יואב רמתי והרב דובי חיון. מי עשה למי זובור?
יואב רמתי והרב דובי חיון. מי עשה למי זובור?

קליש רותם החליטה: החגיגות לציבור הדתי – ברוממה ובקרית שמואל

ראש העיר עינת קליש רותם פסקה לטובתו של יו"ר סיעת הבית היהודי יואב רמתי ונגד סגנה הרב דובי חיון, ובהתערבותה יתקיימו ביום העצמאות שני אירועים למגזר הדתי לאומי - בהיכל הספורט ברוממה ובקרית שמואל. ברוממה יופיע ישי ריבו, בקרית שמואל יחגגו עם אריק סיני

פורסם בתאריך: 17.4.19 10:19

התפתחות בנושא אירועי יום העצמאות למגזר הדתי לאומי: ראש העיר עינת קליש רותם החליטה לקיים את האירוע המרכזי של יום העצמאות לציבור הדתי לאומי ברחבה של היכל הספורט ברוממה, אך גם בקרית שמואל תוקם במה המיועדת למגזר זה.

כפי שפורסם ב"כלבו -חיפה והצפון", בתחילה תוכנן האירוע המרכזי למגזר זה בהיכל הספורט אך תושבי קרית שמואל התלוננו על היעדר אירוע בשכונתם ודרשו לקיים את החגיגות אצלם. בנקודה זו החלה התכתשות בין סגן ראש העיר ומחזיק תיק התרבות בעירייה הרב דובי חיון ליו"ר סיעת הבית היהודי במועצת העיר יואב רמתי. חיון טען כי מי שאחראי לכך שהאירוע לא יתקיים בקרית שמואל הוא רמתי, שמייצג את הציבור הדתי לאומי ושבחר לערוך את החגיגות המרכזיות ברוממה. חיון אף הצהיר כי אם רמתי מעוניין בקיום אירוע נוסף בקרית שמואל, הוא יסכים להקצות תקציב לכך אך הדבר מותנה שרמתי ישתתף בחלק מהתקציב שניתן לו בתקציב התרבות התורנית. מנגד טען רמתי כי יש לקיים אירוע בקרית שמואל כפי שקרה ב-15 השנים האחרונות, ושהמימון לכך צריך להגיע מתקציב התרבות הכללי, כפי שממומנות שאר הבמות בעיר. רמתי טען עוד כי מכיוון שבקשתו מחיון לקיים שני אירועים במקביל – ברוממה ובקרית שמואל – נענתה בשלילה, לא נותרה לו ברירה והוא הסכים לקיים את האירוע המרכזי ברוממה.

ימים ספורים לאחר מכן הודיע חיון על ביטול החגיגות בהיכל הספורט ועל קיומן בקרית שמואל. עם היוודע דבר ביטול האירוע ברוממה הכריז רמתי על התנגדותו למהלך. "באחריותו של חיון לאפשר אירועים בכל השכונות ולכל המגזרים מתקציב התרבות העירוני", הוא אמר, "האירוע ברוממה יתקיים וייתן מענה לתושבי השכונות נוה שאנן, אחוזה, הדר וגם קרית שמואל. נדאג לכך שהאירוע הזה יהיה מתקציב התרבות העירוני כפי שצריך להיות וכפי שסוכם בהסכמים הקואליציוניים. ככל שחיון יאפשר אירוע גם בקרית שמואל, כפי שצריך להיות, אני ודאי אתמוך מכיוון שזוהי מחויבותנו, שלי ושלו, לציבור. אם חיון יבטל את האירוע בהיכל הספורט, אנחנו כמובן נפנה לראש העיר ונעמיד אותו על טעותו".

 

 

כעת מתברר כי קליש רותם פסקה לטובתו של רמתי ונגד סגנה חיון וכי בהתערבותה יתקיימו שני אירועים למגזר הדתי לאומי – ברוממה ובקרית שמואל – שימומנו מתקציב התרבות הכללית. החגיגה ברוממה תיפתח בתפילת מנחה, ולאחריה יישא הרב אליהו רחמים זייני דרשת יום העצמאות. אחר כך תיערך תפילת ערבית חגיגית עם החזן יצחק מאיר, קליש רותם ורמתי יברכו את הקהל, ומהשעה 21:00 יופיעו מקהלת הילדים אשירה לה' והזמר ישי ריבו, ולאחר מכן תתקייםה הרקדה. בקרית שמואל יופיע אריק סיני.

 

חגיגות יום העצמאות המתוכננות בהיכל הספורט ברוממה. עינת קליש רותם ויואב רמתי יישאו ברכה

חגיגות יום העצמאות המתוכננות בהיכל הספורט ברוממה. עינת קליש רותם ויואב רמתי יישאו ברכה

 

רמתי: "ראש העיר מכבדת מאוד את הציבור הדתי לאומי ומבינה את החשיבות של יום העצמאות, שהוא מבחינתנו גם חג דתי וגם לאומי. היא נרתמה לעניין ואישרה תקציב גדול יותר מאשר בשנים קודמות על מנת שיהיה לציבור הדתי לאומי אירוע גם ברוממה וגם בקרית שמואל. אני מודה לה ורוצה שהקהל יידע כמה היא התאמצה כדי שהם יוכלו לחגוג את החג החשוב הזה".

חיון: "אכן יהיו שני אירועים שימומנו מתקציב התרבות הכללית, אך מי שהחליט שיהיה אירוע גם בקרית שמואל זה אני. לרמתי היה חשוב שיהיה אירוע בהיכל הספורט, וקרית שמואל לא עניינה אותו. אני לחצתי שיהיו שני אירועים בשני המקומות. צר לי שהוא פוגע בקהל שלו ומסתכל רק על סקטור צר מאוד אפילו בתוך הסקטור שהוא לכאורה מייצג".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    קליש המלכה שלנו תודה לך שאת מאשרת משהו שהוא כבר נהפך למסורת של שנים ממש תודה מה היינו עושים בלעדיך ? כניראה שחוגגים בכל זאת!!

  2. חוגג עצמאות

    העיקר שתחגגו עם הרבה שמחה וגם עם קצת יותר כסף (שגם אינו מזיק – כמו שכולנו יודעים !!!)
    יפה שרה"ע תומכת בכך גם בהחלטתה !!!

  3. Y h

    בושה וחרפה!!!

    עם כל הכבוד לזמר אריק סיני
    קרית שמואל תמיד היתה החצר האחורית
    העיקר תמכו בעינת קליש בשכונה זו
    מה מגיע ביום העצמאות…. הופעה עם זמר שאין קשר לקהליה אליו בטח לא לצעירים
    חבל על הכסף
    תסדרי כבישים בשכונה יותר חשוב…
    בזיון
    חוסר התחשבות
    זלזול בציבור ובתושבים

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר