יפתח אמדורסקי ונבחרת מרכז רכיבה יגור אליפות בתי הספר מקום ראשון 2019. צילום קרן שמר
יפתח אמדורסקי ונבחרת מרכז רכיבה יגור אליפות בתי הספר מקום ראשון 2019. צילום קרן שמר

בית ספר לרכיבה על סוסים: הכירו את מרכז רכיבה קיבוץ יגור

רכיבה על סוסים היא דבר שמאז ומעולם קסם לילדים המביטים ברוב פליאה בזמן שהרוכב האמיץ דוהר, קופץ ומבצע תרגילים בלתי אפשריים עם בן לווייתו הצייתן. במרכז הרכיבה קיבוץ יגור עושים את זה נכון, בואו להכיר מקרוב

פורסם בתאריך: 21.5.20 15:35

הקסם שברכיבה, המהירות והיכולת להתמזג עם הסוס לישות אחת, צוהלת ומרגשת, הפכו את קורסי וחוגי הרכיבה לפעילות מרגשת ומפתחת עבור ילדים בכל הגילאים המחפשים תחביב מיוחד מלא באנרגיה. אחת החוות הוותיקות באזור הצפון שמגשימה את משאלת הלב של הילדים הסקרנים היא ״מרכז רכיבה – קיבוץ יגור״, המלמד רכיבה אולימפית (אנגלית). החווה הקיימת כבר למעלה מ-30 שנה מנוהלת על ידי יפתח אמדורסקי, מאמן רכיבה בעל תואר מאמן בינלאומי מוסמך אשר השלים את לימודיו בחו״ל וכיום מנהל את החווה ומלמד בה.

מרכז הרכיבה פותח חלון הזדמנויות עבור כל ילד החולם לעלות על האוכף וליהנות מרכיבה במגרשים הפתוחים והמרווחים של החווה, או מהתחרויות הארציות המתקיימות בשבתות בתדירות גבוהה, כולל אליפות ישראל ותחרויות המכביה.

מוחמד שפעי. רוכב השנה בקפיצות במקצה 70 ס"מ.

מוחמד שפעי.
רוכב השנה בקפיצות במקצה 70 ס"מ.

בואו בואו ילדים

החווה מציעה קורסים וחוגים, שניהם מתאימים לכל הרמות, החל ממתחיל שלא יודע איפה הראש ואיפה הזנב ועד לאלה שמגיעים עם ניסיון ורוצים לקחת את כישוריהם לשלב הבא. את השיעורים והקורסים מעביר במקום יפתח, יחד עם צוות מדריכים אולימפיים מוסמכים, מנוסים ובעלי סבלנות שמלווים את הילדים החל מהשלב הראשון בו הם מכירים את הסוס ועד לשלב בו הם רוכבים ודוהרים באופן עצמאי יחד עם חברי הקבוצה.

ישנם שני מסלולי למידה: חוגים המתקיימים לאורך השנה וקורסים מרוכזים המתקיימים בחופשת הקיץ. קורס הקיץ שיפתח בחודשי הקיץ הקרבים מזמין את הילדים להשתתף בחוויה מדהימה בה ילמדו במרוכז את עולם הרכיבה החל מהאופן בו ניגשים לסוס, דרך האופן שבו מתקשרים איתו ומטפלים בו ועד הרגע שבו עולים עליו ודוהרים איתו במסגרת קבוצתית. ״כל אחד יכול״ – היא הגישה שמלווה את המקום, גם אם ילדיכם הגיעו בלי ניסיון בכלל, תוך חמישה ימים בלבד כבר תוכלו לראות אותם רוכבים בביטחון כאילו גדלו בחווה כל חייהם.

החוגים המתנהלים במהלך כל השנה, כולל בתקופת החגים, מושלמים עבור אלה הרוצים ללמוד ולהמשיך להתאמן על בסיס שבועי. ניתן לשלב בין הקורסים המקצועיים של החווה לבין החוג בהתאם לצורך ולרמה, כשרוכבים מתמידים יוכלו כבר בתום שנה להתחיל להציג את יכולותיהם בתחרויות ספורט ארציות, זאת כחלק מהנבחרת המנצחת של החווה שקוטפת פרס אחר פרס בכל תחרות.

עולם חדש נפתח

הילדים שמגיעים לחווה לומדים להכיר את עולם הרכיבה מקרוב וזוכים להשתלב בו בשני תחומי ספורט עיקריים: רכיבה אומנותית וקפיצת מכשולים. לכל תחום הקסם שלו ועל הרוכבים לשלוט בסל מיומנויות רחב כדי להגיע לרמה בה כבר ניתן להתחיל להשתתף בתחרויות ולגרוף פרסים ותארים – דבר שללא ספק הופך את התחום מתחביב לדרך חיים מלאת ריגושים.

שיעורי הרכיבה המהנים מלווים את הרוכבים העתידיים החל מהרגע הראשון בו הם פוגשים את הסוסים מקרוב ועד הרגע בו הם מפתחים את העצמאות שברכיבה לבד. כדי לשמור על בטיחות הילדים תחילה לומדים הם לשבת ולייצב את עצמם על גב הסוס, כשהמדריך מלווה את צמד הילד-סוס עם חבל הקשור לסוס בכל עת. עם הזמן, כדרכם המיוחדת של ילדים קטנים ברכישת מיומנויות חדשות, הם מתחילים לצבור ניסיון וביטחון בסוס ומצטרפים לקבוצות רכיבה קטנות של עד 4 משתתפים, החבל נשאר בצד והילדים מתחילים לרכב עצמאית. במהלך הרכיבה נשארים הילדים כל העת במגרש הרכיבה על הקרקע הרכה ואינם יוצאים החוצה, זאת במטרה לשמור על ביטחונם.

מיקה אייזנבאד, אלופת ישראל בדרסאז ורוכבת השנה במקצה ילדים עד גיל 14. צילום עצמי

מיקה אייזנבאד, אלופת ישראל בדרסאז ורוכבת השנה במקצה ילדים עד גיל 14. צילום עצמי

התוצאות בסוף הקורס

בתום חמישה ימי קורס מרוכזים הופכים הילדים לרוכבים לכל דבר. הם יודעים לשבת על הסוס, לזוז איתו, לרוץ, לאחוז במושכות, לשלוט, לכוון, לדרבן ולעצור אותו בהתאם לרצונם. השמיים הם הגבול, והילדים, שחלקם מעולם לא ישב אפילו על סוס עד לפני מספר ימים בודדים, הופכים בתום תקופה קצרה לרוכבים מקצועיים.

לצד לימודי הרכיבה מסגלים לעצמם הילדים במהלך הקורס והחוג גם יכולת שיווי משקל מפותחת, יכולת התמצאות במרחב, כושר ריכוז ופיתוח קואורדינציה – יכולות המלוות את הילדים גם לאחר שהם יוצאים מהחווה.

הסביבה הפסטורלית של ״מרכז רכיבה קיבוץ יגור״, הירוק שנשקף אל כל עבר, המרחבים הפתוחים והצוות המקצועי הפכו ברבות השנים את החווה למקום מושלם עבור כל אדם, ילד או בוגר, שרוצה להגשים את החלום ולרכב על סוס.

אם אתם מחפשים עבור ילדיכם מקום בו יוכלו ללמוד רכיבה ספורטיבית אמיתית ממדריכים מקצועיים בעלי תעודות, תוכלו לפנות עוד היום ליפתח להרשמה לאחד מקורסי הקיץ או החוגים שהמקום מציע.

הרכיבה הינה במגרש גדול ופתוח, מתאימה לכל עונות השנה, ובמיוחד בימי הקורונה ובהתאם להנחיות.

 

כתובת המרכז: קיבוץ יגור

טלפון: 04-9848770

נייד משרד: 053-2420671

050-7967289

מעבר לעמוד הפייסבוק

סייחת פוני וולש שנולדה לאחרונה. בת להורים אלופים. צילום: גיבארא אבדאח

סייחת פוני וולש שנולדה לאחרונה. בת להורים אלופים. צילום: גיבארא אבדאח


כתבה שיווקית


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר