מקסים ומריה טל (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)
מקסים ומריה טל (שימוש לפי סעיף 27א לחוק זכויות יוצרים)

מאסר עולם למקסים טל מקרית ביאליק שהורשע ברצח אשתו מריה

מקסים טל הורשע ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו מריה טל ז"ל (29) בביתם, בחודש אוקטובר 2019. בנוסף למאסר, הוא יפצה את משפחת המנוחה בסכום המקסימלי של 258 אלף שקלים. השופטים אברהם אליקים, תמר נאות פרי ורונית בש כתבו בהכרעת הדין: "הגענו למסקנה שגרסת הנאשם הייתה רצופה שקרים ולא מהימנה"

פורסם בתאריך: 27.4.22 16:43

בית המשפט המחוזי בחיפה גזר על מקסים טל (30), תושב קרית ביאליק, שהורשע ברצח בנסיבות מחמירות של אשתו מריה טל ז"ל (29) בביתם, בחודש אוקטובר 2019, מאסר עולם ביחד עם עונש של 36 חודשי מאסר בפועל במצטבר החל מיום מעצרו. בנוסף, חייבו השופטים את טל לפצות את משפחת המנוחה בסכום המקסימלי של 258 אלף שקלים.

השופטים אברהם אליקים, תמר נאות פרי ורונית בש כתבו, שהרשיעו את טל, כתבו בהכרעת הדין: "הגענו למסקנה שגרסת הנאשם הייתה רצופה שקרים ולא מהימנה, כאשר הנאשם עצמו הודה שלא אמר אמת לגבי כמה נושאים, ההסבר שלו לכך אינו יכול להתקבל כסביר או מצדיק את השקרים במהלך עדותו בבית המשפט. הנאשם הציג גרסה הכוללת רכיבים מפתיעים חדשים, אותם לא הזכיר בכל חקירותיו במשטרה ושינה את גרסאותיו מספר פעמים".

על פי כתב האישום, בסוף אוגוסט 2019, החל טל לחשוד שאשתו מנהלת קשר עם גבר אחר. הוא התעמת איתה בעניין והיא הכחישה. על רקע זה, ב-6 בספטמבר באותה השנה, הוא היכה את אשתו בפניה וגרם לה שבר באפה. הוא נעצר ושוחרר בתנאים מגבילים, ובין השאר נאסרה עליו הכניסה לקרית ביאליק למשך 30 יום. למרות זאת, בני הזוג שמרו על קשר טלפוני, טל חזר לדירה בכמה הזדמנויות, ולבסוף חזר להתגורר שם ב-8 באוקטובר.

 

 

שלושה ימים לאחר מכן, מעט אחרי חצות, כך טענה התביעה, גילה מקסים מתחת לכרית טלפון סלולרי שמריה השתמשה בו ללא ידיעתו, ובו התכתבות וואטסאפ בינה לבין גבר אחר, המלמדת לכאורה על קשר ביניהם. הפרקליטות טענה, כי בשלב זה הוא צילם את ההודעות באמצעות הטלפון הסלולרי שלו והחליט להרוג אותה.

סמוך לשעה 06:30 יצא טל מהבית, כביכול כדי להגיע לעבודה. אולם הוא חזר על עקבותיו בסביבות 06:50, אחרי שאביה של מריה, שישן בדירה, יצא לעבודתו. טל הודיע למעסיק שלו שלא יגיע לעבודה, משום שהוא לא חש בטוב. בשעה 07:20 הוא העיר את שתי בנותיהם ולקח אותן לגן, הנמצא לא הרחק מהבית. לאחר מכן, נטען, הוא חזר לדירה, נטל סכין בעלת להב באורך של כ-16 ס"מ מהמטבח, נכנס לחדר השינה של מריה ודקר אותה בצווארה.

מיד לאחר שנעצר, טען טל כי אשתו שמה קץ לחייה. הוא סיפר לחוקרים כי מצבה הנפשי היה קשה, וכי לאחר שחזר הביתה מצא אותה דקורה בצווארה. במשטרה ובפרקליטות לא נתנו אמון בגרסתו והוחלט להעמידו לדין.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר