חיץ המסילות (צילום: רמי שלוש)
חיץ המסילות (צילום: רמי שלוש)

דיון מכריע בתוכנית הכפלת המסילות בחיפה

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) תדון ביום שני בפעם השלישית בחלופות השונות להכפלת המסילות לאורך העיר. הוועדה אמורה להכריע אם החיץ בין העיר לים יבוצר או יוסר

פורסם בתאריך: 31.8.17 10:13

 

בישיבה נוספת שתקיים ביום שני, 4 בספטמבר, בתוכנית שיזמה רכבת ישראל להכפלת מסילות החוף אמורה הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) של משרד האוצר להכריע סוף סוף באשר לחלופה המועדפת להכפלה בחיפה.

דיון זה יהיה הדיון השלישי בתוכנית בוות"ל בארבעת החודשים האחרונים לאחר שבשני הדיונים הקודמים לא הושגה הכרעה. התוכנית שהגישה רכבת ישראל כוללת הכפלה של מסילות החוף – משתי מסילות לארבע מסילות – לאורך 85 ק"מ מתחנת לב המפרץ לקיבוץ שפיים, וזאת לצורך הפעלה של רכבות הנוסעות במהירות של 250 קמ"ש.

לפי עמדתה של עיריית חיפה, על מנת להסיר את חיץ המסילות מחופי העיר יש לשקע את מסילות הרכבת בעיר התחתית מבית המכס ועד לשדרות בן גוריון, בהתאם להסכם שנחתם בינה לבין משרד האוצר ולרשות מקרקעי ישראל (רמ"י), משדרות בן גוריון להעביר את המסילות מתחת לפני הקרקע לכיוון שכונת קרית אליעזר, ומשם לתוך ההר עד ליציאתן בתחנת הרכבת חוף הכרמל.

אלא שבדיון הראשון בתוכנית, שהתקיים בוות"ל בתחילת מאי, הציגה רכבת ישראל עמדה המצדדת בהכפלה עילית של המסילות בחיפה משדרות בן גוריון ועד לתחנת חוף הכרמל, ונימקה זאת בעיקר בהיעדר מימון למינהור המסילות. רכבת ישראל טוענת גם כי התקציב שגויס לשיקוע בעיר התחתית מספיק לשיקוע של שתי מסילות בלבד בעוד שפרויקט ההכפלה כולל ארבע מסילות.

לדיון ביום שני בוות"ל זומנו בין השאר נציגי אגף התקציבים של משרד האוצר, נציגי רכבת ישראל ומהנדס העיר חיפה אריאל וטרמן.

יצוין כי עמותת שלוש השקמים ועו"ד דביר לנגר, הפועלים לקיצור זמני הנסיעה של תושבי הצפון ברכבת דרומה, מציעים חלופה משלהם לתוואי המסילות המוכפל: העברה של המסילה אל תוך ההר מהצ'ק פוסט ועד לאזור קיבוץ החותרים בתחום המועצה האזורית חוף הכרמל בתוואי שאורכו שבעה ק"מ. חלופה זו, שגם אימוצה יוביל להסרת חיץ המסילות מחופי חיפה, יוצרת נתיב נסיעה ישר ומקוצר, והיא אמורה להוביל לקיצורי זמני נסיעה משמעותיים של כ-15 דקות לכל נוסע שיעלה לרכבת מצפון לחיפה.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר