מרכז שיט חיפה בחוף השקט (צילום: בועז כהן)
מרכז שיט חיפה בחוף השקט (צילום: בועז כהן)

עמותת "שיט חיפה" דורשת מקליש פיצוי של 50 אלף שקלים והתנצלות

בסוף השבוע האחרון פרסמה ראש העירייה בפייסבוק ובטוויטר פוסט, שבו היא טוענת כי פעילות העמותה אינה חוקית. העמותה בתגובה שלחה לה התראה לפני תביעה משפטית, שבה היא כותבת: "אמירתך משוללת יסוד, פוגענית ושקרית לחלוטין. העמותה פועלת בצורה חוקית ומסודרת"

פורסם בתאריך: 6.2.22 19:39

עמותת "שיט חיפה", הפועלת בחוף השקט, שלחה לראש העירייה עינת קליש-רותם מכתב התראה, שבו היא דורשת ממנה פיצוי של 50 אלף שקלים וכן התנצלות בעקבות דברים שפרסמה בסוף השבוע האחרון בטוויטר ובפייסבוק.

על פי רשם העמותות, יעדיה של "שיט חיפה" הם "הנגשת השיט בחיפה, שיט תחרותי, גלישה תחרותית, שיט עממי לצעירים ומבוגרים ופעילות בים לאוכלוסיות עם צרכים מיוחדים". העמותה פועלת במועדון השיט בחוף השקט, ברחוב פרופ' דוד ארליך, בצמוד לחניון הים של הקריה הרפואית רמב"ם, על קרקע שהוקצתה לה ללא תמורה מטעם עיריית חיפה.

היחסים בין העמותה לעירייה עלו על שרטון, לאחר שלטענת גורמים במועדון, הם התבקשו לחתום על הסכם חדש, ובו סעיף שמאפשר לעירייה לפנות אותם מהשטח בתוך 30 יום מרגע קבלת ההודעה, והם סירבו לכך. עוד טוענים אותם גורמים, כי נאסר עליהם השימוש בארבע סירות שבבעלות העירייה, וכמו כן נאסר עליהם להפעיל את הטרקטור שמרים את הסירות מהים אל החוף, צעדים שפוגעים בפעילות המועדון.

לאחר שהדברים פורסמו ברשתות החברתיות ובתקשורת, מיהרה קליש-רותם לפרסם בפייסבוק ובטוויטר את הדברים הבאים: "עיריית חיפה לעולם לא תפגע בלומדים שיט, ובוודאי לא בילדים בעלי צרכים מיוחדים. עיריית חיפה לעולם כן תדרוש שהעמותות המפעילות את השיט יפעלו חוקית ומסודר. חבל שארגוני השיט לוקחים את הילדים כבני ערובה במאבק להמשיך ולפעול ככל העולה על רוחם. אם חלילה וחס ילד אחד ייפגע או יטבע בים בלי שדאגנו לכל הסדרי הבטיחות, הרי שגם עיריית חיפה תצטרך לתת את הדין. בנוסף, עד שלא יאושר התקציב להמשך הפעילות הימית, לאור החלטת האופוזיציה לבטלו, המשך פעילות הים עומד בסימן שאלה. מדובר בילדים בים. זה לא משחק, וזו לא בעיה שתיפתר על ידי בריונות בתקשורת".

בעקבות הפוסט שלחה בא כוחה של העמותה, עו"ד אסף אורן, מכתב התראה לקליש-רותם בטרם הגשת תביעה.

כותב עו"ד אורן לראש העירייה: "נדהמה מרשתי לקרוא ברשת החברתית טוויטר ציוץ שלך, הכולל אמירות שקריות ופוגעניות, לפיהן העמותה פועלת בצורה לא חוקית, וכי לא דאגה 'לכל הסדרי הבטיחות'. יתרה מכך, הציוץ שלך קובע כאילו העמותה מסכנת את בטיחותם של שייטים ו/או ילדים בעלי צרכים מיוחדים. זו אמירה משוללת יסוד, פוגענית ושקרית לחלוטין. בניגוד לציוץ הנ"ל, העמותה פועלת בצורה חוקית ומסודרת ודואגת לביטחונם של הילדים. היא המציאה לעיריית חיפה אישור כיסוי ביטוחי תקין, לשביעות רצונה של העירייה, כפי שאישר אתמול בכתובים מנהל המחלקה לביטוחי העירייה.

 

 

"הציוץ הנ"ל פגע ופוגע בשמה הטוב של העמותה ושל חברי הוועד שלה. הוא מהווה לשון הרע על כל המשתמע מכך. את נדרשת בזה להסיר באופן מיידי את הציוץ הפוגעני הנ"ל, להתנצל על הדברים ולהבהיר ללא כל סייג, כי העמותה רכשה כיסוי ביטוחי תקין כפי שנבדק ואושר בכתובים על ידי העירייה.

"כמו כן, את נדרשת בזה לפצות את העמותה בתוך שבעה ימים בפיצוי בסך של 50 אלף שקלים ללא הוכחת נזק… ככל שלא תעשי כאמור, מרשתי הורתה לי לפנות לערכאות, וכל הטורח, אי הנעימות וההוצאות הכרוכות בכך יושתו עלייך".

מהשירות המשפטי של עיריית חיפה נמסר בתגובה: "עיריית חיפה משקיעה משאבים ומאמצים רבים בהסדרת מעמדה של עמותת 'שיט חיפה', כמו גם כל יתר הגופים הפועלים בחוף השקט, וזאת בהתאם לחובתה כרשות מקומית ועל מנת לשמור על ביטחונם ובטיחותם של הילדים והמתאמנים במקום. אנו מקווים כי מועדון 'שיט חיפה' יסכים לשוב לשולחן המו"מ עם העירייה, מתוך הבנה כי חובה להסדיר את כל הסוגיות העולות מפעילותו בחוף".

בתגובה לדברים אלה נמסר מעמותת "שיט חיפה": "העמותה תשמח 'לשוב לשולחן המשא ומתן', כדברי העיריה, שכן מעולם היא לא עזבה את שולחן המשא ומתן. מי שמסרבת לקיים משא ומתן איתנו או עם יושב ראש איגוד השיט זו העירייה".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת
  1. שרונה

    איפה היא אמרה שפעילות העמותה אינה חוקית? קראתי את מה שכתבה ודבר כזה לא נאמר. מה שכן נאמר זה שפעילות העמותה לא בטיחותית.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר