מפרץ חיפה
מפרץ חיפה

התוכנית השנויה במחלוקת לעורף הנמל חוזרת

התוכנית שמנציחה את עתיד מפרץ חיפה כאזור נמלי-תעשייתי אפרורי תידון היום בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים. התוכנית שכוללת שטח של 4,800 דונם לעורף נמל מסמלת את זניחת הרעיון לבנות שכונות מגורים באזור זה

פורסם בתאריך: 23.7.18 18:14

תוכנית עורף נמל חיפה, שמנציחה את מפרץ חיפה כאזור נמלי-תעשייתי אפרורי ומסמלת את זניחת הרעיון לבנות שכונות מגורים באזור זה, חוזרת לדיונים במוסדות התכנון. היום (שלישי) תידון התוכנית בוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע) של מינהל התכנון במשרד האוצר.

התוכנית, שאותה יוזמים מינהל התכנון וחברת נמלי ישראל (חנ"י), מייעדת לעורף נמל בגרסתה הנוכחית שטח עצום של כ-4,800 דונם, שבו ניתן יהיה להקים מרכזים ופארקים לוגיסטיים, שירותים עסקיים ומשרדים נמליים. בחלק מהשטח ניתן יהיה גם להציב מכולות בשטחים פתוחים.

הקרקעות שעל שטחן חלה התוכנית נמצאות בין העיר התחתית לקרית חיים, והיא כוללת למעשה את כל שטחי מפרץ חיפה בתוך חיפה, למעט מתחמי בתי הזיקוק והצ'ק פוסט.

 

 

הוולנת"ע תתבקש לקדם לאישורה של המועצה הארצית לתכנון ובנייה את התוכנית שאינה כוללת שכונות מגורים – רעיון שיכול היה לאתגר את הסיסמאות הנבובות בדבר הפיכתו של המפרץ מהחצר האחורית של אזור הצפון לחצר קדמית. עם זאת, קיים בתוכנית סעיף המאפשר "שימושים נוספים" מכל סוג במקום שימושי עורף הנמל, "תוך מתן עדיפות לשימושים נמליים באישור הוועדה המחוזית". סעיף זה מחזק את האפשרות התיאורטית להקמת מפעלי תעשייה כבדה בשטח התוכנית, שממילא מאפשרת את הקמתם, בכפוף להכנת תוכנית מפורטת, כפי שעולה מההוראות בנושא חומרים מסוכנים אשר כלולים בתוכנית.

יצוין כי עמדת חנ"י היא שתוכנית עורף הנמל משקפת כוונה לחולל שינוי במפרץ חיפה – משטחי תעשייה לפארקים לוגיסטיים מתקדמים.

מהנדס העיר אריאל וטרמן מסר לקראת הדיון בוולנת"ע: "העתיד של האזור הזה הוא לוגיסטיקה נקייה שתחליף את התעשייה המסורתית. התוכנית חייבת לשקף את האיזונים בראייה העירונית והמקומית. בגרסתה הקודמת ייעדה התוכנית גם את חוות המיכלים בקרית חיים לעורף נמל, ואנו הצלחנו לבטל זאת ולקדם במסגרת תוכנית נפרדת הקמת שכונת מגורים במתחם זה. כעת נעמוד על כך ששטח פארק מורד הקישון יישאר 580 דונם גם בתוכנית שתידון מחר, כשטחו בתוכנית המפורטת ובתוכנית המתאר החדשה של חיפה, ונוודא שלאורך הצירים ברחוב חלוצי התעשייה ובדרך יגאל ידין יתאפשרו שימושים עירוניים של בילוי, מסחר ומשרדים, ולא שימושים של הצבת מכולות. רק תחת ההתאמות הללו נתמוך בתוכנית. הגיע הזמן שנראה שימושים עירוניים נכנסים ביתר שאת למפרץ ונהנים מהנגישות התחבורתית המעולה של כל מערכות התחבורה שהקמנו. אנו כבר רואים כניסה של שימושי הייטק למפרץ, ובאזור צומת קרית אתא אף מוקם בימים אלה בית מלון".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר