חלל המרכז לאמנות פירמידה (צילום: חגית הורנשטיין)
חלל המרכז לאמנות עכשווית פירמידה (צילום: חגית הורנשטיין)

איום על המשך פעילותו של המרכז לאמנות פירמידה

על רקע שמועות בדבר קיצוץ רוחבי בתקציב התרבות נודע כי תקציב הפעילות שהוקצה לפירמידה לא יאפשר פעילויות מיוחדות. ההנהלה הציבורית של המוסד פוזרה על ידי עיריית חיפה, וגם על המשך העסקתה של האוצרת ד"ר גליה בר אור מרחפת סכנה

פורסם בתאריך: 30.1.19 11:41

סכנה מרחפת על המשך פעילותו של המרכז לאמנות מודרנית פירמידה. על רקע שמועות בדבר קיצוץ רוחבי בתקציב התרבות נודע כי תקציב הפעילות של פירמידה נותר כפי שהיה בשנה שעברה, אך משמעות הדברים היא שלא ניתן יהיה לממן פעילויות במסגרת המרכז משום שהתקציב בשנה שעברה כלל רק את עלות העסקתה של האוצרת ד"ר גליה בר אור. הפעילויות שהתקיימו במקום במהלך השנה הגיעו מכספים שגויסו במיוחד לטובתן שאינם מתקציב התרבות.

כעת נודע גם שאין ודאות לגבי המשך העסקתה של בר אור. סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות בעיריית חיפה דובי חיון: "חוזה ההעסקה של בר אור נגמר. אני מנסה למצוא פתרון כיצד אפשר לחדש אותו במסגרת היכולות שלנו כדי שהיא תמשיך את העשייה שלה בחיפה. אנחנו מנסים לשמור על אנשים במסגרת היכולות והתפישות שלנו. אנחנו לא פוסלים אף אחד. מה שקרה הוא שקיבלו אותה לעבודה בזמנו בדלת האחורית וללא מכרז, כלומר בצורה לא נכונה מבחינה משפטית. היא אשה טובה, אבל יש סדר. אני עובד באופן חוקי, והייעוץ המשפטי של העירייה אמר לי שאסור לנו להעסיק".

פירמידה נוסדה לפני כ-25 שנה במבנה נטוש על ידי קבוצת אמנים חיפאים מוכרים ובהם אברהם אילת, יעקב דורצ'ין ויהודה יציב. הם זכו בתחילה לעידוד העירייה, אבל אחר כך יבשו מקורות ההכנסה של המקום והוא נקלע לקשיים. לפני שנים אחדות החליטה העירייה לאמץ אותו מחדש לחיקה, שיפצה את 3,000 המטרים הרבועיים של המבנה הגדול אשר מוקף כיום בפארק, והפכה אותו למרכז ובו חללי תצוגה גדולים ו-24 חללי סטודיו של אמנים.

על הקומפלקס האמנותי המרשים הופקדה בר אור, מבכירי האוצרים בארץ, שניהלה במשך שנים רבות את המשכן לאמנות עין חרוד אשר הפך בניצוחה לאחד מהמוזיאונים המובילים בישראל. מינויה של בר אור עורר עניין רב במרכז החדש והיא העלתה כמה פרויקטים שזכו להערכה בקהילה האמנותית ומשכו קהל רב.

 

 

העירייה מינתה את הפרסומאי והאמן גיל גורן ליו"ר דירקטוריון פירמידה, אך לאחרונה פוזרה ההנהלה הציבורית של המוסד על ידי העירייה, וגורן כבר אינו עומד בראשה.

גורן: "לפני כ-15 חודשים התבקשתי על ידי ראש אגף התרבות בעירייה אורי בלום ז"ל להתנדב ולתרום מזמני ומכישורי ולהעיר את מבנה פירמידה. הצלחתי להפוך את פירמידה למקום משמעותי בשדה האמנות הישראלי. בעצתו של מנהל פירמידה שמעון אלון שכנעתי את ד"ר בר אור לקבל על עצמה את תפקיד המנהלת האמנותית. בתמיכתם של ראש מינהל החת"ר העירייה אילנה טרוק ומנכ"ל העירייה לשעבר גדי מרגלית הוצאנו אל הפועל אירועי אמנות משמעותיים שהביאו לעיר עשרות אלפי מבקרים. לאחר הבחירות יזמתי את האירוע 'רוחות של שינוי' כדי להמשיך את העשייה ללא קשר למי עומד בראשות העיר מכיוון שחיפה חשובה יותר מכל. בפגישה שקיימתי עם חיון מצאתי אדם ראוי ונכון להוביל את התרבות ואת האמנות בחיפה לפסגות חדשות, והוא הודיע לי על ביטולה של ההנהלה הציבורית ועל כך שהוא לוקח את המושכות לכיווני פעילות חדשים לפירמידה, שנראים גם לי נכונים. נעניתי ברצון לבקשתו להיות לו לעזר ולהמשיך ולתרום מיכולותי ומכישורי לטובת קידום האמנות והתרבות בחיפה, וכבר התחלתי לפעול בעניין. אני מודה להנהלתה הקודמת של העירייה על שבחרה בי להוציא את פירמידה מהרציף ומאחל את כל הטוב שבעולם לעיר האהובה שלנו".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אבנר בן נר

    מסתבר שהבורות בענייני תרבות בין אבות/או אמהות העיר …שוברת שיאים. אם לא ימצאו דרך להציע לד"ר גליה יהב. מהאוצרות הבכירות והטובות בארץ, בהמעטה..אזי זו שוב הוכחה לנפילה שחיפה עוברת תחת הנהגתה המוזרה של עינת קליש.

  2. חובבת אומנות

    לפירמידה אין שום משקל תרבותי או אומנותי בחיי העיר או בשדה האומנות הארצי. אחרי כל כך הרבה שנים שהם קיימים, ללא שום הישג או נוכחות, הגיע הזמן להכריז על כשלון ולפוצץ את הבלוף הזה.

  3. החלטה שמזמן היה צריך לעשות

    הפירמידה מתנהלת כבר שני עשורים בחוסר שקיפות בשיטת חבר מביא חבר. אין ועדת קבלה ואין קריטריונים למי מתגבל ומה מקבל. זה הוליד מקורביזם בלתי נסבל. תקציבי ציבןר גדולים הלכו על כלום. אותה אוצרת מהוללת הובאה לשם מה? מה שחסר בחיפה זה מרכז לסדנאות לאמנים שיתן חללי יצירה לתושבי העיר או אורחים לפי קריטריונים. מי שטוב שיציג במוזיאוני חיפה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר