תוכנית הבנייה למרחב קרית אתא (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)
תוכנית הבנייה למרחב קרית אתא (הדמיה: רשות מקרקעי ישראל)

אושרה תוכנית הבנייה הענקית בקרית אתא

הוותמ"ל אישרה את תוכנית הבנייה הענקית למרחב קרית אתא, אשר משתרעת על פני 6,390 דונם בשני מתחמים, הכוללים 12,352 דירות, פארק מטרופוליני, מתחמי מסחר ותעסוקה, שימושי תעשייה, בית חולים אזורי חדש ומוסד להשכלה גבוהה

פורסם בתאריך: 30.10.19 13:02

הוועדה הארצית לתכנון ובנייה של מתחמים מועדפים לדיור (הוותמ"ל) במינהל התכנון אישרה היום (רביעי) את תוכנית הבנייה הענקית למרחב קרית אתא, שאותה יוזמת רשות מקרקעי ישראל ואשר משתרעת על שטח של 6,390 דונם בשני מתחמים – צפוני ומערבי. המתחם הצפוני כולל 12,352 דירות, פארק מטרופוליני ומתחמי מסחר ותעסוקה, והמתחם המערבי כולל שימושי תעשייה, אחסנה, מסחר ותעסוקה ממזרח לכביש דשנים. במתחם הצפוני מייעדת התוכנית שטחים להקמת בית חולים אזורי חדש ומוסד להשכלה גבוהה.

האישור התקבל בסיום הליך התנגדויות שני לתוכנית. הליך ההתנגדויות הראשון הסתיים בחודש ינואר בהחלטת הוותמ"ל לקיים מחדש הליך שמאפשר הגשת התנגדויות לתוכנית, תוך התייחסות לשינויים שהוטמעו בה בהחלטה.

 

 

בהודעה של מינהל התכנון על אישור התוכנית צוין: "הליך עריכת ואישור התוכנית כלל מהלך נרחב להסבת דרך מהירה שהיתה עשויה לחצות את העיר לרחוב עירוני אשר לאורכו ישולבו נתיב רכבת קלה ושימושי מסחר ותעסוקה ומגורים. לצד זה, התוכנית כוללת תשתיות מהותיות שייתנו מענה לצורכי העיר ולרווחת תושביה, ובהן פארק עירוני ומתחם מסחר, תעשייה, אחסנה ותעסוקה. כמו כן מקצה התוכנית שטחים להקמת מוסד להשכלה גבוהה ובית חולים אזורי בנגישות לצירי תנועה ראשיים. על מנת ליצור איכות חיים ושכונה איכותית לתושבים, תכנונה של השכונה החדשה שם דגש על קרבת המתקנים השונים להולכי רגל, כך שהשטחים הציבוריים בשכונה הם במרחקי הליכה קצרים למבני המגורים, ושטחי המסחר פוזרו לאורך כמה צירים ראשיים, לצד נגישות לציר רכבת קלה וצירי המטרונית, מתוך כוונה לאפשר נגישות גבוהה לתחבורה ציבורית".

יו"ר הוותמ"ל אריאל יוצר: "הוועדה המשיכה גם היום בעבודתה להגדלת היצע יחידות הדיור ואישרה תוכנית משמעותית הכוללת כ-12,500 יחידות דיור בקרית אתא".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

6 תגובות
  1. אריה

    יניב קטן כבר קנה שם 4 דירות להשקעה – פנטאוז דופלקס
    כמובן עם ההנחה המתאימה.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    תמשיכו לפרסם כתבות פנטזיות באספמיה …!!! במדינה שלנו לוקח 20 שנה לבנות מדרכה קטנה …

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מי האידיוט שיקנה שם מול כל המפעלים המזהמים?
    ואם כבר בנדלן עסקינן מה עם חיפה?
    גבעת העיזים ולינקונן יש אישורים עוד מתקופת המנדט הבריטי

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    חובה קירות אקוסטיים בכל דרכי הגישה כנגד רעש האמבולנסים והמכוניות הרבות .

  5. ותמ"ל זה גוף טרור תכנוני

    הותמ"ל ארגון טרור תכנוני שמטרותיו האמיתיות נחשפות:
    – הרס החקלאות בישראל
    – העברת קרקע חקלאית בזול לידי קרטל הקבלנים בהליך מזורז
    – תכנון כושל של פרברים והחלשת מרכזי הערים הקיימות ומניעת התחדשות עירונית בהם
    – חיסול איכות החיים בערים והפיכתן לסלאמס ללא יכולת שלהן להשפיע על תכנון עתידי

  6. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    מזכיר את הסיפור שהיה עם חכמי חלם….היה להם בעיר חלם גשר שנפער חור אנשים נפלו בזה אחר זה חשבו החכמים של העיר מה לעשות והגיעו למסכנה שצריך לבנות בית חולים מתחת לגשר וככה אנשים המשיכו לפול מהגשר ( במקום שיתקנו את הגשר הם בנו מתחתיו בית חולים) ינעל הישראלים הטפשים מס 1 בעולם במקום להעיף את בתי הזיקוק ושאר מרעין בישין אתם בונים עוד בית חולים בנוסף לכל הבתי חולים באזור??? ברגע שלא יהיה התעשייה המזהמת ככה פחות אנשים יצטרכו את הבית חולים!!!!!!! אנחנו יותר גרועים מחלם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר