בית הספר אחמדיה (צילום: שי אילן)
בית הספר אחמדיה (צילום: שי אילן)

125,000 שקל פרס לשני בתי ספר מחיפה על תכנון ירוק

בתי הספר הנריאטה סאלד ואחמדיה זכו במקומות הראשונים בתחרות ארצית לתכנון פרויקטים סביבתיים. כספי הזכייה יאפשרו להם לממש את הפרויקטים שתכננו

פורסם בתאריך: 14.6.17 20:06

שני בתי ספר ממלכתיים מחיפה – הנריאטה סאלד ואחמדיה – זכו במקומות הראשונים בתחרות בניית פרויקטים סביבתיים מטעם משרד החינוך בשיתוף עם המשרד להגנת הסביבה ועם המועצה הישראלית לבנייה ירוקה. שני בתי הספר קיבלו 125,000 שקל כל אחד בטקס שנערך אתמול (שלישי) במטה המועצה לישראל יפה.

בתחרות הארצית התמודדו בשלב הגמר 30 בתי ספר, ששישה מהם זכו בפרסים. שלושת בתי הספר שנמצאים במקומות הראשונים הם ממחוז חיפה.

במשרד החינוך אמרו השבוע שהפרס יאפשר לבתי הספר להוציא לפועל את הפרויקטים המתוכננים על ידי בנייתם הלכה למעשה: "מדובר בפרויקטים של בניה ירוקה שמשלבים בתוכם היבטים פיזיים ופדגוגים כאחד".

במהלך שנת הלימודים נפגשו צוותים מבתי הספר עם מנחים של המועצה הישראלית לבנייה ירוקה שסייעו להם בתכנון. הנריאטה סאלד, שזכה במקום הראשון וקיבל גם ציון לשבח, הגיש פרויקט של הפרדה אקוסטית שתפחית את הרעש בכיתות. בקרבת בית הספר השוכן בקרית אליעזר עוברים כביש רב מסלולי סואן במיוחד, רכבת ומטרונית. הפתרון שתוכנן הוא הקמת שדה אקוסטי המורכב מקונסטרוקציית מתכת שבתוכה שכבת אדמה, שעליה תישתל צמחייה רב שנתית המותאמת לספיגת זיהום אוויר ולתנאים האקלימיים המקומיים. לאורך כל תוואי הגדר המקביל לכביש יטופח קיר שעליו ישתלו צמחים.

בית הספר אחמדיה בשכונת כבביר, שזכה במקום השלישי, בחר לעסוק במסדרון של בית הספר. המקום זוהה על ידי צוות המורים והתלמידים כחלל חשוך, קר, מנוכר ובעל הד המגביר את רמות הרעש. הפתרון שנמצא היה פתיחת הקיר הדרום מזרחי ובנייה של קיר זכוכית צבעונית במקומו. הקיר יכלול פאנלים סולריים, מערכת ניקוז ואגירת מים וצמחי תבלין וצמחים מזמיני פרפרים וחרקים.

מנהל המחוז במשרד החינוך ד"ר סער הראל: "בתי הספר ייצגו הלכה למעשה את עקרונות הבנייה הירוקה. העקרונות הללו מספקים את התשתית הראויה להפיכת סביבת הלימודים לבריאה ולאיכותית יותר. משמעות הלמידה בבית הספר בעל בנייה ירוקה היא צמצום החשיפה של התלמידים למזהמים שמקורם במבנה, הגדלת האור והאוורור הטבעיים ושיפור חוויית השהייה במבנה בית הספר, וזאת לצד חשיפה לתכנים סביבתיים וחברתיים מתקדמים".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר