המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג
המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג

המועצה קבעה: יש למחוק את תביעת הפינוי של לב ח"ש

ברוב של 12 תומכים מול שמונה מתנגדים אישרה מועצת העיר את הצעת ההחלטה של האופוזיציה לפעול למחיקת תביעת הפינוי שהגישה עיריית חיפה נגד עמותת לב ח"ש על מנת להקצות את הנכס למוסד חינוך חרדי. ראש העיר וממלא מקומה האשימו את האופוזיציה בגזענות. מהעירייה נמסר: "מדובר בהחלטה לא חוקית"

פורסם בתאריך: 16.2.21 21:08

מכה לראש העיר עינת קליש רותם ולהנהלת עיריית חיפה: ברוב של 12 תומכים מול שמונה מתנגדים אישרה הערב (שלישי) מועצת העיר הצעת החלטה שהגישה האופוזיציה לפעול למחיקת תביעת הפינוי שהגישה העירייה נגד עמותת לב ח"ש מהנכס שבו היא שוכנת במשך יותר מ-20 שנה ברחוב יל"ג 7 בשכונת הדר. את הנכס מתכננת העירייה להקצות למוסד חינוך חרדי.

בהצעת ההחלטה נכתב: "מועצת העיר מורה ליועצת המשפטית של העירייה לפעול למחיקת התביעה נגד עמותת לב ח"ש לאלתר, ולהביא בהקדם בפני המועצה את הפרוגרמה שהוכנה לרובע הדר (התוכנית שמוזכרת בתביעת הפינוי, ולפיה היא הועברה למשרד אדריכלים שנמצא בשלבים הסופיים של העבודה; ב"כ) ולשאר שכונות העיר שטרם הובאו לאישור המועצה, בדגש על כל מוסדות החינוך, וזאת בטרם תכריע בשאלת הקצאת הנכס לעמותת לב ח"ש".

הדיון במליאת המועצה היה סוער מאוד. מחזיק תיק הרווחה צבי ברבי מהקואליציה תקף את יו"ר סיעת הירוקים אביהו האן: "בושה לחברי המועצה שתוקפים את המנכ"ל (מנכ"ל העירייה אוהד שגב; ב"כ) כאחרוני העבריינים. אדון אביהו ששומר על המוחלשים בכל תקופת הקורונה, לא שמעתי ממנו אפילו פעם אחת אומר 'צביקה, אולי אתה צריך עזרה? תתבייש לך. לך תתעסק עם פחי אשפה, אתה צריך לפנות אותם וככה תעשה טוב לתנועה שלך. ארבעה מנדטים ומכרת להם קרח. לא ראיתי אותו פעם אחת בהוסטלים, לא ראיתי אותו פעם אחת אצל חסרי הבית, לא ראיתי אותו פעם אחת מחלק חמגשית, והוא בא לפה 'להגן על המוחלשים'. אתה צבוע. הבן אדם הזה רק שומע דתיים וצומחות לו קרניים. הבן אדם מאבד שליטה. אתה משפיל את ראש העיר, לך תלמד קודם להתנהג. חצוף שכמוך. דיבור של עבריין. בן אדם מתוסכל. לך תשחק בבית עם הנכדים. זה המקום שלך. אתה לא יודע מה זה נפש רעבה. כולך דיבורי סרק, אתה והמוחלשים הם שני עולמות שונים. אתה תוקף את המנכ"ל? עשית רבע ממה שעשה המנכ"ל? אתה לא מגיע לקרסוליים שלו. אין בך טיפת חמלה. אתה לא יכול להיות סניטר של העיר, לא ראש העיר. על הכיסא הזה אתה לא תשב, אני מבטיח לך. לך הביתה, חלאס. אתה בן אדם מבוגר, אין לך מה לעשות פה. אתה יודע בכלל מה זה רווחה? רק שמעת חרדים נדלק לך המוח כי אתה שונא אנשים. אתה בן אדם ממורמר, לך הביתה".

 

 

מ"מ ראש העיר נחשון צוק כינה את הפרשה "תיק 4000" ואמר: "מה שמאחד את תיק 4000, את אנשי השוליים מהליכוד ואת אנשי השוליים ממר"צ זה הגזענות הנוראית נגד חרדים". לאלי בן דיין מהליכוד ולרב דובי חיון ממר"צ הוא אמר: "אתה גזען נגד חרדים. מה שמאחד אותך הליכודניק ואותך ממר"צ זו הגזענות האיומה נגד חרדים. זה מה שיש לכם בראש, לב ח"ש לא מעניין אתכם, מעניין אתכם הגזענות הנוראית שלכם נגד חרדים".

קליש רותם הוסיפה: "זו גזענות, נקודה. אין פה שום דיון אחר. הליכוד ומר"צ הם גזענים, צריך להגיד את זה. גזענות נגד חרדים, גזענות של שנים". שניות לפני שחברי המועצה שניגשו להצביע אמרה ראש העיר: "חברים, אנחנו הולכים להצביע להצעה לסדר על גזענות. אני אומרת לכם שלא משנה מה תצביעו – אין סמכות למועצה לדרוש מאיתנו לעשות משהו לא חוקי. אנחנו נמשיך לפעול לפי החוק".

מדוברות העירייה נמסר: "מדובר בהחלטה לא חוקית כי אי אפשר לבקש מהיועצת המשפטית לפעול למחיקת התביעה. לכן הרוב הזה אינו רלוונטי".

חיון מסר בתגובה: "בושה וחרפה ועל גבול לשון הרע לכנות אותי כנציג מרצ ואת נציגי הליכוד במועצה גזעניים. ויתרה מכך – אומרת זאת גם ראש העיר. הדבר מביש, ואני שוקל לפנות בתלונה למשרד הפנים ולבדוק אם אין כאן לשון הרע".

בן דיין מסר: "אוי לנו שאלו הם נציגי הציבור ומנהלי העיר. להאשים את חברי הליכוד בשנאת חרדים זאת בורות לשמה ובושה. כמי שאמו חרדית ורבים מבני משפחתו הם חרדים שלומדים במוסדות חרדיים וכמי שפועל רבות גם למען קירוב הציבור הזה, להאשים אותי בגזענות זאת בושה וחרפה. אם סגן ראש העיר היה מקשיב לדברי הוא היה שומע שאמרתי במפורש שאין לעשות כאן משפט שלמה אלא צריך לתת פתרון אמיתי למצוקת התלמידים מחד ופתרון אמיתי לעמותה מאידך. כל ניסיון להפוך את היוצרות ולהציג אותנו אחרת הוא שקר. לאחר קבלת הפרוטוקול נשקול לשלוח מכתב תלונה לשר הפנים ולגורמים הרלוונטיים".

האן מסר: "אני מתבייש בברבי שהוזמן לסיור בעמותת לב ח"ש שפועלת כחלק מאגף הרווחה ולמען הנזקקים בעיר ואפילו לא טרח להגיע. האיש שאמור לפעול למען נזקקים מצביע בעד פינוי העמותה, זאת פשוט בושה. אני מתבייש בחבר מועצה כזה. בואו לא נשכח איך קליש רותם העיפה אותו מהקואליציה ואיך הוא חזר אליה בבושת פנים. היכן הכבוד? אני בז לסגנון הגס והמתלהם של ברבי, איש שאינו ראוי להיות חבר מועצה. אני שמח שחברי המועצה הצביעו ברוב קולות בעד ההצעה לא לפנות את לב ח"ש".

מלב ח"ש נמסר: "העמותה מודה למועצת העיר על החלטתה. אנו פונים לראש העיר ומבקשים ממנה להיפגש ולמצוא פתרון הולם והוגן לטובת תושבי חיפה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

24 תגובות
  1. עדנה, כרמל

    לב ח"ש יפונה. החוק לצד עיריית חיפה, גם רוב תושבי חיפה בעד הפינוי. אין מקום למוסד לא חוקי כמו לב ח"ש בחיפה. מדובר בגוף כלכלי עם משכורות לגמרי לא נמוכות, וכמה מתנדבים אומללים ומנוצלים. למה שלא ישלמו שכר דירה? למה שלא ישלמו ארנונה? למה שלא ישלמו חשבונות ?

  2. צוקליש יעשו הכל להתרפס בפני החרדים, לא מדהים??

    ברבי חך לצעוק בבאסאות של שוק הפשפשים, פה ג'ורה משהו לא יאנן מאיפה הקריצו את המוקיון הזה. עושה עצמו איש רווחה למי הוא עזר אי פעם?
    גברת קליש החרדים דואגים יפה למגזר שלהם אותך בחר המגזר החילוני בהדר, מסתבר שאתם גזענים נגד הציבור החילוני בהדר. לו אין זכויות, לו סוגרים מתנסים ובתי ספר..
    כמה את מתאמצת להעביר בתי ספר חילוניים לידי החרדים זה מדהים. עוד ועוד מאמצים התואי והיית משקיעה כזה מאמץ בנקיון, בבורות בכבישים, בטיפול במטרדי חזירים וריחות תש"ן..
    מדהים איך הופכים עולמות למסור את הבניין הזה למגזר החרדי ויהי מה.. נחשון צוק מי בחר בך תושבי נוה שאנן החרדים או החילונים? חוץ מחרדים ובעלי סירטת אתה יכול להיזכר אולי מאיפה באו המנדטים שלכם…
    כי אם שכחתם אז בבחירות הבאות תהיו מחוץ למועצת העיר. ומי שבחר את ברבי.. אתם באמת רוצים טיפוסים צעקניים רוח וצלצולים ואפס עשייה כאלו אצלנו במועצה?

  3. עובד עיריה מסור

    מנכ״ל העיריה אוהד שגב הוא העבד הנרצע של העוזר שלו ושל קאליש
    הוא לא יחזיק מעמד הביאו איזה אפס מעכו להיות מנכל העיר חיפה
    פשוט אפס

  4. אסי

    "עובד עירייה מסור" עאלק תקשיב ותקשיב טוב טוב אולי בדור הבא עיריית חיפה יזכו למנכ"ל כזה חתיכת אפס שמתחבא אחרי מקלדת .

  5. אסי

    "עובד עירייה מסור" עאלק תקשיב ותקשיב טוב טוב אולי בדור הבא עיריית חיפה יזכו למנכ"ל כזה חתיכת אפס שמתחבא אחרי מקלדת מה שאוהד עשה פה בחצי שנה זה הדבר הכי טוב שקרה פה ,סוף סוף אנשים באים לעבוד ולא כל היום לחפש לגנוב .

  6. יוסי

    אופס , כשהחוק לא מסתדר עם האליטה האשכנזית החילונית הם פשוט לא שמים על החוק ….החוק קובע רק כשהוא בצד שלהם ….

  7. דורין

    מה זה השפת ביבים הזו של צביקה ברבי? אני מתביישת שאיש כזה הוא חבר במועצת העיר.

  8. תושב נווה שאנן

    מתברר שהדבר היחיד שברבי מצטיין בו, חוץ מלהצהיר שהוא יהיה ראש העיר הבא, זה לנבל את הפה ברמה של כלא צבאי. האיש מנכס לעצמו פעילויות של אחרים ומתהלך כאילו הוא מנהל הרווחה של העיריה. כל כך עלוב …..

  9. התגלה הפרצוף האמיתי של ברבי

    משתמש בנושא הרווחה כדי לקדם את עצמו ואת מטרותיו. אבל כשזה מגיע לרגע האמת-תמיכה בעמותת חסד או התישרות עם המניעים של צוקליש והשארות בקואליציה- מתברר שהבנאדם חסר חוט שידרה.

  10. אייל מהדר

    צפיתי בהכל בלייב. שום ״מכה לראש העיר״. יש חוק והעירייה פועלת על פיו. החלטת המועצה היא הצהרתית בלבד ושלא לומר, פופוליסטית. התנהגות חברי המועצה היתה מתחת לכל ביקורת, חוסר כבוד מוחלט למעמד, לתושבים שצופים בהם, ולחוק. פשוט בושה לאופוזיציה. ואני ממליץ לכולם לצפות בדבריו של מנכ״ל העירייה, תותח אמיתי, מלא ענווה ורגישות למול המתקפה הפופוליסטית של האופוזיציה.

  11. כשזה לא מתאים לקליש - זה הופך לגזענות

    חסרת כל יכולת להבין את השטח ולקבל החלטות ראויות. מסכן המנכל שעובד איתה ומשרת את גחמותיה.

  12. לב חש יושבים במבנה כנגד החוק

    האם לב חש מעל החוק ? האם האופזיציה רוצה לפעול כנגד החוק ? אביהו האן צבוע …..

  13. אורנה

    צביקה ברבי – אתה כבר לא הרס"ר של כלא 6. השפה הנמוכה שלך מעידה בעיקר עליך. אין מקום לאנשים כמוך במועצת העיר.

  14. רפי.ג

    הבעלים של לב חש הוא אם לא ידעתם עובד עירייה, מנהל מחלקה באגף הנכסים.

  15. רונן- קרית אליעזר

    ראיתי את הדיון ואת האמירה האמיצה של חברי המועצה שיצגו את הציבור החיפאי שמתנגד לפינוי העמותה. התנהלות הנהלת העירייה, שבהתחלה הסתירה את העובדה שמשרד החינוך דורש פינוי של כל הנכסים, ולא רק של לב חש- פשוט מבישה. קשה שלא לחשוד בקליש ובאנשיה כאשר מחברים את תלותה הפוליטית בחרדים לבין הדרישה לפינוי הנכס הנוכחי בלבד.של אחד תומכי המהלך דיבר מצרכים פוליטיים-אישיים ולא מתוך חמלה וראייה חברתית אמיתית.
    קליש וצוק- צריכים את החרדים לקואליציה
    ברבי- אחרי שנזרק והוחזר לקואליציה, נדרש להגן על קליש. בפרט כשמדובר בנושא הקשור לרווחה- נושא שברבי מנסה לנכס לעצמו למרות שכל אגף הרווחה בזים לו ולועגים לו מאחורי גבו.
    מנכל העיריה- פקיד חסר משמעות אמיתית שמבצע שליחויות עובר קליש על מנת לשמור על משכורתו.
    אלו הנפשות הפועלות וזו הרמה שמקבל הציבור החיפאי מנבחריו.

  16. אילנה א'

    כאשר אני שומעת את קליש וצוק צועקים גזענות, גזענות, אני שומעת את נתניהו: שמאלנים, אנרכיסטים. זה כאשר אין לך מה לומר, אתה ממציא סיסמא ומנפנף בה כדי להסיח את דעת ההמון מהאמת. והאמת היא שהגזענות היא נגד החילונים, בזאת אני מצטרפת לדעת המגיב לעיל. עפ"י המידע שקבלתי אמש מהאזנה למועצת העיר, ראש העיר דאגה ליבא קבוצות גדולות של חרדים לעיר ( כניעה ל'גזענות' של שותפיה? הכנה של מצביעים לבחירות הבאות?). מה הפלא שהארנונה לא ירדה. אולי אפילו תעלה ( לחילונים ה'גזענים'). למדתי אמש לדעת שבכתות החרדיות לומדים 25! תלמידים בכיתה, גם יש ב"ס חרדי בו יש 60 תלמידים ב- 6 כיתות!!! מה הפלא שיש לפנות עבורם בנינים נוספים ( גם ב"ס גבריאלי בתכנון?). אז רבותי ראשי העיר, זו לא גזענות, זו ה(גז)ענות לדרישות השותפים שמחזיקים אותכם ב..

  17. לב חש לא יושבים בניגוד לחוק

    לב חש יושבים במבנה שהוקצה להם על ידי העירייה לפני שנים רבות. במבנים בסטאטוס זה יושבות רבות ממחלקות העירייה! אבל כמובן שאת הנתון הזה העירייה נסתה להעלים.

  18. חיפאית

    אנחנו תושבי חיפה לא ננוח ולא נשקוט עד שלב חש יפונו מהמבנה אליו פלשו ושאין כל הצדקה חוקית לשהייתם בו. די להפקרות.

  19. אייל מהדר

    לפי התגובות פה, רב האנשים פה לא צפו בישיבה ומקבלים את המידע שלהם דרך כותרות בעיתונים ופוסטים בפייסבוק, שהמרחק בינם לבין המציאות רחוק שנות אור. כנסו לעמוד הפיסבוק של העירייה, צפו בדיון שהתקיים, ואז תחליטו.

  20. דוד

    למה את פוגעת בליאובק, בגבריאלי, בתושבי רמת הנשיא בבתי ספר בקריית חיים?
    כל זה לא גזעני? ועוד איך את סופר גזענית על מי שחלשים.
    תושבי חיפה ראויים למנהיגות טובה הרבה יותר .
    ראש העיר גרועה מאין כמוה.

  21. עובד עירייה מודאג

    לב חש הינה עמותה בראשות משפחת ראוכברגר (שוקי מנהל מחלקה בעירייה מתקופתו של יונה יהב). בין שוקי לבין מיכי אלפר יש יחסי מרמור ואיבה לאורך השנים האחרונות. אז בהתחלה מידרו את שוקי בעבודתו באגף הנכסים שאגב לא היה לו ואין לו מושג בתפקיד שקיבל. פשוט יונה יהב הצניח אותו לשם ולא מזמן העבירו אותו לאגף אחר בעירייה. אז כל הסיפור של עמותת לב חש הינו ביפור המלחמה האישית של אלפר בראוכברגר.

  22. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    עובד עירייה, את הנזקים שיהב עשה בעיריית חיפה עם מאות פקידים שלא מתאימים לתפקידם שהוצנחו אליהם רק משיקולי קואליציה ושיקולי שוחד מגזרי, ייקח עשרים שנה לתקן.
    אתה לא מחדש לנו כלום, יש פה נזקים של קליש על גבי הנזקים של יהב על גבי הנזקים של מצנע.
    שרשרת של ראשי ערים כושלים שמנסים לייצר הרמון פוליטי להבטיח את ישבנם במקום לנקות את העירייה הזאת.
    ויו"ר ועד עובדי חיפה שחשש שקליש באמת תעשה נקיון וסדר בבלאגן כמובן מיהר להשבתה פרועה בתחילת הקדנציה
    הכל ברור עיריית חיפה היא עצם בגרון לפיתוח וניהול תקין של חיפה.
    מדובר בערימות של פקידים שלא מוכשרים לתפקידים שלהם ומתקבלים על סמך קשרים.

  23. שותף ערן

    למשתמש האנונימי …. כבר מכירים את התגובות שלך שתולות האשמות על קודמיה של קליש בתפקיד. די… שתפסיק לחפש שגיאות ולתרץ טעויות ושגיאות וכשלונות ואת חוסר המעש שלה בנושאים מרובים בראשי עיר אחרים. שתשנס מותניים ותתחיל לעבוד בפתיחות, תענה על שאלות מבקריה או תושבי העיר שרק מבקשים לדעת מה העיריה עושה. ליונה יהב הייתה תכנית רדיו ובה ענה לתושבים, עתים בגסות אמנם …אבל ענה. אנחנו לא מרגישים שיש כאן ראש עיר …אלא אם ראש עיר מתנשאת זה הנורמה החדשה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר