מורדות לינקולן (צילום: רמי שלוש)
מורדות לינקולן (צילום: רמי שלוש)

בקשה להצטרף לעתירה לקידום הקמת מורדות לינקולן

אילן בורנשטיין, מוביל המאבק לשיפור התכנון במורדות המערביים של הכרמל, הגיש לבית המשפט בקשה להצטרף כמשיב לעתירה שהגישו 82 בעלי זכויות בקרקעות שבתחום התוכנית. הנימוק: ביכולתו להציג תשובה מלאה ומשמעותית לעתירה, שתאפשר לבית המשפט להגיע להחלטה מושכלת

פורסם בתאריך: 17.11.19 16:11

התפתחות בעתירה לקידום התוכנית התקועה להקמת שכונת מגורים חדשה בשלוחות מורדות לינקולן ותל אהרון במורדות המערביים של חיפה: אילן בורנשטיין, שנאבק לשיפור התכנון בעתודות הקרקע במורדות המערביים של הכרמל, הגיש לבית המשפט המחוזי בעיר בקשה להצטרף כמשיב לעתירה שהגישו בסוף חודש ספטמבר 82 בעלי זכויות בקרקעות שבתחום התוכנית.

בורנשטיין, שמשפחתו היא בעלת מגרש בתחום התוכנית, נימק את בקשתו ביכולתו לתרום להצגת התמונה המלאה של הסבך שאליו נקלעה התוכנית: "אם בית המשפט יאפשר לי להצטרף כמשיב לעתירה אוכל להגיש תשובה מלאה ומשמעותית לעתירה. מלוא היריעה תיפרש בפני בית המשפט, ואז ניתן יהיה להגיע להחלטות מושכלות ומעשיות כך שניתן יהיה להוציא את העגלה התקועה עמוק בבוץ הביורוקרטיה כבר עשרות שנים".

כפי שפורסם ב"כלבו – חיפה והצפון", העותרים שהם בעלי זכויות בקרקעות בחלק משטח שלוחת מורדות לינקולן ביקשו בעתירתם לחייב את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה לדון בתוכנית עד לתחילת חודש פברואר.

בעתירה שהוגשה נגד הוועדה המקומית, העירייה וראש העיר עינת קליש רותם טענו העותרים כי חלפו כארבע וחצי שנים מאז שהעירייה התחייבה לקדם במהירות וביעילות את התוכנית החדשה, אך עד היום לא התקבלה החלטת הוועדה המקומית בדבר קביעת המלצתה בקשר לתוכנית, והעירייה אף נמנעת מביצוע פעולות שיאפשרו את השלמת הכנתה של התוכנית. בימים הקרובים אמורות המשיבות להגיש כתב תשובה לעתירה.

 

 

ביולי 2014 נכשל ניסיונה של העירייה לאשר תוכנית בנייה למורדות לינקולן ולתל אהרון לאחר שהוועדה המחוזית אישרה כחמישית בלבד מהדירות שהוצעו בתוכנית – 720 דירות מתחת לדרך פרויד, סמוך למרכז קסטרא. התוכנית שנדחתה נדונה בוועדה המחוזית החל משנת 2002, ובגרסתה המופקדת היא השתרעה על שטח של כ-850 דונם שמרביתו בבעלות פרטית, והוצעה במסגרתה הקמת 3,424 דירות שמרביתן במורדות לינקולן ובתל אהרון.

בעקבות ההחלטה החלה העירייה לקדם תוכנית חדשה בשטח של כ-630 דונם, אשר כוללת כ-2,000 דירות בלבד, ובעניינה הוגשה העתירה.

משפחתו של בורנשטיין היא בעלת מגרש של דונם בחלקה העליון של התוכנית, בשלוחת תל אהרון. במשך שנים לא מקודמת בקשתה של המשפחה להיתר בנייה במגרש מכוח תכנון מנדטורי מאושר בטענה שהעירייה מקדמת תכנון מחודש לשטח. אלא שתכנון זה אינו מבשיל לאישור. בבקשתו להצטרף כמשיב לעתירה הוסיף בורנשטיין כי תרומתו להצגת התמונה המלאה תאפשר "להשלים את התכנון ותאפשר לבעלי הקרקע הפרטיים לממש את קניינם וחלקם (או בני משפחתם) אף יוכלו לזכות בקורת הגג שלה הם מייחלים".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות
  1. בכייה לדורות הרס ואדיות תל אהרון

    השיפועים בגבעה ייצרו שכונה נוראית עם קירות תמך ענקיים חציבת כל ההר ומחלפי חיבור לפרויד כל זה יעלה לעירייה מאות מליוני שקלים חייבים לתת להם קרקע משלימה אחרת בשכונות עתידיות אחרות שלא ייבנו שם

  2. הרס הטבע וואדיות הכרמל לטובת התעשרות העשירים

    התעקשות על בנייה מיותרת באזור עם עלויות פיתוח אסטרונומיות ועל חשבון הטבע והנוף שהפכו את האזור לאטרקטיבי מלכתחילה. התוצאה אם חלילה תתממש תפגע הן בתושבי השכונות הותיקים והן בתושבי השכונה החדשה-על כביש סואן(פרויד), ללא נוף ושלוחות טבעיות, אל מול מפלצות נוה פרס ומגדל החשמל.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר