המרכז לאמנות עכשווית פירמידה (צילום: יעלי גבריאלי)
המרכז לאמנות עכשווית פירמידה (צילום: יעלי גבריאלי)

אמנים מכל הארץ חתמו על עצומה למען פירמידה

כ-800 איש חתמו עד כה על עצומה אינטרנטית הקוראת לראש העיר עינת קליש רותם ולסגנה הרב דובי חיון לא לפגוע במרכז לאמנות עכשווית פירמידה ולהשאיר בתפקידה את האוצרת ד"ר גליה בר אור

פורסם בתאריך: 3.2.19 13:23

החשש לעתידו של המרכז לאמנות עכשווית פירמידה בעקבות פיזור ההנהלה הציבורית של המרכז ואי חידושו של חוזה ההעסקה של האוצרת ד"ר גליה בר אור מסעיר את קהילת האמנים בארץ.

לאחר שאמני פירמידה שלחו ביום חמישי מכתב לראש העיר עינת קליש רותם במחאה על הקיצוץ הצפוי בתקציבו של המרכז וכינו את המהלך "גזר דין מוות", כעת מצטרפים אמנים מכל רחבי הארץ לקריאה להשאיר את בר אור בתפקידה. בעצומה שמופצת באינטרנט ושעליה חתמו עד כה יותר מ-800 איש נכתב: "קיומה של פירמידה חשוב לי, חשוב לחיפאים וחשוב לכל מי שאכפת לו מתרבות ומאמנות בחיפה. פירמידה היא מקום מסוג חדש ולא מוזיאון. היא נגעה בלבבות. פועלים בפירמידה סטודיואים לאמנים ומתקיימת בה פעילות רב תחומית עם תצוגת אמנות שפורצת קירות אל מרחב העיר. בשנה האחרונה הוכנסו חיים לפירמידה שהצליחה להגיע לאוכלוסיות מגוונות בעיר. קבוצות שונות של אמנים לקחו חלק בפעילות במקום. אני פונה אלייך ראש העיר עינת קליש רותם ואליך הרב דב חיון – אפשרו למנהלת האמנותית והאוצרת גליה בר אור להמשיך את התהליך, אל תגדעו מה שאך החל לצמוח. זה לא יהיה האירוע הראשון שהתערבות של הממסד בחיפה יביא לכך שעולם האמנות ידיר רגליים ממוסדות האמנות החיפאיים ויגרום לעוד אמנים לעזוב את העיר".

 

 

על העצומה חתמו עד כה אוצר מוזיאון תל אביב דורון רבינא, האוצרת טל לניר, האוצרת סמדר שינדלר, חוקרת האמנות טלי תמיר, נעמי גבעון מגלריית גבעון, האוצרת מירב היימן, האמן ציבי גבע, האמנית הילה טוני נבוק, הצלם יאיר ברק, עורך המגזין "ערב רב" יונתן אמיר, אוצרת מוזיאון הרצליה איה לוריא והאוצרת גליה גור זאב.

תגובותיהם של קליש רותם וחיון יפורסמו לכשיתקבלו.

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר