הסופרת רונית מטלון ז"ל (צילום: איליה מלניקוב)
הסופרת רונית מטלון ז"ל (צילום: איליה מלניקוב)

הסופרת רונית מטלון הלכה לעולמה

מטלון היתה סופרת מוערכת, מחברת הספרים "זה עם הפנים אלינו", "זרים בבית" ו"והכלה סגרה את הדלת", זוכת פרס ברנשטיין, פרס א.מ.ת ופרס ברנר ופרופסורית בחוג לספרות באוניברסיטת חיפה. היא נפטרה בגיל 58 אחרי מאבק במחלת הסרטן

פורסם בתאריך: 28.12.17 12:03

הסופרת רונית מטלון (58), תושבת חיפה, כלת פרס ברנר לשנת 2017 ומחברת הספרים "זרים בבית", "זה עם הפנים אלינו" ו"והכלה סגרה את הדלת", הלכה הלילה (בין רביעי לחמישי) לעולמה בבית החולים רמב"ם אחרי מאבק במחלת הסרטן. מטלון כיהנה כפרופסורית בחוג לספרות עברית והשוואתית באוניברסיטת חיפה וכראש התוכנית לכתיבה יוצרת בחוג.

"זהו יום עצוב ואבדה גדולה לעולם הספרות והתרבות בישראל", ספד לה נשיא האוניברסיטה פרופ' רון רובין, "מעבר להיותה סופרת מצוינת, מטלון היתה דוגמה לשילוב בין עולם הרוח לאקדמיה, והסטודנטים הרבים שלה לאורך השנים זכו ללמוד ממרצה מעולה שידעה איך משלבים בין תיאוריה לפרקטיקה. על אף היותה סופרת כה מוערכת היתה בה תמיד תשוקה ללמד ולהעביר את הידע שלה לסטודנטים הצעירים. כולנו באוניברסיטת חיפה מרכינים היום את ראשנו".

 

 

 

ראש העיר יונה יהב הוסיף את קולו לסופדים: "אני נפרד בעצב מהסופרת רונית מטלון שנגעה בכישרונה, בחוכמתה וברגישותה בנימי הנפש החברתיים של כולנו. לחיפה היתה זכות לקבל תושבת שכזו שבחרה לעבור לעיר ולתרום לה. ספריה ישמרו את כתיבתה הייחודית ואת עשייתה החברתית".

בכתיבתה עסקה מטלון בסוגיות של פמיניזם ושל זהות מזרחית בגישה מורכבת. היא גדלה בגני תקוה למשפחה שעסקה במאבק לשוויון זכויות מזרחי, וספריה מבטאים את הטרגיות של ההוויה המזרחית בארץ. עם זאת היא התאמצה להתרחק מהסטריאוטיפ של יוצרת מזרחית מתויגת.

בראיון ל"הארץ" לפני כשנה אמרה מטלון: "רציתי ליצור את הזהות מחדש, להגיד שהמזרחיות היא הרבה דברים, שהציונות יצרה אותה ושהמרחק בין יהודי מצרים ליהודי מרוקו אולי גדול יותר מאשר המרחק בין יהודי מצרים ליהודי גרמניה".

מטלון נודעה גם בעמדותיה הפוליטיות השמאליות והיתה חברת הנהלת ארגון בצלם. היא הותירה אחריה שני ילדים ובן זוג, פרופ' אריאל הירשפלד.

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. דניאל קאהן

    אומנם לא היכרתי אישית את הסופרת רונית מטלון בכל זאת אני מבקש לנחם את המשפחה ולאמר "המקום ינחם אתכם עם שאר אבלי ציון".

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר