מרכז השיט בחוף השקט (צילום: בועז כהן)
מרכז השיט בחוף השקט (צילום: בועז כהן)

העירייה ועמותת שיט חיפה יפתרו את המחלוקת בגישור

בתחילת החודש שלחה העירייה מכתב לעמותה, שבו דרשה ממנה להתפנות מחוף השייטים בחוף השקט. בעמותה קיבלו את המכתב בתדהמה, וטענו שהוא התקבל על רקע הניסיונות בין הצדדים להגיע להבנות. בשבוע שעבר הפגינו חברי העמותה והילדים מול בניין העירייה. האם עתה המשבר יגיע לקיצו?

פורסם בתאריך: 26.4.22 11:02

היועצת המשפטית של עיריית חיפה, עו"ד ימית קליין ועו"ד אסף אורן, המייצג את מועדון שיט חיפה, החליטו על פנייה לתהליך גישור במטרה לנסות ולהגיע להסכם שיהיה מוסכם על שני הצדדים.

המשבר בין הצדדים בין העירייה למועדון השיט החל לפני כחודשיים, כשהעירייה ביקשה מהעמותה, הפועלת בחוף השייטים בחוף השקט, לחתום על הסכם שימוש, ובו סעיף המקנה לה אפשרות לפינויה של העמותה בתוך חודש ממתן התראה. בעמותה סירבו לחתום על הסעיף. לאור הפרסומים על כך בתקשורת, צייצה ראש העירייה עינת קליש-רותם בטוויטר: "עיריית חיפה לעולם לא תפגע בלומדים שיט, ובוודאי לא בילדים בעלי צרכים מיוחדים. עיריית חיפה לעולם כן תדרוש שהעמותות המפעילות את השיט יפעלו חוקית ומסודר. חבל שארגוני השיט לוקחים את הילדים כבני ערובה במאבק להמשיך ולפעול ככל העולה על רוחם. אם חלילה וחס ילד אחד ייפגע או יטבע בים בלי שדאגנו לכל הסדרי הבטיחות, הרי שגם עיריית חיפה תצטרך לתת את הדין".

בתגובה שלחה לה העמותה מכתב התראה לפני תביעה בסך 50 אלף שקלים, ולאחרונה נדמה היה, כי הצדדים מגיעים להבנות בנושא.

 

אלא שבתחילת החודש שלחה העירייה מכתב לעמותה, שפורסם לראשונה ב"כלבו חיפה והקריות", ובו דרשה ממנה להתפנות מהמקום בתוך חודש. בתגובה, בשבוע שעבר הפגינו חברי העמותה והילדים מול בניין העירייה. המכתב מהעירייה התקבל בתדהמה במועדון השיט, שכן עד אותו רגע הייתה בעיצומו של משא ומתן עם העירייה בדבר המשך פעילותה בחוף.

בעירייה טענו, שהעמותה "מושכת זמן" ושאין לה כל כוונה לחתום על ההסכם שיסדיר את פעילותה. מנגד אמרו בעמותה: "המכתב יצא במהלך משא ומתן שנכון לעכשיו, לטעמנו, אינו מתבצע בתום לב. אנחנו שוקלים את המשך צעדינו".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר