מסילת הרכבת והחיץ בין הים לעיר (צילום: רמי שלוש)
מסילת הרכבת והחיץ בין הים לעיר (צילום: רמי שלוש)

נדחתה ההכרעה בתוכנית להכפלת מסילות הרכבת

התוכנית הוסרה ברגע האחרון מסדר היום של ישיבת הוועדה לתשתיות לאומיות. לדברי ראש העיר חיפה יונה יהב, הדיון בוטל לבקשת העירייה שרוצה להבטיח שההכרעה תשתלב עם האינטרס החיפאי

פורסם בתאריך: 7.9.17 14:23

התוכנית להכפלת מסילות החוף, שכל הכרעה בה תשליך באופן דרמטי על עתידה של חיפה, הוסרה ברגע האחרון מסדר היום של ישיבת הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) של משרד האוצר ביום שני למרות ששובצה לדיון בזימון לישיבה. ראש העיר חיפה יונה יהב מסר כי הדיון בוטל לבקשתה של העירייה, אשר מבקשת להבטיח שההכרעה בתוכנית תעלה בקנה אחד עם האינטרס החיפאי.

ערב הדיון שבוטל, תמונת המצב בקשר לתוכנית מבחינת האינטרס החיפאי היתה מדאיגה ביותר. לפתחה של הוות"ל הוצבה דרישת רכבת ישראל לפצל את התוכנית לשני חלקים: חלק דרומי מתחנת חוף הכרמל עד שפיים, וחלק צפוני מתחנת לב המפרץ עד לתחנת חוף הכרמל. הפיצול נועד לאפשר קידום של מסילה מוכפלת מחוף הכרמל לתל אביב ללא תלות בהכרעה באשר לחלופה לאורך חופי חיפה. משמעות פיצול התוכנית היא מתן אפשרות לרכבת ישראל להפעיל רכבות מהירות מחוף הכרמל לתל אביב, אך מנגד פיצול כזה עלול לעכב את ההכרעה בדרישה הציבורית לסילוק חיץ המסילות מחופי חיפה.

אתמול (רביעי) הופץ פרוטוקול תמלול הישיבה הקודמת של הוות"ל בתוכנית, שנערכה בתחילת יולי, ולפיו הביע מהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן התנגדות מוחלטת לפיצול. "היעדר ההחלטות שם אותנו במצב בלתי אפשרי", מחה וטרמן, "הפיצול, אם הוא חס וחלילה יקרה כמו שהוא מוצע פה, מוצע לא כמשהו זמני עד שיחליטו אלא כמשהו שעובד בפני עצמו. לשים אותנו בפינה זה יהיה הדבר הכי גרוע". מנהל פרויקט הכפלת המסילות מטעם רכבת ישראל עופר סלעי אמר בדיון: "הבקשה לפיצול היא לא בגלל הביצוע אלא בגלל הצורך להביא תוכנית ולא למסמס את כל ההסכמות לאורך כל התוואי. זה הדבר העיקרי"

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר