עינת קליש רותם. ההבטחות שלפני הבחירות מקשות על הרכבת הקואליציה (צילום: שלומי כהן)
עינת קליש רותם. ההבטחות שלפני הבחירות מקשות על הרכבת הקואליציה (צילום: שלומי כהן)

קליש רותם בחנה אפשרות למינוי סגן ראש עיר שישי

בעקבות הקשיים בהרכבת קואליציה עם סיעות הירוקים והליכוד התבקש שמשון עידן על ידי נחשון צוק לברר עם יו"ר ועדת הפנים של הכנסת ח"כ יואב קיש אם ניתן לצרף סגן ראש עיר שישי. יצוין כי בשנת 2013 פנתה עינת קליש רותם לשר הפנים גדעון סער והתלוננה כי יונה יהב מינה סגן חמישי בשכר

פורסם בתאריך: 16.11.18 08:16

מינוי של סגני ראש עיר הוא הבעיה הקשה ביותר שעומדת בפניה של עינת קליש רותם לגיבוש הקואליציה שלה במועצת העיר. אחרי שלתפקיד מונו כבר מיכי אלפר מסיעת דגל לתושב, לזר קפלון מסיעת חיפה ביתנו, דוד עציוני מסיעת חיפה מתחדשת והרב דוד חיון מסיעת מר"צ לחצי קדנציה, נותרו בידיה של קליש רותם האפשרויות למנות עוד סגן לקדנציה מלאה וסגן נוסף לחצי קדנציה.

מכיוון שמסתמן כי נחשון צוק, מספר 2 בסיעת חיים בחיפה של ראש העיר הנבחרת, ימונה לסגן לקדנציה מלאה, לא נשאר תפקיד של סגן למשך כל הקדנציה לאביהו האן מהירוקים שזכתה בארבעה מנדטים בבחירות למועצת העיר ולשמשון עידו מהליכוד שזכתה בשלושה מנדטים – מינוי שאותו דורשים השניים כתנאי להצטרפותם לקואליציה.

כעת מתברר כי בימים האחרונים נעשו ניסיונות לצרף את הליכוד לקואליציה ולפתור את הפלונטר. גורמים בליכוד טוענים כי צוק פנה לעידו וביקש ממנו לבדוק מול יו"ר ועדת הפנים בכנסת ח"כ יואב קיש מהליכוד אם ניתן למנות סגן ראש עיר שישי.

פנייה זו מעוררת תמיהה מכיוון שבתחילתה של הקדנציה היוצאת, בחודש דצמבר 2013, פורסם בעיתון "כלבו" כי קליש רותם פנתה לשר הפנים דאז גדעון סער והביעה התנגדות למינויים של חמישה סגני ראש עיר בשכר במסגרת הקואליציה של יונה יהב. הרקע לפנייה היה שעד לשנת 2013 מונו ארבעה סגנים בשכר, והיתה זו הפעם הראשונה שבה כיהנו חמישה סגנים בשכר.

וכך כתבו קליש רותם וחברי סיעתה אז בועז גור וטלי משולם איטח לסער: "יהב הרכיב קואליציה רחבה באופן יוצא דופן המונה 24 חברים מתוך 31 חברי מועצה. יהב יכול היה להרכיב קואליציה בריאה ותקינה גם אם היה מוותר על סיעה אחת של שניים-שלושה חברים ואפילו על שתי סיעות של חבר או שניים, ובכך היה נותר עם קואליציה רחבה של 21 חברים שהיתה מאפשרת לו את השליטה שבה הוא חפץ בהתנהלות העיר. לחלופין יכול היה יהב לנהוג כפי שנהג בקדנציה הקודמת ולמנות את הסגן החמישי כסגן ללא שכר".

 

הידיעה ב"כלבו" על פנייתה של עינת קליש רותם לשר הפנים גדעון סער. איך שגלגל מסתובב

 

ח"כ קיש, האם בחיפה אפשר למנות סגן ראש עיר שישי?

"התשובה היא לא. לפחות לא ממה שאני מכיר ויודע. פנו אלי במטרה לבדוק מה זו החקיקה שמקודמת בוועדת הפנים, ועדכנתי אותם שמדובר בסגן ראש עיר ערבי בעיר ש-20 אחוז מתושביה הם ערבים. החוק המוצע נמצא בשלבי הכנה לקריאת ראשונה וממתין להחלטת ועדת שרים".

בהקשר זה יצוין כי החוק לא רלוונטי לחיפה שהמגזר הערבי מהווה כ-12 אחוז מאוכלוסייתה.

צוק הפנה את "כלבו – חיפה והצפון" למשה וינוקור, הדובר של קליש רותם, אך את תגובתו לא ניתן היה להשיג. עידו הסתפק ב"אין תגובה".

 

 

בשל הקשיים מול הסיעות הגדולות פועל צוק להרכבת קואליציה צרה. אחרי שצוות המשא ומתן של קליש רותם קיים סבב פגישות עם הסיעות הקטנות ואחרי שהמשא ומתן הקואליציוני עם ש"ס פוצץ, הודיע אתמול (חמישי) צוק לחלק מראשי הסיעות הקטנות כי מרבית דרישותיהם התקבלו.

שדולת הגמלאים התבשרה כי נוסף על נציגות בוועדות שונות התקבלה דרישתה לראשות דירקטוריון התאגיד העירוני מילב ולראשות עמותת שילה. באשר לדרישות להענקת חניה בחינם לאזרחים ותיקים מגיל 70 ולהקמת רשות לאזרחים ותיקים נאמר לשדולה כי לעת עתה לא ניתן להבטיח את הדברים.

יו"ר שדולת הגמלאים אלי לנדאו: "בשלב זה יש בינינו הסכמות. ההנהלה שלנו תצטרך להחליט אם זה מספק אותנו או לא. קיבלנו את חלקנו בהתאם לכוח האלקטורלי שלנו, אבל אנחנו עדיין דורשים להשיג את המטרות שבשבילן רצנו בבחירות. המשא ומתן שלנו עוד לא הסתיים אבל בינתיים אנחנו מסופקים. כרגע אנחנו בפנים אבל זה לא אומר שבזה הסתיים העסק. הכל תלוי בהחלטת ההנהלה של הסיעה".

גם שרית גולן שטיינברג מחיפה בשבילנו ואריה בליטנטל מאגודת ישראל התבשרו שחלק מדרישותיהם התקבלו. גולן שטיינברג: “יש סוגיות שנותר להבהיר, ולאחר שנלבן אותן נדע אם פנינו לקואליציה". בליטנטל: “אני עדיין לא יודע אם פנינו לקואליציה. הבוקר (שישי) ניפגש עם צוות המשא מתן שלנו ונבחן מה קיבלנו. עד כה קיבלנו תשובות רק על חלק מבקשותינו. ביום ראשון נבקש לקיים פגישה עם קליש רותם ועם צוק, ונראה איך מתקדמים הלאה". באשר לבית היהודי, היום אמור יו"ר הסיעה יואה רמתי לקבל את טיוטת ההסכם הקואליציוני עם קליש רותם.

אם שלוש הסיעות הללו אכן יסכמו על הצטרפותן לקואליציה, תמנה זו 16 חברי מועצה. במצב שכזה עשויה קליש רותם להיעתר לדרישתו של יו"ר חד"ש רג'א זעתרה להתמנות לסגן ראש עיר לחצי קדנציה – משרה שאותה הוא יחלוק עם חיון ממר"צ ברוטציה – ובך להרחיב את הקואליציה ל-18 מנדטים. אם הם יצליחו לצרף גם את צביקה ברבי האכפת לי מתושבי חיפה, תמנה הקואליציה 19 חברי מועצה.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

19 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בועז, מי הסיעה הרביעית (בנוסף לגימלאים, חיפה בשבילנו ואגודת ישראל) במשפט הזה מהכתבה "אם ארבע הסיעות הללו אכן יסכמו על הצטרפותן לקואליציה, תמנה זו 16 חברי מועצה"?

    לפי החשבון שלי יש לקליש כבר 13 בקואלציה (אפילו 14, עם צביקה ברבי שאתה מדווח שהוא עדייו בחוץ): קליש – 4, דוד עציוני – 3, מיכי אלפר – 2, הבית היהודי -1, חיפה ביתנו -2 ומרצ -1…

    אגב, הנסיון למנות סגן ראש עיר שישי לעיריית חיפה מאכזב ומצער מאוד…

  2. קליש לראשות העיר 2023

    אני מכריזה על פתיחת הקמפיין שלי לבחירות 2023!
    מה יש, לטראמפ מותר ולי אסור?

    הצטרפו אלי עוד היום, אני כבר מחלקת סגנים על חשבון הקדנציה הבאה! יש מספיק לכולם (עד 10, המלאי מוגבל, כל התומך זוכה, ט.ל.ח)

  3. דני דין

    המומ לקואליציה מוכיח שכל מי שנבחר מנסה להפיק את המכסימום העיר וטובתה לא מעינינו תתבישו לכם רודפי כסאות.

  4. אזרח מודאג

    אסור לצרף את חד"ש
    הם חבורה של בוגדים וצריכטם להוציא אותם צחוץ לחוק

  5. מסכים עם משה

    כל מי תמך ביהב וגם שלח הודעות סמס וסרטי יו טיוב כדי ללכלך את קליש, שישאר בחוץ. גם מי שהלך עם דגלי אשף יכול להשאר בחוץ.

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    שודדי הקופה הציבורית , גם רוב חברי המועצה מגרדים ולא עושים כלום אבל כלום מניסיון אישי !!!

  7. פנסיונר חב' חשמל המזעמת

    אביהו אן מהירוקים יכול להיות סגן עיר ללא תשלום.כנראה מחפש משכורת בנוסף לפנסיה מחב חשמל.

  8. יש גבול לתעלול גברת קלוש

    אם חד"ש בקואליציה אני קורא לבית היהודי לצאת.
    לא יתכן לצרף את המסית החבלני הזה

  9. יוסי

    הבית היהודי לא צריכים להיות בקואליציה שהופכת להיות גואליציה.
    מפלגה שחרטה על דיגלה לסמן סוחרים ערבים בשוק תלפיות היא פשיסטית

  10. חיפאי אמיתי

    וזה שהיא מתכוונת להוריד את השכר לכל סגן וסגן, אתה זה את יודע מר בועז?

  11. ממש ניהול מומ הזוי מצידה

    קואליציה בלי הירוקים שתמכו בה 4 מנדטים ולתת סגן למפלגה של 1 כמו מרצ .. תעיפי את מרצ ותכניסי 4 של הירוקים.

  12. חנה

    למה לא? תביאו 10 תביאו 20 ילדים, הסעד ישלם. או במקרה של עיריית חיפה, אני אשלם.

  13. רק לקיים הבטחות שחיתות למפלגות?

    מאכזב מאד
    חלק גדול מההבטלה שבאה מקליש הייתה עיריעה יעילה, צמצום בזבוזים, פוליטיקה נקייה וביטול ג'ובים מיותרים כמו בעמותה לקליטת עלייה עם 30 פעילי ישראל ביתנו. עכשיו כשלזר קפלון מקבל את העמותה שממש כולה מיותרת הוא מבטיח לא חהדיח אף אחד למרות המחדלים במליוני שקלים.
    עינת איפה קיום ההבטחות לבוחרים??

  14. מה שהיה הוא שיהיה

    האדם הטוב ביותר, ברגע שהוא נופל לתוך ביצת השחיתות שהותירו קודמיו הופך למושחת בעצמו. זה מתחיל בחיבוק אוהב עם יהב, זה ממשיך בהשארת כל המנגנון של יהב (מנגנון שחי על גב שלנו ושהצליח להשניא את יהב על כל תושבי חיפה ללא קשר להשתייכותם הפוליטית. זה ממשיך במתן תפקידי סגן ראש עיר בשכר לא לנציגי המפלגות הכי גדולות, אלא לנציגי הצפלגות הכי רעשניות. וזה מסתיים במינוי מספר סגני ראש עיר יותר גבוה מזה של יהב. על זה נאמר ההר הוליד עכבר.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר