה תוכנית הרכבת הקלה מחיפה לנצרת

הוועדה לתשתיות לאומיות אישרה את התוכנית לרכבת שתחבר בין שני הגושים העירוניים, תנוע על מסילה שאורכה 43 קילומטר ותעצור ב-17 תחנות. כעת נותר שלב האישור בממשלה

פורסם בתאריך: 20.2.17 18:25

חמש שנים לאחר שהוכרזה על ידי הממשלה כתוכנית תשתית לאומית, אושרה היום סוף סוף התוכנית לרכבת קלה מחיפה לנצרת על ידי הוועדה לתשתיות לאומיות שבמשרד האוצר (הוות"ל).

התוכנית, שיוזם משרד התחבורה באמצעות חברת יפה נוף ואשר הופקדה בחודש ספטמבר, קובעת את מסלול המסילה, שתנוע לאורך 43 קילומטר ממרכזית המפרץ שבחיפה לתחנת תופיק זיאד בנצרת. לאורך התוואי מתוכננות 17 תחנות, תשע מתוכן בצידי המקטע הבינעירוני שאורכו 36 קילומטר – מחיפה עד פאתי נצרת עילית.

בסיום המקטע הבין עירוני תמשיך הרכבת לתוך המקטע העירוני, הקצר יותר, שאורכו שבעה קילומטר ושיעבור תחילה בנצרת עילית ולאחר מכן בנצרת. הרכבת תיכנס לנצרת עילית ושם היא תעצור בשש תחנות. לאחר שתסיים את מסלול נסיעתה בנצרת עילית, היא תיכנס לנצרת ותעצור שם בשתי תחנות – השוק העירוני ותופיק זיאד. הדגם שנבחר לרכבת הקלה מאפשר את כניסתה לאזור עירוני במהירות מופחתת ללא צורך בהחלפת כלי תחבורה. הרכבת האזורית החדשה תשרת את תושבי הצפון ותחבר את מטרופולין חיפה לגוש העירוני נצרת-נצרת עילית.

חשיבות גדולה יש גם לכך שהפרויקט אמור לחזק את מרכזיותה של חיפה כעיר הראשית במטרופולין. מתכננת הוות"ל נאוה אלינסקי מסרה כי התוכנית תשפר את נגישותם לחיפה של תושבי נצרת, נצרת עילית ויישובים נוספים בצפון. בעקבות אישור הוות"ל עוברת כעת התוכנית לשלב האישור האחרון הדרוש לשם כניסתה לתוקף, והוא שלב אישור הממשלה.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר