עיריית קרית אתא (צילום: מיכל גילת)
עיריית קרית אתא (צילום: מיכל גילת)

הליכי אכיפה נגד עיריית קרית אתא: אינה מיישמת את חוק האריזות

המשרד להגנת הסביבה פתח בהליכים נגד עיריית קרית אתא. העיר הגדולה בקריות טרם התקשרה בחוזה עם תאגיד המחזור תמיר ולא הציבה בשטחה את הפחים הכתומים המיועדים להפרדה, פינוי ואיסוף של פסולת אריזות. עיריית קרית אתא בתגובה: "הנושא בטיפול"

פורסם בתאריך: 30.10.22 12:12

המשרד להגנת הסביבה החל בהליכי אכיפה נגד עיריית קרית אתא, מכיוון שאינה מיישמת את חוק האריזות, טרם התקשרה בהסכם עם תאגיד המחזור ולא קבעה הסדרי הפרדה בתחומה לפסולת אריזות.

קרית אתא, העיר הגדולה באזור הקריות, היא אחת הרשויות האחרונות בישראל, שטרם התקשרה בחוזה עם תאגיד המחזור תמיר ולא מיישמת בשטחה הסדרי הפרדה, פינוי ואיסוף של פסולת אריזות. בכך, מפירה העירייה את חוק האריזות. אי התקשרות עם תאגיד המחזור וקביעת הסדרי הפרדה לא רק פוגעים בסביבה אלא גם בתושבי העיר, שמעוניינים להצטרף למהפכת המחזור, ולמעשה נותרים מאחור.

החוק להסדרת הטיפול באריזות מטיל על הרשויות המקומיות את האחריות לפינוי פסולת, לקבוע בתחומן הסדרי הפרדה לפסולת אריזות מפסולת אחרת, לקבוע ולבצע הסדרי  איסוף ופינוי של פסולת אריזות מופרדת ולהתקשר לצורך כך עם  תאגיד מחזור, שקיבל הכרה מהמשרד על פי החוק.

 

 

ב-1 בדצמבר 2021 נחתמו תנאי הכרה החדשים לגוף המוכר תאגיד תמיר – תאגיד מחזור יצרנים בישראל בע"מ (חל"צ) לתקופה של חמש שנים נוספות שיסתיימו ב-30 בנובמבר 2026. בתנאים נקבעו הוראות ויעדים שמטרתם שיפור השירות לתושב והגדלת היקף פסולת האריזות הנאסף וממוחזר. זאת, בין היתר, באמצעות הרחבת פרישת הפח הכתום לכ-90 אחוז מהאוכלוסייה לפחות, הגברת תדירות הפינוי של הפחים הכתומים וביצוע הסברה רחבה לציבור.

הפרת החוק להסדרת הטיפול באריזות על ידי הרשות המקומית, מונעת מהתושבים להפריד פסולת, לקדם את המחזור ולצמצם את ההטמנה ואת השפעותיה הסביבתיות והבריאותיות השליליות.

סמנכ"ל בכיר שלטון מקומי במשרד להגנת הסביבה, אלעד עמיחי: "המשרד להגנת הסביבה פתח בהליכי אכיפה נגד עיריית קרית אתא. הרשות נדרשת לספק ולהנגיש לכל בית את הפחים הכתומים המיועדים לפסולת אריזות על מנת לאפשר לתושבי העיר להיות חלק ממהפכת המחזור של ישראל".

המשרד להגנת הסביבה קורא לראש העירייה, יעקב פרץ, לפעול באופן מיידי להתקשרות עם תאגיד תמיר ובכך לאפשר לתושבי הרשות למחזר פסולת אריזות.

מעיריית קרית אתא נמסר בתגובה, כי הנושא בטיפול וכי העירייה מתנהלת מול המשרד להגנת הסביבה.

יו"ר האופוזיציה במועצת העיר, הילה רובין שלם מסיעת הילה שלם והתושבים מסרה בתגובה: "אנו נאבקים זה תקופה ארוכה על נושא המחזור והפחים הכתומים בעיר. השאלה היא מדוע עיריית קרית אתא צריכה שהמשרד לאיכות הסביבה יפתח נגדה בהליכי אכיפה ולהסתכן בתשלום קנס מכספם של התושבים? מה כל כך מורכב בלהקים מתחמי מחזור ולדאוג שכל הפחים הרלוונטיים יהיו בהם? העיר לא מתנהלת ואין בעל בית. נושא המחזור הוא רק דוגמה קטנה משלל דוגמאות לכך שראש העירייה פרץ לא מנהל ולא מוביל. ערים שמובילות קידמה צריכות לקדם מחזור ולא לסכלו. נושא המחזור העירוני הוא נושא חשוב מאוד. העלינו שאילתות והצעות לסדר בנושא, שלחנו מכתבים למשרד להגנת הסביבה ועוד. אנחנו שמחים שהעלאת הנושא על ידינו ועל ידי ציבור התושבים בעיר גרמה למשרד להגנת הסביבה להצטרף למאבק ולנקוט בפעולה אל מול העירייה והעומד בראשה".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר