מפרץ חיפה
מפרץ חיפה

המועצה הארצית אישרה את תוכנית עורף הנמל

המועצה הארצית לתכנון ובנייה ממליצה לממשלה לאשר את תוכנית המתאר הארצית לעורף נמל, המייעדת שטח של 4,800 דונם במפרץ חיפה להקמת מרכזים לוגיסטיים ושירותים נמליים ולהצבת מכולות: "לתוכנית תרומה רבה למשק הישראלי, שברובו נשען על ייצוא וייבוא מהים"

פורסם בתאריך: 1.1.19 16:09

דוברות מינהל התכנון במשרד האוצר הודיעה כי בישיבתה היום (שלישי) המליצה המועצה הארצית לתכנון ובנייה לממשלה לאשר את תוכנית המתאר הארצית לעורף נמל בחיפה.

התוכנית מייעדת שטח של 4,800 דונם להקמת מרכזים לוגיסטיים ושירותים נמליים ולהצבת מכולות בשטח המפרץ. בהודעה לעיתונות שמסר מינהל התכנון נכתב: "התוכנית רואה חשיבות בחיזוק הקשר בין נמל חיפה ובחיבור לעיר חיפה בפרט ולמטרופולין בכלל. לאור זאת, תכנון השטחים היבשתיים נעשה תוך התחשבות בצורכי הנמל ביחד עם השימושים השונים במרקם העירוני הקיים והעתידי. בתוך כך כוללת התוכנית הוראות ביחס למעגנה הקיימת ולשימור ופיתוח פארק מורד נחל הקישון ושדה התעופה".

בהודעה לא פורט אם המועצה הטמיעה בתוכנית שינויים ביחס למתכונת התוכנית שהוצגה בפניה, ועל תוכנה המפורט של ההחלטה ניתן יהיה ללמוד לאחר פרסום פרוטוקול ההחלטה תוך שלושה ימים.

 

 

יו"ר המועצה הארצית זאב בילסקי: "לתוכנית תרומה רבה למשק הישראלי שברובו נשען על ייצוא וייבוא מהים. הנמל החדש שנבנה בימים אלה הוא נמל בסטנדרט הגבוה ביותר כמקובל בעולם – דבר שיאפשר כניסה של חברות עתירות ידע לחיפה וייצר מקומות תעסוקה חדשים".

יצוין כי התוכנית שהתבקשה המועצה הארצית לאשר אינה כוללת שכונות מגורים בשטח המפרץ. לעומת זאת קיים בה סעיף המאפשר "שימושים נוספים" מכל סוג במקום שימושי עורף נמל, באישורה של הוועדה המחוזית. סעיף יוצא דופן זה מחזק את האפשרות התיאורטית להקמת מפעלי תעשייה כבדה בשטח התוכנית, שממילא מאפשרת את הקמתם בכפוף להכנת תוכנית מפורטת, כפי שעולה מההוראות בנושא חומרים מסוכנים אשר כלולים בה.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

8 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    הממשלה הזו כבר הבנו שלא סופרת אותנו אבל איפה ראש העיר בכל הסיפור הזה?

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    נו זה לא היה ברור כבר מזמן? המדינה לא סופרת ממטר את תושבי הצפון,לא בנושא הזיהום ולא בנושא הפיתוח הסביבתי בפארק הקישון המצומק. בקרוב מאוד במקום עצים ירוקים יראו גם מהירח הרים של מכולות צבעוני מלוכסנות. כל עוד הציבור אדיש ולא איכפתי יעשו כאן מה שרוצים, ועושים רק דברים רעים כאן לדיכאון עולם.

  3. דו

    יש בחירות ויש טרורסטים בירושלים שמחריבים לנו את הבית
    העפנו את יונה, עכשיו הגיע תורו של ביבי

  4. חיפה היא פח הזבל וזה לא ישתנה

    כל הממשלות הקודמות, העתידיות – זה לא משנה בכלל. יש החלטה אסטרטגית שחיפה היא פח זבל לתשתיות מזהמות.
    יהיו עוד 2 תחנות כח, יהיה עוד בתי זיקוק, עוד פצחן, עוד נמל דלקים וחומרים מסוכנים, עוד מחסנים, עוד מתקן התפלה
    ועוד ועוד ועוד זיהום והרס.
    שום דבר לא יעזור ואף אחד כבר לא ישנה את ההחלטה הזאת.
    תושבי קרית חיים= קרית הסרטן, נשר ותושבי מזרח חיפה צריכים להסיק מסקנות בהתאם ולעזוב.

  5. מוטי

    מקבלי החלטות ברמה הארצית שבויים עדיין בחשיבה ש-א: חיפה היא המרכז התעשיתי של המדינה, ב: תעשיה צריכה להיות מלוכלכת, מזהמת ותופסת שטח, ג: תושבי חיפה הם ממושמעים ולא עושים בעיות כאשר דוחפים להם החלטות כאלה לגרון. אם לא נקום ונצעק, כלום לא ישתנה פה.

  6. חיפאיים מאוכזבים מודאגים

    חיפאיים הרוצים בטובתה של חיפה ,בואו נתארגן כדי לדרוש לקיים משאל אזרחים להקמת "וועדה קרואה",ולהביא להדחת ראש העיר קליש אשר הוכיחה תיפקוד בעייתי ,מוזר והזוי ,עם הרבה רצון לבטל פרויקטים שבדרך ,וכנגד שביעות רצונם של התושבים !! ויפה שעה אחת קודם!!!ולפני שיהיה מאוחר מידי!!!

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר