קמפוס הנמל (צילום: אוניברסיטת חיפה)
קמפוס הנמל (צילום: אוניברסיטת חיפה)

נשיא האוניברסיטה לחברי המועצה: אשרו היתר לבניין בקמפוס הנמל

בניין דילן בקמפוס הנמל שופץ לפי היתר בנייה שהתקבל באוקטובר 2018, ובדיעבד התברר שהוא לא היה תקין, ולכן בוטל. כעת, במכתב ששלח נשיא אוניברסיטת חיפה פרופ' רון רובין לחברי מועצת העיר, הוא מבקש מהם לאשר את בקשת ההיתר החדשה: "פתיחת שנת הלימודים כסדרה בבניין דילן תעמוד בסכנה"

פורסם בתאריך: 19.9.22 08:59

אוניברסיטת חיפה עלולה להפסיד עשרות מיליוני שקלים שהושקעו במעבר של חלק מהחוגים שלה לעיר התחתית, לטענתה בשל מחדל של עיריית חיפה. באוניברסיטה טוענים כי מדובר בכספים שהיא השקיעה בין השאר בשיפוץ בניין דילן בקמפוס הנמל לפי היתר בנייה שהתקבל באוקטובר 2018, ובדיעבד התברר שהוא לא היה תקין, ולכן בוטל לפני כשנה על ידי ועדת ערר.

היום (שני) אמורים להתכנס חברי ועדת המשנה לתכנון ובנייה לישיבה, שבה תידון בקשת ההיתר החדשה שהגישה האוניברסיטה למבנה דילן. אתמול שלח נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין מכתב לכל חברי מועצת העיר, המשמשים חברים בוועדת המשנה, והפציר בהם לאשר את בקשת ההיתר החדשה. "בלא אישור הבקשה להיתר, פתיחת שנת הלימודים כסדרה בבניין דילן תעמוד בסכנה, אשר אם תתממש תגרום פגיעה קשה ביותר במאות סטודנטים ואנשי סגל, וכפועל יוצא מכך – בעיר חיפה עצמה", כתב רובין.

באוניברסיטה מבקשים לאכלס את המבנה בשנת הלימודים הנוכחית, כאשר שני חוגים אמורים לעבור לשם במלואם – מדעי המחשב ומערכות מידע. במכתבו ציין רובין כי "מדובר בכ-1,500 סטודנטים לשלושה תארים (ראשון, שני ודוקטורט) שכבר קיבלו הודעה על קיום הלימודים בעיר התחתית החל משנת הלימודים תשפ"ג שתיפתח בחודש אוקטובר ונערכו בהתאם. כך, נקל לשער כי חלק גדול מהם שכרו דירות בקרבת מקום. בניין דילן משמש גם מוקד פעילות של כ-30 מורים מן החוץ אשר כבר נשכרו לשם כך, עשרה עובדי צוות בניין, מנהלת קמפוס העיר וצוותה. בנוסף, במבנה מתוכננים להתקיים כנסים".

רובין הדגיש כי "מעגלי הנזק האפשריים מעיכובים בפתיחת השנה במועד הם גדולים ונרחבים. ביניהם אציין את הנזקים הישירים לציבור גדול של סטודנטים ואנשי סגל כפי שפורט לעיל, וגם לבתי עסק ולספקים שפרנסתם תלויה רבות בציבור גדול כזה. בנוסף, תיגרם פגיעה קשה למוניטין של האוניברסיטה".

 

 

חברת מועצת העיר שרית גולן שטיינברג: "קיבלנו את הפנייה של רובין, נבחן את התנאים ואת המסמכים, ואם לא תהיה בעיה אז נצביע בעד. בדרך כלל הוועדה מאמצת את המלצות מהנדס העיר, אלא אם כן ההמלצות כרוכות בבעיות משפטיות".

כבר היה לאוניברסיטה היתר בנייה, אך הוא בוטל. מה לא היה בסדר?

"ההיתר בוטל על ידי ועדת ערר מכיוון שמלכתחילה הוא הוצא שלא כדין. זה בדיוק מסוג הדברים שפעם אחר פעם עיריית חיפה ומינהל הנדסה נופלים בהם. אנחנו מצפים שההמלצות שיובאו בפנינו יהיו מקצועיות, ענייניות ובהתאם לחוק כדי שהפארסה הזו תימנע ושהאוניברסיטה לא תצטרך לשאת במחדלים האלה ובמחירים הכרוכים בהם. ככל שיצהירו שבאמת אין בעיה משפטית, אני לא רואה סיבה לא לאשר את הבקשה. צריך לראות שההיתר עומד בכל התנאים הנדרשים כחוק".

מעיריית חיפה לא נמסרה תגובה.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר