הספינה "מאווי מרמרה" בשנת 2010 (ויקישיתוף, free gaza movement, CC-by SA-2.0)
הספינה "מאווי מרמרה" בשנת 2010 (ויקישיתוף, free gaza movement, CC-by SA-2.0)

חשש בעירייה: משט "מרמרה 2" יוסט לחיפה

כאשר נודע ליונה יהב שהמל"ל הורה לחיל הים להסיט את משט "מרמרה 2" - אם אכן יתקיים - לחופי חיפה, הוא התקשר למפקד חיל הים ודרש לשנות את ההחלטה. לדבריהם של בכירים בעירייה, נציגי חיל הים נשלחו להרגיע את ראש העיר, אך זה הבהיר נחרצות כי הדבר אינו מקובל עליו

פורסם בתאריך: 19.5.24 07:55

בעיריית חיפה חוששים מהסטת הספינות במשט הקרוי "מרמרה 2" לחיפה – כך נודע ל"כלבו – חיפה והקריות". לאחרונה פורסם כי משט של שלוש ספינות עם ציוד הומניטרי ועליהן 1,200 אנשים מ-30 מדינות, מתוכנן לצאת מטורקיה לעזה. בהמשך דווח כי יציאתו של המשט נדחתה, ועכשיו לא ברור אם הוא יתקיים ומתי.

כזכור, בשנת 2010 יצא המשט שבראשו ספינת "מאווי מרמרה" מטורקיה לעזה וכלל שש ספינות, ובספינה היתה גם ח"כ דאז חנין זועבי. המשט הסתיים עם השתלטות של שייטת 13 על "מאווי מרמרה", עם תשעה הרוגים מנוסעי הספינה ועם עשרה חיילים פצועים לאחר עימות אלים שהתפתח בין "פעילי השלום" תומכי הטרור לחיילים.

 

 

אל העירייה הגיע מידע שלפיו המטה לביטחון לאומי (המל"ל) הטיל על חיל הים להסיט את המשט – אם אכן יתקיים – לחופי חיפה. ראש העיר יונה יהב זעם, התקשר למפקד חיל הים אלוף דוד סער סלמה ודרש לשנות את ההחלטה. לדבריהם של בכירים בעירייה, נציגי חיל הים נשלחו להרגיע את יהב, אך זה הבהיר נחרצות כי הדבר אינו מקובל עליו.

"יהב חושש מאוד מכיוון שחיפה היא עיר מעורבת", אומר גורם בעירייה, "הוא שוחח עם מפקד חיל הים והבהיר לו באופן ברור את דעתו על כך. הוא צריך שיבואו לפה פעילי ימין ופעילים פרו פלסטינים? לך תדע איך הסיפור הזה יסתיים, אולי אפילו בהרוגים".

ממשרד ראש הממשלה לא התקבלה תגובה.

 

תגובות

4 תגובות
4 תגובות
  1. רוחמה, כרמל

    יונה יהב יהודי מבוגר והיסטרי. זה לא מה שחיפה זקוקה לו.

  2. יעל ר.

    רק החותים יודעים להטביע ספינות משא ענקיות ולירות לעברם כטב"מים?
    קדימה לירות קטב"מים ולהטביע עוד במימי לבנון.
    תטענו שזה חזבאללה ירה.

  3. חיפאי

    מה הבעיה? העירייה וצה״ל יסבו את החזירים לחזירי ים נושאי טורפדו, אשר ישוסו במשט!

  4. ציוני

    על מה חשש לבוא של המרמרה יש לנו את הקומנדו שיתקע לאוניה את המנוע עם רשת וברגע שהאוניה תעצור אז לפוצץ את המנוע ובזה סיימנו

אולי יעניין אותך גם

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר