חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)
חזירי בר בחיפה (צילום: אוהד צויגנברג)

עיריית חיפה הגישה לרט"ג בקשה להיתר להעתקת שני חזירי בר מתחומי העיר

ברט"ג נמנעו מלהשיב לשאלה האם יעד ההעתקה של החזירים הוא הר חורשן, כפי שחשף לראשונה ביולי האחרון "כלבו – חיפה והקריות". עדיין לא ברור מתי תצא ההעתקה אל הפועל, ונכון לעכשיו, עדיין לא מונה הפרויקטור לטיפול בבעיית החזירים בעיר

פורסם בתאריך: 12.9.21 02:37

עיריית חיפה הגישה לרשות הטבע והגנים (רט"ג) בקשה לקבלת היתר להעתקת שני חזירי בר משטחי העיר. בקשתה של העירייה היא במסגרת ההסכם, שנחתם לאחרונה בין העירייה לרט"ג  להעסקת פרויקטור לטיפול בתופעת החזירים. מדובר בניסוי, המתבצע לראשונה בארץ, להעתקת שני חזירי בר מתחומי העיר, כשעל גופם מוצמד משדר לצורך מעקב אחריהם. ההחלטה על העתקת מספר קטן של חזירי בר, שניים בלבד במקרה הזה, התקבלה בשל החשש שמדובר בחזירים "מוחתמים", כאלה שאיבדו חשש מנוכחות בני אדם, והם עלולים למצוא את מותם מחוץ לשטח מחייתם וללא השגת מזון בדרך שבה הם מורגלים.

כפי שנחשף לראשונה ביולי האחרון ב"כלבו – חיפה והקריות", הכוונה הראשונית הייתה להעתיק, במסגרת הניסוי, שני חזירי בר להר חורשן הסמוך לזכרון יעקב. אלא שהדבר עורר את זעמו של ראש מועצת זכרון יעקב, זיו דשא, שכתב למנכ"ל הרט"ג, שאול גולדשטיין: "לא סביר ולא מקובל לפתור בעיה אחת, קשה ככל שתהא, של ישוב אחד, ולהעביר את הבעיה לשטח יישוב אחר. במקרה הנדון – למרחב זכרון יעקב ולרשויות הגובלות בשטח זה, ובהן המועצה האזורית חוף הכרמל, המועצה האזורית אלונה ואף השפעה על רשויות אחרות. נבקש להבהיר כי אנו נתנגד לכל פתרון מסוג זה".

 

 

לשאלת "כלבו – חיפה והקריות" האם יעד העתקת החזירים היה ונותר הר חורשן, השיבו ברט"ג: "כשתהיה תוכנית – נפרט". לדברי גורמים ברט"ג, על אף שנחתם הסכם בין הצדדים, על העירייה להגיש להם באופן פורמלי בקשה להיתר להעתקת אותם חזירים, שכן ללא בקשה כזו – לא ניתן יהיה להוציא זאת אל הפועל. הן בעירייה והן ברט"ג לא יכולים להתחייב על המועד שבו תבוצע העתקת החזירים, ולעת עתה גם לא מונה הפרויקטור.

מעיריית חיפה ומהרט"ג נמסר בתגובה: "לפני שבוע נחתם הסכם עם רשות הטבע והגנים לטיפול בסוגיית החזירים. במסגרת ההסכם נבנתה תוכנית עבודה משותפת שתכלול גידור, איתור וטיפול במוקדי משיכה, איתור צווארי בקבוק, הסברה וגם ניטור בעזרת קולרי GPS כחלק ממערך בחינת יעילות הממשק. פרטי הניטור טרם סוכמו".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. א.א.חיםה

    נכון מורגלים לאכול מאשפת הזבל של התושבים .זאת לא דרך חייהם של חזירים. אם הם אוכלים אוכל שלנו זה לא דרך הטבע. אנחנו שיבשנו את חייהם

  2. לקליש פתרונים

    הר חורשן הוא חלק משביל ישראל למה המטיילים צריכים לפגוש באמצע הטיול יצור מפחיד בחסות עיריית חיפה.

  3. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    כל כך הרבה חזירים מעבירים? מה ישאר בחיפה? מי יצחק עלינו?

  4. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    לעג לרש לפנות 2 מתוך אלפים שמגיעים ומסתובבים מפריעים הורסים ועושים כאילו הם הבעלים והתושבים סתם מבקרים לרגע

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר