המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג
המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג

העירייה הגישה תביעת פינוי נגד עמותת לב ח"ש

פרסום ראשון: עיריית חיפה הגישה לבית המשפט תביעת פינוי נגד עמותת לב ח"ש וביקשה ממנו להורות לה לפנות את הנכס שבו היא פועלת בהדר. גורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי העירייה מתכוונת לממש את כוונתה להפוך את הנכס לבית ספר חרדי על חשבון העמותה שמסייעת לנזקקים, לקשישים ולחולים

פורסם בתאריך: 27.1.21 13:22

עיריית חיפה הגישה היום (רביעי) לבית משפט השלום בעיר תביעת פינוי נגד עמותת לב ח"ש. בתביעתה מבקשת העירייה מבית המשפט להורות ללב ח"ש לפנות את הנכס שבו היא פועלת ברחוב יל"ג 7 בשכונת הדר "ולהשיב את החזקה בהם לידי התובעת כשהם פנויים וריקים מכל אדם וחפץ".

לטענתה של העירייה, "הנתבעת תפסה חזקה במקרקעין ובמבנה אשר בבעלותה של התובעת בשנת 2004 או במועד מוקדם יותר סמוך לכך. בין התובעת לבין הנתבעת לא נערך ולא נחתם כל הסכם. בשנת 2010 או סמוך לכך פנתה הנתבעת אל התובעת וביקשה כי המקרקעין והמבנה יוקצו עבורה. בשנת 2011 אישרה התובעת את הקצאת המבנה בכפוף לחתימה על מסמכים, וזאת לפי נוהל הקצאות. הנתבעת לא הסכימה לחתום על כל הסכם ו/או מסמך אשר עליו היא נדרשה לחתום, והיא ממשיכה להחזיק שלא כדין בנכס עירוני אשר בבעלות התובעת ושאמור לשמש, על פי פרוגרמה שבהכנה, כבית ספר לילדי האזור. בנסיבות אלו לא נותר מנוס אלא להגיש תביעת פינוי על מנת שהחזקה בנכס תוחזר לידי התובעת. לנתבעת אין כל זכות להחזיק במקרקעין נשוא התביעה".

עמותת לב ח"ש עמדה בעין הסערה כבר באוגוסט 2019, אז ביקשה העירייה ממשרד הפנים אישור להקצות את הנכס שבו פועלת העמותה לטובת בית ספר חרדי. הפרסום ב"כלבו – חיפה והקריות" על בקשת ההקצאה עורר סערה. הנהלת העמותה טענה כי העירייה הסתירה ממשרד הפנים את העובדה שבמקום פועלת עמותה, ובשל כך השהה משרד הפנים את הפינוי. בעקבות סיור שערכו נציגי המשרד במקום חזרה בה העירייה מבקשת ההקצאה של שישה מבנים שאותם היא ייעדה למוסדות חינוך חרדיים, ובהם גם המבנה שבו פועלת לב ח"ש.

 

 

כעת מתברר כי העירייה לא נטשה את כוונתה לפנות את לב ח"ש מהנכס, וגורמים במערכת הפוליטית מעריכים כי המקום מיועד לשמש מוסד חינוך חרדי.

עמותת לב ח"ש היא ארגון הומניטרי שפעילותו מתמקדת במתן סיוע למשפחות נזקקות, לקשישים ולילדים חולים ומשפחותיהם. העמותה מפעילה מרפאות שיניים, מרכז ריהוט חשמל וכלי בית, מרכז חלוקת מזון ומועדון לקשישים ניצולי שואה, ומקיימת פרויקטים למען ילדים חולי סרטן ובני משפחותיהם, תוכניות סיוע לקשישים, קורסים לחסרי אמצעים ועוד.

נראה שבעירייה חוששים מביקורת חריפה, והדבר קיבל ביטוי גם בכתב התביעה: "תביעה זו מוגשת בלב כבד ולאחר שכלו כל הקצין. אין חולק בדבר מטרות העמותה ופעילותה לרווחת משפחות נזקקות, קשישים ומשפחות אשר גורלן לא שפר עליהם ומי מבניהן, בעיקר ילדים, חולים במחלה קשה. התובעת אף לא מתיימרת לתאר את כל פעולותיה של הנתבעת. עם זאת, התובעת היא רשות מקומית, וככזו יש לצפות ממנה לפעול על פי הוראות החוקים והנהלים הרלוונטיים, לנהוג בתום לב וללא משוא פנים, ולקבוע את סדרי העדיפויות בראייה רוחבית ועמוקה, אשר מטבע הדברים חורגת מעניינו הפרטני של מקרה זה או אחר".

מנכ"לית עמותת לב ח"ש דקלה כהן מיכאלי מסרה ל"כלבו – חיפה והקריות": "תביעת הפינוי טרם הגיעה לעמותה, וכשהיא תגיע נתייחס אליה משפטית כמתבקש. עם זאת, צר לי שבזמן שתושבי המדינה בכלל וחיפה בפרט סגורים בבתיהם ורבים מהם במצוקה ופונים אלינו לסיוע, ובעת שבה אנחנו עסוקים במתן סיוע לתושבי חיפה שנפגעו מהקורונה ובמענה לאלפי פניות שמגיעות אלינו מלשכות הרווחה של עיריית חיפה, העירייה עסוקה בהגשת תביעת פינוי תמוהה לאחר שבמשך קרוב ל-20 שנה העמותה נמצאת בבניין ומקיימת ממנו פעילות רווחה ענפה למען נזקקים, קשישים, ניצולי שואה וילדים חולים ובני משפחותיהם".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. רמי ס.

    העבריינית המורשעת מכרה את העיר לפרזיטים מפיצי הקורונה. המטונפת משמידה כל חלקה טובה בעיר.

  2. הקומדיה האנושית

    זאת שאין לה אלוהים, מסלקת את אנשי החסד לטובת בי"ס חרדי!

  3. שופט

    צריך להעמיד את העבריינית המורשעת, אהובה הספן המשופם והפרזיט מגאולה שמפיץ קורונה לדין על פשעיהם נגד תושבי חיפה.

  4. חיפאית שמבינה

    אני המומה. עם כל הכבוד לתלמידים ולא משנה מאיזה מגזר – צריך גם קצת אנושיות. עמותה שמוכרת וידועה בעזרתה לכל אנשי חיפה אמורה לעוף כי הגב' קליש ומיכי רוצים לתת למוסדות חרדיים? אין בהדר נכסים למוסד חינוך במקום הבניין של העמותה? נו באמת…. אנחנו לא טיפשים!!! פתאום מעניין אותם החוק. מה עם הפוד טראק. כולם עוזבים את המקום שלהם בלילה וחוזרים בבוקר? יש פה ריח של משהו מעבר…

  5. נחשוף את כל התוכניות להתחרדות הדר וזה קצה הקרחון

    החרדים פועלים להשתלט על כל הדר.
    זה האתנן הפוליטי הנדרש עבור הצבעתם בקואליציה.. יחד עם סגן בשכר ושליטה על היתרים ובנייה כי מיכי אלפר יו"ר הועדה עוסק בנדלן ובניגוד עניינים גמור מקדם תוכניות למגזר החרדי להמשך ההשתלטות על מבני ציבור.
    מתנ"ס הדר נסגר בכח והועבר לחרדים
    התיאבון גדל. מתכננים השתלטות עם 25 נכסים ברדימה שהוגדה בסתר לאנ"ש כתוכניות דיור להבאת 500 משפחות חרדיות לתוך הדר, גאולה, ויזניץ ונו"ש כלומר תוספת 3000 חרדים עד סוף הקדנציה (תוך שנתיים) כולל רישום אברכים מפלגים קיצוניים כמתגוררים בחיפה בכתובות של ישיבות (פיקטיבי, גרים בירושלים אבל יצביעו לראשות העיר חיפה כמאגר בוחרים)

  6. סיגל צ

    לגרש מהעיר את העבריינית המורשעת ואת קומנדו המופרעים שלה ביחד עם מפיצי הקורונה הפרזיטים

  7. ואיזה מסכנים הילדים

    שבגלל שהם חרדים שונאים אותם ועושים על זה כתבה עם כזו כותרת.
    לא ראינו כותרות וכתבות דומות על בתי ספר חילוניים/ערביים.

  8. איפה חברי מועצת העיר ה"חברתיים"?

    איפה היצוג של הרוב החילוני בעל הרגישות החברתית? האם יתכן שיסלקו עמותה חיפאית ותיקה שעושה רק טוב? ועבור מה? פשוט לא יאומן מה קורה בעיר הזאת ואיך חברי מועצת העיר הם פיונים קטנים של קליש,מיכי וצוק.

  9. חיפאי

    ממש עירייה של אפסים. כלום לא מצליח. שקיעה בכל תחומי הפעילות: כלכלה, ביטחון אישי, חינוך ואיכות חיים.
    המון תכניות על הנייר שלעולם לא יתגשמו והמון צעקות ויללות ואיומים בסגנון " אכלו לי שתו לי". אפס יכולת ניהולית וביצועית לקדם את העיר ואת תושביה.
    אבל…….משקיעים המון כדי לפנות עמותה שמסייעת לציבור החיפאי, כדי לשמור על הקואליצה עם החרדים.
    ככה הורסים עיר!

  10. ככה וככה חיפאים נטשו את הדר מזמן

    עד לפני עשור הדר היתה השכונה הכי "דפוקה" בעיר,כולם ברחו ממנה,חיפאים עם קצת כסף עברו משם לשכונות העליונות בכרמל או לקריות/יקנעם/טבעון/נשר.
    מחירי הדיור בה היו בשפל 170,000-130,000 שקל לדירה בערך.
    זוגות חרדיים עניים החליטו להתפשר ואט אט רכשו דירות בכמה רחובות בשכונה,רחובות שכבר כמעט אף חיפאי לא רצה לגור בהם,בטח שלא להקים משפחה.
    פתאום הקהילה שלהם גדלה,רחובות מיכאל וילג העלובים פתאום תפסו צורה ומסתובבים בהם גם ילדים יהודים כמו פעם-זה מפריע לאנשים??
    אנחנו צריכים להודות להם שהם מצילים ונותנים חיים לשכונה שוב.
    בכלל כל הכבוד לאוכלוסיה החרדית והערבית שהם לא מפונקים ומוכנים לגור כמעט בכל פתרון דיור ו4 קירות.

  11. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שכונת נחלה סומנה להיות חרדית היום 30% חרדית הם קנו 50 דירות באזור השומר רוצו תקנו דירות המחירים יכפילו ברגע שיהיו 50% ויגמרו להשתלט על סביבת השומר ברזילי עם 5 ישיבות ועוד 500 משפחות חרדיות נחלה יהיה ביקוש ענק. תקנו כל דירה שם הם מנסים לקנות עכשיו בכל רחוב שם

  12. אנונימי

    חוצפה!
    קליש מוסרת לחרדים את הדר ! במקום התחדשות עירונית של הדר וחזרתה לשמש מרכז עירוני תוסס, נקבל בני ברק 2 בחסות עירית חיפה . לא בשביל זה בחרנו בך !

  13. יוסי

    קאליש הבטיחה להפוך את חיפה לברלין…
    אחרי חצי קדנציה , חיפה נראית יות ויותר כמו בני ברק.
    לכך צריך להוסיף את מצב הכבישים שנראים כמו אחר הפצצה אוירית. גושי בטון
    מכסים את הכבישים , בורות , וטלאי על גבי טלאי. ולאן הולכים כספי המיסים שלנו?
    נשאיר את זה לדימיון שלכם …

  14. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    יוסי הם הבטיחו "ברלין" רק לא אמרו איזו תקופה – ובכן – ברלין המזרחית, 1950

  15. חיפאית מכרמליה

    בושה לעיר. בושה לקליש! העיקר היא מאירה את העירייה בצהוב ביום השואה הבין לאומי. פופולסטית בשקל

  16. קליש ועציוני זה אסון הכי גדול שקרה לחיפה

    עמותת לב ח״ש עושים הרבה יותר לתושבי חיפה מעיריית חיפה!
    קליש – חוץ מלסגור,לבטל,להחרים ולהרוס לא עשית כלום.
    חבל על החיפה, תחזרי לאמסטרדם.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר