מסילת הרכבת באזור החוף בחיפה (צילום: רמי שלוש)
מסילת הרכבת באזור החוף בחיפה (צילום: רמי שלוש)

דיון בפיצול תוכנית הכפלת המסילות למקטעים נפרדים

רכבת ישראל, אשר יוזמת את תוכנית הכפלת המסילות לאורך 85 ק"מ, כולל בשטחה של חיפה, מבקשת לקדם את התוכנית בשלבים. בשבוע הבא תדון הוועדה לתשתיות לאומיות באפשרות לפצל את התוכנית "בשל מורכבותה הרבה"

פורסם בתאריך: 30.5.19 10:31

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) במינהל התכנון תקיים ביום שני דיון באפשרות לפצל למקטעים שונים את התוכנית להכפלת מסילות החוף. את התוכנית להכפלת המסילות משתיים לארבע יוזמת רכבת ישראל, והיא כוללת שדרוג של המסילות הקיימות ותוספת של שתי מסילות מהירות לצדן. ההכפלה מוצעת לאורכם של 85 ק"מ – מאתר התחזוקה והתפעול של הרכבת סדנאות אפרים הסמוך למתחם חוצות המפרץ ועד לקיבוץ שפיים – וזאת לצורך יצירת תשתית להפעלת רכבות מהירות יותר.

בחודש אוגוסט אשתקד פורסמה הודעת הוות"ל על הכנתה של התוכנית, הכוללת שתי אפשרויות למנהור המסילות בחיפה תוך הסרת חיץ המסילות העילי הקיים בין העיר לים. שני התוואים המוצעים, שבעת אישור התוכנית אמור להיבחר אחד מהם, כוללים העברה של המסילה המוכפלת בעיר התחתית מתחת לקרקע, אך ההבדל העיקרי ביניהם הוא שבהגיעם לאזור שכונת קרית אליעזר, אחד מהם ממשיך לאורך קו החוף והשני נכנס למעבה ההר, מתחת לשכונות קרית אליעזר, רמת שאול וקרית שפרינצק, עד לצאתו באזור החוף סמוך לתחנת הרכבת חוף הכרמל.

 

 

בדברי ההסבר לדיון בתוכנית ציין מינהל התכנון: "הודעה על הכנת התוכנית פורסמה באוגוסט, ובינתיים התקדם התכנון של חלקים מהתוכנית יותר מאשר חלקים אחרים. התוכנית האסטרטגית לפיתוח רשת המסילות מכוונת למסילה מסדנאות אפרים ועד שפיים, אבל אין כל מניעה לקדם אותה במקטעים בשל האורך והמורכבות הרבה של התוכנית ובשל השונות בין המקטעים מבחינת החסמים והאתגרים. בשל המורכבות הרבה של התוכנית מבקש היזם לאפשר את קידומה בשלבים".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אודה על פרסום שם יזם התכנית , משום מה לא פרסמתם את שמו ??

  2. האמת לציבור - אל תסתירו את ההשלכות

    הגדלת הרכבת 4 מסילות במקום 2 בין בת גלים לחוף הכרמל המשמעות האמיתית שלה זה לא רק עמודי חשמל
    אלא מחיקה של פארק הכט כי יצטרכו עוד רצועה של 10 מטר לכל אורכו. זה הרס השבילים, עמודים וחוטי חשמל במקום פארק.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר