עינת קליש רותם ונחשון צוק נוטשים את אולם מועצת העיר לפני ההצבעה
עינת קליש רותם ונחשון צוק נוטשים את אולם מועצת העיר לפני ההצבעה

אושרה הצעה להמשיך ולהפעיל את גבריאלי

עוד מפלה לעינת קליש רותם: אושרה הצעת החלטה של האופוזיציה ולפיה "מועצת העיר רואה בסגירת בית הספר גבריאלי טעות משמעותית וקוראת לראש העיר לשנות את ההחלטה הפזיזה שהתקבלה ולהמשיך להפעיל את בית הספר, לחזקו ולטפח אותו באופן מיידי". קליש רותם ונחשון צוק עזבו את האולם לפני ההצבעה

פורסם בתאריך: 2.3.21 20:11

מפלה נוספת לראש העיר עינת קליש במועצת העיר, והפעם בעניינו של בית הספר גבריאלי. שבועיים בלבד לאחר שהמועצה אישרה את הצעת ההחלטה שהגישה האופוזיציה לפעול למחיקת תביעת הפינוי שהגישה עיריית חיפה נגד עמותת לב ח"ש מהנכס שבו היא שוכנת, הערב (שלישי) אישרה המועצה עוד הצעת החלטה של האופוזיציה, ולפיה "מועצת העיר רואה בסגירת בית הספר גבריאלי טעות משמעותית וקוראת לראש העיר לשנות את ההחלטה הפזיזה שהתקבלה ולהמשיך להפעיל את בית הספר, לחזקו ולטפח אותו באופן מיידי".

כמו כן אישרה המועצה הצעת החלטה באותו עניין, ולפיה "לנוכח החלטה העקרונית על היפוך ההחלטה מנחה מועצת העיר את ועדת החינוך העירונית להתכנס ולדון מחדש בסיבות לכשל בטיפוח בית הספר עד כה, במציאת פתרונות, בארגון מחדש של בית הספר וביצירת מסגרת חינוכית נאותה".

14 חברי מועצה הצביעו בעד, אחד הצביע נגד ואחד נמנע. בין התומכים היו שלושה חברי קואליציה – נעמה לזימי מסיעת חיים בחיפה של קליש רותם, שרית גולן שטיינברג מסיעת חיפה בשבילנו ויעקב פינגולד מסיעת חיפה מתחדשת של סגן ראש העיר דוד עציוני. בזמן ההצבעה עזבו את האולם קליש רותם, ממלא מקומה נחשון צוק וחברים נוספים בקואליציה לאחר שצפו מראש את תוצאות ההצבעה.

 

 

עוד לפני ההצבעה הטיח יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן דברים קשים בראש העיר: "כמה החלטות רעות וכושלות את מסוגלת לקבל בזמן כה קצר? זו החלטה שפוגעת בשכונה שלמה, בהורים, בילדים ובמשפחות. מה הם עשו לך שאת פוגעת בהם כך בלי להניד עפעף? איזה רע הם עשו לך שכך את מרסקת אותם בהחלטה חד צדדית? האם אין לך את ההבנה הבסיסית שמאחורי כל החלטה שלך יש מאות משפחות שאת פוגעת בהן? ההחלטה שלך פוגעת לא רק בשכונה שלמה אלא בקהילה שלמה".

קליש רותם אמרה בדיון: "ההחלטה אם לסגור בית ספר או לא היא לא של עיריית חיפה ולא של המועצה אלא של משרד החינוך. זה לא בידיים שלנו, זו יוזמה של משרד החינוך שבא אלינו עם בעיה קשה מאוד. כל מי שדיברנו איתו אמר לנו חד משמעית 'חייבים שינוי'. יש לנו שתי אפשרויות – לעשות שינוי, אבל זה לא בום טראח. זו החלטה שאנחנו יושבים עליה כבר כמה חודשים, וכפי שכתבתי להורים – אם נראה שתושבי השכונה או חלק נכבד מתושבי השכונה מעוניין בשינוי – וכרגע זה מה שאני רואה – אנחנו נעשה את זה בכל הכוח, כולל הבטחה ממשרד החינוך שתוך שנה יקום שם בית ספר לתפארת. האפשרות השנייה היא לא לעשות כלום".

כפי שקרה בישיבת המועצה הקודמת בעניין לב ח"ש, גם הפעם הודיעה קליש רותם שההצבעה אינה חוקית: "הנושא הוא בסמכות משרד החינוך, לא בסמכות המועצה ולא בסמכות ועדת החינוך, ולכן זו לא החלטה שבסמכות המועצה לקבל. אתם יכולים להצביע, ואני קוראת לחברי הקואליציה לא להצביע כי אני חושבת שההצבעה הזו לא חוקית".

ראש העיר פנתה להוריהם של תלמידי גבריאלי ואמרה: "נמשיך להיפגש איתכם ועם משרד החינוך".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

10 תגובות
  1. שפרה רוזנבוים

    חחחח זאת החלטה שלא בסמכות. שוב פעם חברי האופוזיציה שחלקם שייכים למפלגת השלטון שממנה מגיעים שר החינוך ושרת התחבורה לא עושים שום דבר טוב למען העיר. במקום להביא שרים, תקציבים ומימון ע"י הקשרים שלהם בממשלה, שלושת האנרכיסטים מהליכוד (שמעתם איך הם צורחים?) מעדיפים לפגוע בעיר והעיקר לעשות סיבוב על הראש של קליש.

  2. כל הכבוד לחברי המועצה שאמרו את דעתם

    די להסתתר מאחורי משרד החינוך
    עיריית חיפה יכולה לשנות כל החלטה לסגור בית ספר עם מספיק נחישות והתנגדות גורפת להחלטה של משרד החינוך.
    פשוט היא לא ציפתה לעוצמת ההתנגדות וחשבו שנוה פז זאת שכונה שאפשר לדרוס והתושבים יקבלו כל החלטה. עובדה שגם חברי הקואליציה כבר מבינים שהעיר לא מונהגת נכון ומתקבלות החלטות שליליות וכל הכבוד להם שהצביעו עם האופוזיציה.
    בריחה מהאולם לפני ההצבעה, מה זה חוקית לא חוקית, ככה לא מנהלים עירייה. לחברי המועצה אין זכות להביע דעה? הצבעה זאת הבעה של דעה, בשביל מה הם נבחרו? משרד החינוך מנהל את העיר?
    אין מנוס חיפה צריכה הנהגה אחרת שתילחם ולא תנציח החלטות גרועות כמו שעשה ראש העיר הקודם שסגר 6 בתי סםר ומוטט שכונות שלמות למה לתת לזה להמשיך??

  3. אייל מהדר

    ממליץ למי שמתעניין בנושא לא לסמוך על ידיעות וכותרות של כלבו, ופשוט לצפות בדיון בישיבה. הכל מופיע בדף העירייה.
    תקציר: למועצה אין שום סמכות להחליט על פתיחה או סגירה של בית ספר, זה הליך שנעשה מול ובסמכות משרד החינוך.

  4. שי

    ראש עיר לא ראויה
    ילדים שיש להם בית ספר בשכונת מגוריהם יצטרכו לנסוע לבתי ספר אחרים
    ולאותו בית ספר יגיעו תלמידים משכונות אחרות.
    למה? במקום לפתח ולחזק את השכונה ובית הספר היא סוגרת. אין לה יכולת לתת פתרונות ראויים לתושבים.
    תושבי חיפה ראויים להנהגה הרבה יותר טובה מזו הקיימת.

  5. גילה

    לפעול בכל הכוח בלי להידבר עם התושבים . לשים נקודה בסוף כל משפט ובלי להקשיב לצד השני.
    לצאת מהצבעות וישיבות כשלא נוח לך . כל אלה מעידים על דיקטטורה בולשביקית.
    זאת לא דרך לפעול והשיטות האלה עברו מהעולם. ראש העיר פשוט לא ראויה לתפקיד.

  6. מומלץ לבצע תחקיר עומק על זה

    דוח כבישים אדומים של הרלב"ד הוא רק המשך להפקרות שמציג דוח מבקר העיריה 2019
    מצא שאגף בטיחות בדרכים תוקצב ב-1.1 מליון שקל בפועל הוציא רק 500,000 כלומר פחות מ-50%.
    אין בו פעילות מסודרת. אין תוכניות עבודה. אין מעקב ביצוע. אין יעדים ומדדים. למעשה מאז הבחירות האחרונות כל נושא התחבורה בעיריה מטופל בצורה רשלנית ביותר.

  7. תשובה למומלץ

    כשיהב היה ראש העיר הכבשים היו באותו מצב ומשום מה אף אחד לא התלונן, כנראה זה בגלל האלכוהול שזרם בדם של התושבים אחרי עיר הבירה / עיר הנוער / עיר האמו. קליש בזמן שהייתה באופוזיציה העלתה את רמת הדרישות ואת רמת האורבניזם של התושבים ועכשיו הם דורשים את הדברים הנכונים. היא גרמה להתעוררות בקרב התושבים ופתאום הם שמים לב לכל הבלאגן שהיה בעיר עשורים רבים תחת שלטון הגרנלים שעשו סיאסטה בעירייה (מצנע, יהב)

  8. חיפאי לשעבר

    כל פעם שאני רוצה לצחוק ולשמוח על שעזבתי את חיפה אני פותח את אתר כלבו. איזו עיר פח, איזו התנהלות עלובה של הפוליטיקאים שם. אני גר היום בתל אביב ומתענג תמיד כשאני נזכר ביום שעזבתי את העיר העלובה הזו. אפילו סושי ראוי לשמו אין בחיפה. איך אמר עוד חיפאי לשעבר – קובי אושרת – הדבר הכי טוב בחיפה זה היציאה לכביש לכיוון תל אביב.

  9. נועה

    לראות ולא להאמין. איזו ראש עיר שפלה. במקום לדאוג לילדים בעיר היא דואגת לעצמה.
    לצאת מישיבה כי ההחלטה לא מתאימה לה?
    התנהגות בזויה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר