יונה יהב ויצחק הרצוג (צילומים: אלעד מלכה; עמוס בן גרשום, לע"מ)
יונה יהב ויצחק הרצוג (צילומים: אלעד מלכה; עמוס בן גרשום, לע"מ)

הרצוג, הנגבי ודיכטר: הניסיונות של יהב למנוע מ"מרמרה 2" להגיע לחיפה

בניסיון לבטל את ההחלטה להסיט את משט "מרמרה 2" לחיפה שוחח ראש העיר יונה יהב עם ראש המל"ל צחי הנגבי, עם שר החקלאות אבי דיכטר ששימש בעבר ראש השב"כ וגם עם נשיא המדינה יצחק הרצוג. בית הנשיא: "לא מתייחסים לשיחות סגורות"

פורסם בתאריך: 23.5.24 13:59

ראש העיר יונה יהב פתח בבליץ שיחות עם בכירים בניסיון למנוע את הסטת משט "מרמרה 2" לחיפה. בין הבכירים שעמם שוחח יהב – נשיא המדינה יצחק בוז'י הרצוג.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והקריות", ליהב נודע כי במל"ל (המטה לביטחון לאומי) הוחלט שאם המשט שאמור לצאת מטורקיה ינוע לכיוון עזה, הוא יוסט לחופי חיפה. יהב זעם ואף התקשר למפקד חיל הים אלוף דוד סער סלמה והבהיר לו, בשיחה שהוגדרה קשה, שההחלטה אינה מקובלת עליו.

יהב חושש שהסטת המשט לחיפה תעורר פרובוקציות בעיר, ובישיבת הקואליציה שנערכה ביום שלישי הוא ביקש מהנוכחים להפעיל לחץ על השרים וחברי הכנסת מהמפלגות הארציות שהם מייצגים.

 

 

השבוע, בניסיון לבטל את ההחלטה של המל"ל, פנה יהב לראש המל"ל צחי הנגבי ולשר החקלאות אבי דיכטר ששימש בעבר ראש השב"כ, וגם לנשיא הרצוג.

"יהב פשוט נכנס לאטרף מהנושא הזה", אומר מקורב לראש העיר, "נכון שעוד לא נקבע אם המשט בכלל ייצא לדרכו, אבל יהב שואל למה לא התייעצו איתו, למה זה מגיע לחיפה ולמה לא להסיט את המשט לאשדוד אלא דווקא לחיפה. נראה שהנגבי מסובב את יהב, אבל הוא שוחח עם הרצוג, וזה אמר לו שהוא כלל לא מודע להחלטה הזו ושהוא יבדוק את הנושא ויחזור אליו".

מבית הנשיא נמסר: "אנו לא מתייחסים לשיחות סגורות".

 

תגובות

5 תגובות
5 תגובות
  1. עמרם

    יהב פאתטי. הנסיונות שלו להישאר רלוונטי פשוט מעוררות רחמים איזה מזל שלא הצליח להתמנות ליו"ר הסוכנות היהודית ונשאר בביצה הפרובנציאלית.

  2. יהודי

    אז למה צריך את הנשיא אם אין תשובה מלשכתו אפשרי גם בלעדיו

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר