חוות המיכלים של תש"ן (צילום: שי אילן)
חוות המיכלים של תש"ן (צילום: שי אילן)

השימוע לתש"ן: העירייה שוקלת ביטול רישיון עסק לחוות המיכלים

ראש העיר עינת קליש רותם אמרה היום לראשי חברת תש"ן בשימוע שנערך לחברה כי העירייה תשקול לבטל את רישיון העסק לחוות המיכלים בקרית חיים ולתת היתר זמני לתקופה של שישה חודשים בלבד. מתש"ן נמסר: "הזימון לשימוע הוא פופוליסטי וריק מתוכן"

פורסם בתאריך: 10.12.20 17:35

בשימוע שנערך היום (חמישי) לחברת תש"ן (תשתיות נפט ואנרגיה) אמרה ראש העיר עינת קליש רותם לראשי החברה כי העירייה תשקול לבטל את רישיון העסק לחוות המיכלים בקרית חיים ולתת היתר זמני לתקופה של שישה חודשים בלבד.

מהעירייה נמסר כי החלטה על צמצום רישיון העסק של החברה נועדה לצורך השלמת עריכת הבדיקות שדרשה העירייה מהנהלת החברה לבצע ולשם הכנסת מומחה מטעם העירייה לבדיקה של כל המיכלים והצינורות הקיימים בחווה ולעריכת בדיקות וניטורים. כמו כן הודיעה ראש העיר כי תישקל האפשרות לצמצום רישיון העסק של החברה באופן כזה שהוא יינתן עבור המיכלים הפעילים בלבד.

עוד נמסר כי השימוע נערך בעקבות ממצאי השימוע שערך המשרד להגנת הסביבה לחברה בעקבות תלונות של תושבים על מפגעי ריח שמקורם לכאורה בחוות המיכלים. בשימוע זה עלה כי החברה הפרה את תנאי היתר הרעלים, רישיון העסק והוראות החוק, תוך גרימת מפגעים סביבתיים. לטענתה של העירייה, תש"ן בחרה לא לשתף פעולה עם דרישות העירייה והתעלמה מפניותיה.

קליש רותם אמרה בשימוע: "לא אוכל לישון בשקט בלילה אם אנפיק לכם עכשיו רישיון עסק אוטומטית לתקופה של עשר שנים. גם לא אוכל לישון בשקט בלילה כשאני יודעת שילדים קטנים בבית הספר דגניה ובכל הסביבה נושמים חומרים מסרטנים, כאשר המשמעות של כל העובדות שנסקרו בפניכם היא שהדברים לא מטופלים היטב ושאתם בבחינת שור מועד".

 

 

עוד לפני השימוע נמסר מתש"ן: "ההחלטה של עיריית חיפה לזמן את תש"ן לשימוע בשל הפרות סביבתיות בחוות המיכלים היא פופוליסטית וריקה מתוכן. לצערנו, העירייה החליטה לפתוח בקמפיין דה לגיטימציה נגד תש"ן, תוך שהיא מפיצה הודעות כזב על צילומים שכביכול מראים פליטת מזהמים מאחד מהמיכלים. התמונות שצולמו על ידי העירייה ופורסמו על ידה באופן מגמתי מתעדות מיכל מושבת שאינו פעיל כבר שנים רבות. בנסיבות הזויות אלו פנתה החברה למשרד להגנת הסביבה על מנת שיבדוק את המיכל ואת טענות הסרק של העירייה. נציגי המשרד אכן הגיעו ביום שני לחוות המיכלים, בדקו את המיכל המושבת ולא מצאו בו כל ליקוי או פגם. לו פעלה העירייה מתוך רצון כן להגן על תושבי חיפה והסביבה, היא היתה פונה לתש"ן לתיקון הליקוי ולא אצה רצה לתקשורת".

עוד נמסר מתש"ן: "לצערנו עולה כי העירייה מונעת מתוך שיקולים פוליטיים ונגררת אחרי שמועות שמפיצים גורמים אינטרסנטיים, שכל מטרתם היא לפגוע בחברה ולבנות לה תיק לקראת השימוע בעירייה. התנהלותה של העירייה רק ממחישה שתוצאות השימוע כבר נכתבו מראש והוא אינו מתקיים בתום לב ובנפש חפצה, וכי ראש העיר עסוקה בפופוליזם ולא במציאת פתרונות ובקבלת החלטות. חשוב להבין כי חוות המיכלים לא תעבור ממקומה על ידי מצגי שווא ומניפולציות לרוב. העברת חוות המיכלים מקרית חיים, שהיא בראש ובראשונה עמדת חברת תש"ן, תיעשה תוך קבלת החלטות משותפת של כל בעלי העניין, ובהם העירייה ותש"ן".

לאחר השימוע נמסר מתש"ן: "האופן שבו ערכה עיריית חיפה את השימוע רק ממחיש שתוצאותיו נכתבו מראש ושהוא לא התקיים בתום לב ובנפש חפצה. השימוע התנהל כהצגה תקשורתית, אחרת אין הסבר הגיוני לכך שהעירייה בחרה להפוך את ההליך לבמה להפצת טענות כזב אשר לא הופיעו בזימון לשימוע, ולכן פגעה בחוקיות השימוע ובתקינות ההליך. עמדת העירייה אינה בעלת בסיס משפטי, ואנו מצרים על כך שהליך השימוע נערך באופן לא ענייני. אם היתה נוהגת כחוק היתה העירייה נמנעת מהטחת האשמות מופרכות ופסולות. נדגיש כי עמדת תש"ן ידועה כבר זה זמן רב ונאמרה בכל פורום – אין זה נכון לתפעל חוות מיכלים סמוך לשכונת מגורים, וחובה על כולנו לשתף פעולה בשינוי המצב למען תושבי האזור והעיר ולמען המדינה".

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    בתל אביב פינו את גלילות מזמן – 2004
    איפה היה ראש העיריה של חיפה באותו הזמן לדרוש הדדיות לפנות גם את חוות מיכלי הדלקים?
    יהב היה בכיסי המזהמים, שקשוקת משפחת עופר סעלי בז"ן.. עוד רצה לאשר לבז"ן לגדול פי 3.
    איך איך הוא הצליח להרדים עיר שלמה..

  2. חוצפנים

    להכריח את כל עובדי החברה לגור בקרית חיים לידה נראה מה יגידו.
    הם באים לשם מהכרמל ומעתלית ומזהמים את קרית חיים

  3. שלומי תמים מיימון קינג

    עד שמנכל עיריית חיפה גדי מרגלית לא הגיע לתוך עיריית חיפה ב 2015 אף אחד לא הבין מה זה זיהום אויר ומסוכנים.
    ידעו שהם שם .
    אבל הלב ההיהודי הרחמן לא תרגם את העתיד רק על ההווה .
    בושה להנהגת העיר גם הזו ..
    איום עלק . ליום לא מחדש להם את המחדלים שיש שם .

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר