מרכזית המפרץ החדשה (צילום: חברת יפה נוף)
מרכזית המפרץ החדשה (צילום: חברת יפה נוף)

מרכזית המפרץ החדשה נחנכה בטקס חגיגי

מרכזית המפרץ החדשה תשרת שש חברות תחבורה ציבורית. לפי ההערכות צפויים לעבור בה כ-60,000 נוסעים מדי יום, ותוך שנה היא תשרת יותר מ-20 מיליון נוסעים

פורסם בתאריך: 6.6.18 18:43

טקס לציון פתיחתו של מרכז התחבורה מרכזית המפרץ החדשה נערך היום (רביעי) בהשתתפותם של שר התחבורה ישראל כץ וראש העיר חיפה יונה יהב. בתחילת יולי תחל פעילותו של מרכז התחבורה החדש, שנבנה על ידי חברת יפה נוף השייכת לעיריית חיפה וצפוי לשרת את כל תושבי הצפון. הטרמינל התחבורתי החדש, אשר נחשב למרכז התחבורה המודרני בישראל, משתרע על שטח בנוי של 12,000 מ"ר.

המרכז כולל תחנות של קווי מטרונית, אוטובוסים עירוניים ובין עירוניים לצד תחנות רכבת של קו החוף ושל קו רכבת העמק ותחנה למוניות ספיישל. בעתיד ישולבו במרכז גם מסופים של הרכבת הקלה לנצרת ושל הרכבלית (הרכבל) לטכניון ולאוניברסיטת חיפה.

מרכזית המפרץ החדשה תשרת שש חברות תחבורה ציבורית המפעילות מדי יום מאות אוטובוסים. המרכזית החדשה תשמש כשער הכניסה הראשי למטרופולין חיפה וכעורק התחבורה המוביל של כמיליון וחצי מתושבי חיפה והצפון. לפי ההערכות צפויים לעבור בה כ-60,000 נוסעים מדי יום, ותוך שנה היא תשרת יותר מ-20 מיליון נוסעים.

מבנה התחנה מאפשר תנועה רציפה וקלה של הנוסעים תוך הקפדה גבוהה על בטיחותם. עם סיום העבודות בחודשים הקרובים תתבצע התנועה בין אמצעי התחבורה השונים בשטח המתחם ובמפלס בטיחותי ונפרד להולכי רגל, ולא תכלול מעברי חצייה או מפגש עם כלי רכב נוסעים.

הטרמינל מחולק לשני אגפים – צפוני ודרומי. האגף הצפוני הוא מבנה בן שתי קומות, כאשר בקומה התחתונה ממוקמים רציפי מטרונית ו-14 מסופי אוטובוסים בין עירוניים, עם שילוט מידע מתקדם שיידע את הציבור על זמני ההגעה של האוטובוסים, והקומה השנייה תשמש בעוד חודשים אחדים כתחנת רכבת העמק. האגף הדרומי ישמש לרציפי הורדה והעלאה של נוסעים לאוטובוסים עירוניים, והוא מאפשר מעבר מהיר של אוטובוסים ונוסעים אל מרכזית המפרץ וממנה.

המרכז התחבורתי מחובר באמצעות שני גשרים לתחנת רכבת העמק ולחניון הכולל מאות מקומות חנייה לכלי רכב פרטיים. בנייתם של שני גשרים נוספים – לקניון הסינמול ולרציף רכבת החוף – צפויה להסתיים בחודשים הקרובים. הגישה למגרש החניה תתבצע דרך מעבר משוקע המחבר את מנהרות הכרמל עם צומת המכולות ועם כביש עוקף קריות (כביש 22). המרכז כולו נגיש לבעלי מוגבלויות ובכניסה הראשית לתחנה נמצאת חניית נכים רחבה.

 

 

כץ: "המרכז התחבורתי יאחד את כל אמצעי התחבורה הקיימים במטרופולין חיפה ויהווה נקודת מעבר ביניהם. כמו כן הוא יספק נגישות וקישוריות לערים וליישובים הקרובים לחיפה, לערי הצפון והמרכז, לדרום הארץ ולירושלים".

יהב: "זהו יום חג לתושבי חיפה והצפון. מרכזית המפרץ החדשה מהווה מרכיב נוסף במערך התחבורה הציבורית בחיפה, שהוא המתקדם בארץ, בזכות מגוון רחב של אמצעי תחבורה ראשונים מסוגם בישראל, ובהם המטרונית והרכבל הראשון בישראל שישמש להסעת המונים. פתיחת מרכזית המפרץ החדשה מבססת את מעמדה של חיפה כבירת הצפון".

מנכ"ל חברת יפה נוף אבישי כהן: "אני גאה לפתוח את תחנת מרכזית המפרץ החדשה לאחר עבודה מאומצת של עובדי החברה. אני רואה בביצוע הפרויקט את עמוד התווך לרשת התחבורה הציבורית של מטרופולין חיפה ותושבי הצפון. בזכות עבודה מאומצת והשקעת מחשבה לשמירה על בטיחות הנוסעים ולנוחיותם הצליחה החברה לעמוד בדרישות המקצועיות ולהשלים את בניית הפרויקט במועד ובתקציב הנדרש".

 

טקס חנוכת מרכזית המפרץ החדשה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

טקס חנוכת מרכזית המפרץ החדשה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. כשלון יקר מאד

    פרויקט כושל ומיותר אםילו אין מיזוג ברציפים!
    תחנה בשום מקום אף אחד לא רוצה לעצור שם לע תושבי חיפה ולא תושבי הקריות.
    רכבלית זה בכלל הונאת העשור יותר איטי מהאוטובוסים לקמפוסים

  2. אידית

    ידוע למשהו אם ניתן לחנות שם גם בלילה, למי שנוסע ליותר מיום אחד?

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר