מורדות לינקולן (צילום: רמי שלוש)
מורדות לינקולן (צילום: רמי שלוש)

ההליך המשפטי לקידום בנייה במורדות לינקולן הורחב

בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את בקשתו של אילן בורנשטיין, שמנהל מאבק למען הקמת שכונת מגורים בשטח ההררי של המורדות המערביים של הכרמל, להצטרף כמשיב לעתירה המינהלית בנושא התוכנית למורדות לינקולן ולתל אהרון

פורסם בתאריך: 1.12.19 08:43

הורחב ההליך המשפטי לקידום התוכנית התקועה להקמת שכונת מגורים חדשה בשלוחות מורדות לינקולן ותל אהרון במורדות המערביים של חיפה. בית המשפט המחוזי בחיפה קיבל את בקשתו של אילן בורנשטיין, שמנהל בשנים האחרונות מאבק לשיפור התכנון בעתודות הקרקע למגורים במורדות המערביים של הכרמל, להצטרף כמשיב לעתירה המינהלית המתנהלת בנושא התוכנית.

כזכור, בורנשטיין הגיש לבית המשפט בקשה להצטרף כמשיב לעתירה שהגישו בסוף חודש ספטמבר 82 בעלי זכויות בקרקעות שבתחום התוכנית. בורנשטיין, שמשפחתו היא בעלת מגרש בתחום התוכנית, נימק את בקשתו ביכולתו לתרום להצגת התמונה המלאה של הסבך שאליו נקלעה התוכנית: "אם בית המשפט יאפשר לי להצטרף כמשיב לעתירה אוכל להגיש תשובה מלאה ומשמעותית לעתירה. מלוא היריעה תיפרש בפני בית המשפט, ואז ניתן יהיה להגיע להחלטות מושכלות ומעשיות, כך שניתן יהיה להוציא את העגלה התקועה עמוק בבוץ הביורוקרטיה כבר עשרות שנים".

בהחלטת בית המשפט לקבל את הבקשה נכתב כי "ככל שיכולה להסתמן פגיעה כלשהי במבקש, נכון וראוי לצרפו כמשיב לעתירה" וכי "צירוף כזה הוא בשיקול דעת של בית המשפט".

 

 

העותרים, שהם בעלי זכויות בקרקעות בחלק משטח שלוחת מורדות לינקולן, ביקשו בעתירתם לחייב את הוועדה המקומית לתכנון ובנייה של עיריית חיפה לדון בתוכנית עד לתחילת חודש פברואר.

בעתירה, שהוגשה נגד הוועדה המקומית, העירייה וראש העיר עינת קליש רותם, טענו העותרים כי חלפו כארבע וחצי שנים מאז שהעירייה התחייבה לקדם במהירות וביעילות את התוכנית החדשה, אך עד היום לא התקבלה החלטת הוועדה המקומית בדבר קביעת המלצתה בקשר לתוכנית, והעירייה אף נמנעת מביצוע פעולות שיאפשרו את השלמת הכנתה של התוכנית. בימים הקרובים אמורות המשיבות להגיש כתב תשובה לעתירה.

משפחתו של בורנשטיין היא בעלת מגרש של דונם בחלקה העליון של התוכנית – בשלוחת תל אהרון. במשך שנים לא מקודמת בקשתה של המשפחה להיתר בנייה במגרש מכוח תכנון מנדטורי מאושר בטענה שהעירייה מקדמת תכנון מחודש לשטח, אלא שתכנון זה אינו מבשיל לאישור.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר