עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם (צילום: שלומי כהן)

העירייה פרסמה שלושה מכרזים ליועצים חיצוניים

בקמפיין הבחירות שלה יצרה עינת קליש רותם רושם שברשותה תוכניות פעולה מעשיות לפיתוחה של חיפה. אלא שביום שני פרסמה עיריית חיפה מכרזים לשכירת שירותי ייעוץ חיצוני בפיתוח עירוני וקיימות סביבתית, בשיט וים ובתיירות - תחומים שאת העבודה בהם אמורה המערכת העירונית לבצע בעצמה

פורסם בתאריך: 17.7.19 07:56

במהלך קמפיין הבחירות שלה לראשות העיר יצרה עינת קליש רותם את הרושם שברשותה תוכניות פעולה מעשיות לפיתוחה של חיפה, אך מתברר שלא כך ושהיא נזקקת לשירותיהם של יועצים חיצוניים. ביום שני פרסמה עיריית חיפה שלושה מכרזים לשכירת שירותי ייעוץ חיצוני בשלושה תחומים – פיתוח עירוני וקיימות סביבתית, השיט והים ותיירות.

המסקרן מכולם הוא המכרז לשכירת שירותי ייעוץ חיצוני לפיתוח עירוני ולקיימות סביבתית, שלמעשה נועד לייצר סל של רעיונות ותוכניות לפיתוח האזור שהוגדר במכרז כמרכז העיר (יש להניח שמדובר בעיר התחתית וברובע הדר). במסגרת המכרז מזמינה העירייה הצעות למתן שירותי ייעוץ, בעיקר בתחום התכנון, למינהלת חיפה 2030 שהקימה קליש רותם לקידום תחומי הכלכלה, התעסוקה ואיכות הסביבה בעיר. יצוין כי מחזיק תיק המינהלת הוא סגנה וממלא מקומה נחשון צוק.

לפי מסמכי המכרז, על המציע להיות בעל תואר שני לפחות בתחום התכנון העירוני או האדריכלות, ובעבודתו עבור המינהלת יינתן לו מנדט רחב ביותר לקידום יוזמות עירוניות. שירותי הייעוץ של הזוכה במכרז יכללו בין השאר הכנת תוכניות בתחום פיתוח המרחב העירוני, הכנת תוכניות אסטרטגיות רבעוניות לפיתוח המרחב העירוני בהיבטים סביבתיים ותכנוניים, ליווי וקידום הפיתוח העירוני על מלוא היבטיו החוץ עירוניים, פיתוח נושא גיוס משאבים ותקציבים ממקורות חוץ עירוניים בארץ ובעולם, ליווי וקידום תוכניות ברמות שונות מול משרדי הממשלה, חברות, מוסדות ואוניברסיטאות בארץ ובעולם, וביצוע מטלות בהתאם להנחיותיהם של ראש העיר וראש המינהלת.

על הגדרת האזור שבו תתמקד עבודת הייעוץ ניתן ללמוד מהדרישה במסמכי המכרז ממציעי ההצעות להציג פרזנטציה בנושא "רעיונות ראשוניים לפיתוח מרכז העיר חיפה". בהתרשמות מהמציעים יינתן משקל, לפי מסמכי המכרז, גם לניסיון בפרויקטי התחדשות עירונית בארץ שאינם פינוי-בינוי או תמ"א 38.

 

 

גם המכרז לשכירת שירותי ייעוץ חיצוני בתחום השיט והים כולל מנדט רחב לזוכה בו לקידום יוזמות, ושירותיו יעסקו בייעוץ כללי בנושאי שיט וים, ובהם פיתוח מרינה בחיפה, פיתוח חזית ים, חופי רחצה והכרזתם לשיט, מיקום שוברי גלים, ממשק עם אירועי תרבות וספורט וחיבור לתחרויות בין לאומיות.

לפי מסמכי המכרז, על המציע להיות בעל תואר שני לפחות בתחום ביולוגיה ימית או מדעי הים או מערכות ימיות, בעל רישיון משיט ישראלי מסחרי, בעל רישיון משיט זר לכלי שיט גדולים, בעל תעודת מאמן שיט תחרותי ובעל תעודת מדריך שיט.

במכרז השלישי מבקשת העירייה לקבל הצעות למתן שירותי ייעוץ לפיתוח התיירות בחיפה עבור מינהלת חיפה 2030. גם מכרז זה כולל קשת רחבה של נושאים לייעוץ, ולפי מסמכי המכרז תכלול עבודת היועץ בין השאר פיתוח, כתיבה ויישום של תוכנית פיתוח התיירות של חיפה, פיתוח, כתיבה ויישום מערך פרסום ושיווק של חיפה בארץ ובחו"ל, פיתוח ויצירת אירועים בעלי אופי תיירותי, קשר עם גורמי התיירות בעיר ובעולם וחיבורם לתוכנית התיירות הכוללת, קשר עם משרדי הממשלה הרלוונטיים, קשר עם גורמי הפקה בכירים בתחומי התרבות והתיירות, קשר עם גורמי התיירות בסביבת חיפה, קשר עם סוכני התיירות המובילים בישראל ובחו"ל וביצוע כל מטלה נדרשת בהתאם להנחייתם של ראש העיר וראש המינהלת.

לפי מסמכי המכרז, על המציע להיות בין השאר בעל תעודת יועץ מוכר מטעם משרד התיירות, בעל ניסיון מוכח של שלוש שנים לפחות בהובלה ובניהול של ארגונים הקשורים לתיירות, בעל ניסיון והבנה בפיתוח תשתיות תיירות, בעל ניסיון של שלוש שנים לפחות בניהול של ארגונים קשורים לתיירות ובעל ניסיון מוכח בהפקת אירועי תרבות וספורט ברמה בין לאומית.

יצוין כי שלושת המכרזים הם מכרזי מסגרת (במכרז מסגרת נבחר יותר מספק אחד).

בהטלת העבודות על יועצים חיצוניים מפריטה למעשה העירייה משימות לגורמים חיצוניים המועסקים באופן זמני. בהקשר זה מעוררת תמיהה הזדקקותה של העירייה ליועצים חיצוניים שיבצעו עבורה עבודות שאמורה לבצע בעצמה המערכת העירונית הקיימת.

עדכון (9:47): לאחר פרסום הכתבה הודיעה עמותת שינוי בחיפה, שאותה ייסד גד זאבי, כי היא מוכנה להעמיד את יועציה לטובת העירייה ללא תשלום.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. א

    במסע הבחירות שלה טענה הגב' קליש-רותם שהיא "יודעת איך לרפא את העיר הזאת", כי "זאת המומחיות" שלה. עכשיו, אחרי שמינתה כבר מינהלת לפיתוח שכפופה לה ישירות, מסתבר שגם זו לא יודעת מה לעשות וצריך מומחים אחרים שיביאו רעיונות לפיתוח. אז או שזו דרך להגדיל את מספר הג'ובים של מקורבים, או /ו שכל מסע הבחירות עם המסר שהיא יודעת איך לפתח את העיר היה בעצם… שקרי, ובעצם אין לה מושג איך לפתח את העיר. אולי מושג כללי, אבל לא מעשי. די מדהים מצד מי שזה המקצוע שלה וכל כך נאבקה להיות ראש העיר.

  2. בני

    זה בעצם להעניק ג'ובים לחברים ולחברות שלה ושל נחשון. הבה נראה מי ממי שיבחרו היו אצלה במטה הבחירות או קשורים בקשרי חברות עימה. לא נופתע.

    מה עושים עם המחלקות הרלבנטיות בעירייה שהיו אמורות לטפל בכך? אבטלה בשכר?

  3. שאלה לכלבו

    מה לגבי ההחלטה המשפטית על פעיליה המטה שלה כיועצים?
    האם שלושת היועצים חברי הסיעה שהיא חויבה להפסיק עבודתם ממשיכים?

  4. דור

    נו באמת, בלי המכרזים האלה היא לא תוכל לממש את התכנית שלה, אם אכן יש כזאת, כל דבר אחר יהיה מנהל לא תקין.
    יש לי הרבה ביקורת על קליש, אבל ביקורת סרק לא מועילה.

  5. שמולו

    אחרי שסגרה את השיבר, אפשר להבין למה הכתבות נגדה, אבל זו ביקורת לא עניינית. יש שינוי, יש וייב חדש ואנחנו בדרך לעלות על המסלול.

  6. קליש סיפרה לכולם שיש לה תוכניות לחיפה

    מסתבר שהתוכניות שלה היו לשכור יועצים שיפתחו תוכניות עבורה.

  7. רחלי פוליקר

    אתם רצניים? מה אתם מציעים מה לה ול מועדון ימי? וזה שהוציאה מכרז גם לא טוב?!מה אתם השתגעתם? או אתם מחפשים אותה בזכוכית מגדלת! תתבישו לכם.

  8. זאת ההתייעלות?

    בשביל מה יש את החברה הכלכלית?
    מספיק עם כל הכפילויות
    מעלים לנו ארנונה ב3%!!!

  9. אניהו ירוק

    אולי שתשכור יועצים שיכינו תכנית לדברים היומיומיים שקורסים: נקיון השטחים הציבוריים, תחזוקת הגינות הציבוריות וכד'? משהו גרוע קורה בעיר עם השלטון החדש. מדברים גבוהה גבוהה ומתחסלים בהדרגה השירותים הבסיסיים ביותר!

  10. יונה

    מעניין באיזה תקשורת פורסם המכרז
    חיפשתי ארוכות את המכרז ה"חיצוני" ולא מצאתי
    בעל תואר ראשון בכלכלה , תואר שני במשפטים, תואר שלישי באדריכלות ימית תת קרקעית ,
    נסיון של כ 25 שנה בתכנון ערים כולל הקמת הרכבת התחתית בטוקיו, הייתי בין היתר אחראי על מנהור הרכבת בין לונדון לפריז ת ואי לכך אני חושב כי אין מועמד מתאים ממני לחיפה 2030 או לכל תפקיד אחר אשר יומצא בחודשים הקרובים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר