תוכנית הבנייה למרחב קרית אתא (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)
תוכנית הבנייה למרחב קרית אתא (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)

ניסיון לחלץ את מסילת זבולון מהתסבוכת

משרד התחבורה התערב בהליכי העתירה המינהלית של חברת רכבת ישראל להבטחת הקמתה של מסילת זבולון, ובקרוב תתקיים פגישה בין נציגי המשרד, הרכבת וחברת כביש חוצה ישראל, שתוצאותיה עשויות לייתר את המשך הדיון בעתירה

פורסם בתאריך: 9.2.20 17:12

בהליכי העתירה המינהלית של חברת רכבת ישראל להבטחת הקמתה של מסילת זבולון נרשמה התפתחות משמעותית, וזאת בעקבות התערבותו של משרד התחבורה. על ההתפתחות נודע לאחר שחברת כביש חוצה ישראל – אחת משמונה המשיבות לעתירה – הגישה לבית המשפט המחוזי בחיפה בקשה להאריך בכחודש, עד לאמצע חודש מרץ, את המועד להגשת תשובתה לעתירה.

בבקשה שהוגשה בהסכמת רכבת ישראל צוין: "בעקבות הגשת העתירה נוצר שיח בין העותרת לבין חברת כביש חוצה ישראל ובינן לבין משרד התחבורה, ואף נקבעה פגישה במשרד התחבורה בנושאי העתירה בהשתתפותם של שלושת הגורמים. ייתכן שתוצאות הפגישה במשרד התחבורה ייתרו את הצורך בהמשך הדיון בעתירה עצמה, ולפיכך הסכימה העותרת לארכה המבוקשת".

בעתירה של רכבת ישראל צוין, במסגרת תיאור הצדדים לעתירה, כי חברת כביש חוצה ישראל היא חברה ממשלתית "אשר אמונה על תכנון מסילות ברזל מכוח החלטת ממשלה ומעורבת בתכנונה של מסילת הרכבת במקטע התוכנית הרלוונטי". בהקשר זה יש לציין כי בהחלטת הממשלה משנת 2010 לאשר את תוכנית נתיבי ישראל – שדרת תשתית תחבורתית בין עירונית מאילת עד קרית שמונה – הופקדה חברת כביש חוצה ישראל על תכנון פרויקט מסילת זבולון.

בעתירה שהוגשה לפני כחודשיים ביקשה רכבת ישראל לבטל את תוכנית הבנייה הענקית למרחב קרית אתא שיוזמת רשות מקרקעי ישראל ולהחזירה אל הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) כדי להבטיח את ביצועו של פרויקט הקמת מסילת זבולון. לטענת העותרת, התוכנית אושרה בוותמ"ל מבלי שהוכללו בה הוראות מפורטות שיבטיחו את הקמת המסילה.

 

 

התוכנית, שמציעה בינוי בקנה מידה של עיר חדשה וכוללת בין השאר 12,352 דירות, משתרעת על פני שטח של 6,390 דונם בשני מתחמים במרחב קרית אתא – האחד מצפון לאזור הבנוי של העיר והשני ממערב לאזור הבנוי שלה. רוב שטחי התוכנית, שאושרה בוותמ"ל בסוף חודש אוקטובר 2019, נמצאים בתחומה של המועצה האזורית זבולון, בקרקעות שהתוכנית מציעה לשנות את ייעודם החקלאי ושאמורות לעבור לתחומה של קרית אתא.

מסילת זבולון מתעתדת לחבר את מסילת העמק למסילת כרמיאל ואמורה לנוע מאזור מחלף יגור צפונה דרך שטחים הנמצאים בתחום התוכנית למרחב קרית אתא. בהמשך מתוכננת הארכה של מסילת זבולון אף צפונה יותר, עד ליישוב שלומי. על תפקידה החיוני של מסילת זבולון נכתב בעתירה כי היא מתוכננת לשרת מרחב עירוני קיים ומתוכנן עם אוכלוסייה של יותר מרבע מיליון תושבים, מייצרת שירות בפרוזדור חדש לחיפה שעוקף את מסילת החוף ואמורה לתת גיבוי למסילת החוף בין תחנות עכו למרכזית המפרץ.

בהוראות התוכנית למרחב קרית אתא נקבע כי בתחומה יותר "שימוש למסילת רכבת תת קרקעית", אך לטענת הרכבת לבד מהוראה זו אין בתוכנית כל הוראה אחרת בקשר למסילה, ובהיעדר הוראות מפורטות, משמעות הדברים היא למעשה ביטול המסילה.

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר