קמפוס הנמל (צילום: אוניברסיטת חיפה)
קמפוס הנמל (צילום: אוניברסיטת חיפה)

האוניברסיטה קיבלה אישור על תנאי להכשיר את בניין דילן

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה אישרה לאוניברסיטת חיפה להמשיך בשיפוץ מבנה דילן בקמפוס הנמל על מנת להכשירו לתחילת שנת הלימודים האקדמית. עם זאת, הוצאת ההיתר להמשך העבודות תינתן בכפוף למילוי מספר דרישות, ובהנחה שלא יוגש ערר נוסף על ההחלטה תוך 30 יום

פורסם בתאריך: 28.9.22 12:11

ועדת המשנה של הוועדה המקומית לתכנון ובנייה חיפה אישרה לאוניברסיטת חיפה להמשיך ולשפץ את מבנה דילן בקמפוס הנמל שבעיר התחתית ולהכשירו לתחילת שנת הלימודים האקדמית. עם זאת, הוצאת ההיתר להמשך העבודות במקום תינתן בכפוף למילוי מספר דרישות, ובהנחה שלא יוגש ערר נוסף על ההחלטה תוך 30 יום ממועד קבלת החלטה.

כפי שנחשף ב"כלבו – חיפה והקריות", האוניברסיטה החלה לשפץ את המבנה לפי היתר בנייה שהתקבל באוקטובר 2018, ובדיעבד התברר שהוא לא היה תקין ולכן בוטל. בעקבות המצב שנוצר פנה נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין במכתב לחברי מועצת העיר (אשר משמשים חברים בוועדה) והפציר בהם לאשר את בקשת ההיתר החדשה, שאם לא כן תפסיד האוניברסיטה עשרות מיליוני שקלים שהושקעו בפרויקט, והדבר יפגע בעשרות סטודנטים ואנשי סגל המתוכננים ללמוד ולעבוד במקום.

 

 

בנימוקים להשהיית מתן ההיתר כתבו חברי הוועדה: "על מנת לאפשר לשכן/ים המתנגד/ים שלא חתם/ו על דבר הבקשה לפנות לערכאה השיפוטית המוסמכת (כל ערכאה על פי סמכותה בחוק, לרבות המפקחת על רישום המקרקעין) באם ימצא/ו לנכון לעשות זאת". עוד נכתב כי "ניתן יהיה להוציא את היתר הבנייה בתום 30 יום ממועד המצאת החלטת הוועדה, אלא אם כן עד למועד זה יתקבל במשרדנו צו מניעה חתום על ידי רשות שיפוטית ו/או מעין שיפוטית מוסמכת המצווה על הוועדה אחרת". נוסף על כך התנתה הוועדה את מתן ההיתר בתיקון אלמנטים שחורגים מהמבנה לחלקה הסמוכה והמצאת אישורים מתאגיד המים מי כרמל, מפיקוד העורף, משירותי הכבאות וההצלה, מיועץ נגישות וממשרד הבריאות.

בדברי תשובתה למתנגדים כתבו חברי הוועדה: "מדובר בבקשה להסדרת בינוי ושימוש קיים, תוך התאמתו לתוכנית מתאר מפורטת אשר קודמה ואושרה בשנת 2012 לצורך ייעודי זה. אישור הבקשה יאפשר פתיחת קמפוס אוניברסיטאי יוקרתי ברחוב הנמל וסביבתו. אישור הבקשה להיתר תואם את האינטרס הציבורי להמשך פיתוח קמפוס העיר התחתית, המהווה לכשעצמו תרומה משמעותית לעיר חיפה. הפעילות המוצעת במבנה דילן ובסביבתו תהווה מוקד משיכת אוכלוסייה, תוך יצירת ביקושים למגוון שירותים, מסחר ופתרונות דיור באזור – דבר שממנו צפויים גם המתנגדים להפיק הנאה ולהשיא רווחים".

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר