אחסון מכולות (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)
אחסון מכולות (צילום: א.ס.א.פ קריאייטיב/INGIMAGE)

מכה אחרי מכה: גם הוולחו"ף אישרה את תוכנית עורף הנמל

הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) של מינהל התכנון במשרד האוצר אישרה את תוכנית המתאר הארצית לעורף נמל, שנוסף על הצפת מפרץ חיפה במחסנים, מנציחה את מסוף הכימיקלים במיקומו הנוכחי

פורסם בתאריך: 24.1.19 16:43

מכה נוספת לחיפה במוסדות התכנון הארציים: גם הוועדה לשמירת הסביבה החופית (הוולחו"ף) של מינהל התכנון במשרד האוצר אישרה את תוכנית המתאר הארצית לעורף נמל, שמנציחה את מפרץ חיפה כאזור נמלי-תעשייתי אפרורי ומסמלת את זניחת הרעיון להקים שכונות מגורים באזור זה. החלטת הוולחו"ף התקבלה אתמול (רביעי) באמצעות ועדת המשנה שלה.

התוכנית, שיוזמים מינהל התכנון וחברת נמלי ישראל (חנ"י), מייעדת לעורף נמל שטח עצום של כ-4,800 דונם במפרץ חיפה, בין העיר התחתית לקרית חיים, שבו ניתן יהיה להקים מרכזים ופארקים לוגיסטיים, שירותים עסקיים ומשרדים נמליים, ובחלקו ניתן יהיה גם להציב מכולות בשטחים פתוחים. התוכנית מאפשרת הצפה של מפרץ חיפה במחסנים אך אינה כוללת שכונות מגורים.

נוסף על שטחי עורף הנמל המבוקשים, כוללת התוכנית רציפי נמל קיימים, אך נקבע בה שהיא אינה משנה תוכניות מאושרות. עם זאת, התוכנית מנציחה את מסופי הכימיקלים הצפוני והדרומי ומאפשרת את המשך פעילותם במיקומם הנוכחי.

 

 

לאחר אישורה בשני מוסדות תכנון ארציים נוספים – בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים ובמועצה הארצית לתכנון ובנייה – הועברה התוכנית גם לאישורה של הוולחו"ף בהתאם לחוק התכנון והבנייה הקובע כי לא תאושר תוכנית שחלה בתחום הסביבה החופית או בחלק ממנה אלא לאחר אישור הוולחו"ף. תחום הסביבה החופית מוגדר כרצועה יבשתית של 300 מטר מקו המים ושטחים בתוך הים. בתחום זה השימוש המשמעותי המוצע בתוכנית עורף הנמל הוא מסוף הכימיקלים הצפוני, והחלטת הוולחו"ף לאשר את מיקומו הנוכחי תאפשר לקדם בו את התוכנית החדשה שיוזמת חנ"י להרחבת הפעילות בו, באמצעות הקמת מיכלי כימיקלים נוספים, כך שהוא יכלול שטח בנוי עצום בנפח כולל של 600,000 מ"ק לאחסון כימיקלים ולפעולות אחסנה נלוות.

הוולחו"ף גם שינתה מעט בהכרעתה את נוסח הסעיף בתוכנית המתייחס לאפשרות שיוקם במפרץ נמל דלק חדש שיחליף את נמל הדלק הקיים בעיר התחתית, וקבעה כי הנוסח החדש של הסעיף הוא "עד למעבר לנמל דלק חלופי תדווח חנ"י אחת לשנה למועצה הארצית על ההתקדמות בפיתוחו של הנמל החדש".

יצוין כי עמדתה של חנ"י היא שתוכנית עורף הנמל משקפת כוונה לחולל שינוי במפרץ חיפה – משטחי תעשייה לפארקים לוגיסטיים מתקדמים.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. אסון טוטאלי

    חיפה איבדה את כל מפרץ חיפה זאת משמעות ההחלטות.
    בין השתלטות הנמלים להשתלטות הגדלת בתי הזיקוק, שטח בגודל קרית אתא 20 קמ"ר הופקע בלב חיפה מתושביה.
    זה אסון טוטאלי.
    זה האסון הכי גדול בתולדות העיר יותר מכל שריפה ודליקה במכל דלק. זה ינציח אותנו כעיר פטרוכימית.

  2. אבנר בן נר

    נוכח ההחלטות האחרונות בעניין עורף הנמל והארכת שדה התעופה (שלא אושרה) מציע לראש העיר חיפה להתמקד בפיתוחה של העיר התחתית והדר הכרמל והשקעת מאמצים בשיקוע ופעילות פתיחת חזית הים לתחתית. וכמובן קישור בין השכונות על ידי דרגנועים ותחבורה ציבורית משופרת. אפשר להמשיך – כמובן- לבזבז אנרגיות על מלחמה חסרת סיכוי, או לחילופין – להיות פרגמטיים ולרוץ קדימה!

  3. עינת קליש

    רק תנו לי שדה תעופה בינ"ל קטן בתוך כל הסחלה הזה, ואני מרוצה. בכל השאר תעשו מה שרוצים. אצלי באמת ספיר אין זיהום ואין כימיקלים.

  4. לא נורא,

    קליש, שכבר הוכיחה יכולות בינאישיות מצויינות, תפתור הכל.
    אולי היא תצליח סופסוף לא להסתכסך עם מישהו!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר