רחוב שער פלמר-הנמל (צילום: אייל טואג)
רחוב שער פלמר-הנמל (צילום: אייל טואג)

פקחי העירייה פשטו על פאבים ומסעדות בעיר התחתית. בעלי העסקים זועמים

בעלי מסעדות ופאבים בעיר התחתית, שהוציאו שולחנות וכיסאות מחוץ לבית העסק, הופתעו ביום חמישי האחרון, כאשר למקום הגיעו פקחים ורשמו לכל אחד מהם קנס של 730 שקלים. הם זועמים בעיקר על הדרך שבה נעשה הדבר: "מה שאותנו מאוד מעצבן, זו הבריונות הזו. לבוא ב-12:00 בצהריים מול לקוחות. אפשר לשלוח מכתב. זה לא לעניין ככה להתנהל"

פורסם בתאריך: 11.10.21 14:54

ביום חמישי האחרון, בשעות הבוקר המאוחרות, הגיעו פקחי העירייה לעיר התחתית וחילקו דוחות לעסקים בשל הוצאת כיסאות ושולחנות מחוץ לבית העסק ללא היתר. הקנס הכספי שנרשם לכל עסק – 730 שקלים.

בעלי עסקים שקיבלו את הדוח מתרעמים על הדרך שבה נעשה הדבר. לדבריהם, הם מעולם לא קיבלו התרעה מהעירייה, וביום בהיר אחד הופיעו בעסק שלהם חמישה פקחים וחילקו דוחות.

זיו גולדצוויג, הבעלים של צ'יויטו, מסעדה דרום אמריקאית: "בעיקרון, יש חוק שמחייב קבלת היתר על הצבת כיסאות ושלחנות בחוץ. כמו שכולם יודעים, השנתיים האחרונות היו שנים של קורונה, ולא היה בדיוק עם מי לדבר בעירייה. אנחנו פתחנו לפני שנתיים, כל האזור שלידינו גם. בעצם זה משהו שלא אכפו אותו. זה משהו שהוא בעצם בתהליך, שנתקע מטעמים ביורוקרטיים. בחמישי בבוקר פשוט הגיעו חמישה פקחים וחילקו לכולם דוחות בלי אזהרות. 730 שקלים לכל עסק. הם אמרו שהם היו כאן לפני שלושה חודשים. אנחנו לא ראינו אותם לפני שלושה חודשים. הם פשוט חילקו דוחות, בלי לדבר, בלי להסביר. מה שאותנו מאוד מעצבן, זו הבריונות הזו. לבוא ב-12:00 בצהריים מול לקוחות. אפשר לשלוח מכתב, זה דברים שמסדרים. זה לא לעניין ככה להתנהל. אין לנו בעיה לשלם. להיפך. אנחנו הולכים יד ביד עם העירייה, ויש שם אנשים שאנחנו מאוד אוהבים. אבל כשבאים ודוחקים אותנו לפינה ואומרים שהיו פה להתריע ולא באמת היו פה – זו הרגשה לא נעימה, במיוחד אחרי שנת קורונה".

לאחר מכן הכנסתם את השולחנות והכיסאות?

"אמרנו שזה משהו שנלך ונפתור מול העירייה. לכולנו פה יש רישיון עסק. אף אחד לא בא והסביר לנו שצריך לקבל היתר על הכיסאות בחוץ. קצת יותר הסברה. כמו שעשו עם הקורונה. בהתחלה הסבירו, ורק בהמשך נתנו דוחות. זה לא שאנחנו מתנגדים לשלם. וגם לא לבוא ככה, כאילו אנחנו איזה עבריינים שלא משלמים. מה זה, הוצאה לפועל? זה לא לעניין. אנחנו עסקים קטנים שעובדים פה כל היום וכל הלילה, וזה בעצם זה מה שמרים את חיפה ומביא צעירים, אנחנו נותנים מקום עבודה לצעירים, מקום בילוי – למה ככה?".

חמי פסקה ממסעדת שולה כתב בתגובה לפוסט שהעלתה ראש העירייה קליש רותם, שבו בישרה על האופנועים החדשים שרכשה העירייה לאגף הפיקוח: "תודה רבה לך, קליש. הבריונים שלך עברו היום בעיר התחתית וחילקו דוחות לכל העסקים הקטנים על הושבה בחוץ (דבר שלא נאכף עד היום), בלי לתת התראה ובלי כלום. יש דוחות לכולם. גם נתת להם מדים ואופנועים, ככה שהעובדים שלי התקשרו רועדים מפחד. הם חשבו שבאה משטרה לחלק דוחות במסעדה. אחלה ביטחון. אחלה שירות לתושב".

היחסים בין עיריית חיפה ובעלי עסקים בעיר התחתית ידעו עליות ומורדות בשלוש השנים האחרונות. ב-2019 זעמו בעלי עסקים על כוונת העירייה לאכוף את שעות הפתיחה של המסעדות, בתי הקפה והפאבים. זאת על פי החלטה שהתקבלה במועצת העיר באפריל 2018, עוד בתקופתו של יונה יהב. על פי ההחלטה, מי שלא הסדיר היתר לילה ממחלקת רישוי עסקים, צפוי היה להיקנס. גם הכוונה של העירייה להפוך את רחוב נתנזון למדרחוב מהשעה 12:00 התקבלה בתחושות מעורבות.

 

 

גילי פינקוס, הבעלים של פאב העוגן, מראשוני הפאבים בעיר התחתית: "כל ההתנהלות של העירייה מול העסקים בעיר התחתית מהיום שקליש נבחרה היא ביזיון. הכל נעשה בצורה של הפחדה, של קלגסיות. אני אספר לך קוריוז. בסמטה מאחורי הפאב שלי ברחוב הנמל, יש פחים למחזור שמנים שמסופקים לעסקים, כדי לזרוק שם את השמנים המשומשים. יום בהיר אחד, הגיעו פקחים וחיפשו למי שייכים הפחים, בשעה שהעירייה היא זו שהעמידה אותם לטובת איכות הסביבה. אלא שהעירייה רצתה לעשות אירוע ברחוב הנמל ולהזיז את הפחים. הפקחים שאלו אותי של מי הפחים, כאילו אני בחקירה. מה? אני המודיע שלהם? שיעשו את העבודה שלהם. ואז אני מקבל מכתב התראה, היחידי מתוך חמישה עסקים סביבי, שעליי לפנות את הפחים. הפניתי אותם לחברה בעלת הפחים, ואז שמו פח משותף לכל חמשת העסקים והצמידו אותו לאיזה מחסן שלי, והתחילו לעשות אירועים. אני הייתי צריך לעבור את כל המתח הזה כמו איזה עבריין שיש לי פח שמן בחוץ? וכל זה כי העירייה רצתה לעשות אירוע ופחי השמן הפריעו לה?

"אני חושב שב-2020 שילמתי על הצבת כיסאות ושלחנות על המדרכה, אבל לא עבדתי בשנה הזו בגלל הקורונה. אז אני חושב שיש לי זיכוי. אמרתי סבבה, זה בטח יועתק לשנת 2021. אני אבדוק את זה, אני לא אומר שזה המצב… אני אבדוק, ואם זה נכון, אני לא מתכוון לשלם את הדוח. אלך להישפט על זה. מפתיעה אותי ההתלהמות הזו, של לשלוח צוות של פקחים… על מה? מישהו מהעסקים עם רישיון לא ירצה לשלם על הכיסאות האלה? אני לא אומר שהם לא צודקים, אבל אתם לא חושבים שאנחנו טרודים בעוד דברים? פתחנו ב-7 במארס ולא ידענו אם ביולי-אוגוסט יסגרו אותנו. אז ככה להפעיל עלינו לחץ על כלום? באמת על כלום. מכתב היה פותר את זה".

מעיריית חיפה לא התקבלה תגובה.


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

11 תגובות
  1. צצ בעל פאב

    תגיעו לק. אליער מאירהוף ותראו מה קורה כולם מוציאים סחורה למרכז הכיכרר ואף אחד לא עושה דבר חכמים על חלשים

  2. אבי

    במקרה בנושא זה העיריה צודקת.
    לא ניתן ללכת על המדרכה מרב שולחנות וכסאות.
    הגדילה לעשות מסעדה אחת שעקרה את פחי האשפה ה"הפריעו" לשולחנות שלה.
    כנ"ל לגבי מכוניות חונות ברחוב. היגיע הזמן להצמיד פקח 24 שעות ביום. לא ניתן לעבור עם מכונית גדולה או משאית.

  3. דניאל זיגפריד קאהן

    תעברו בבקשה ברחוב הרצל כל הסוחרים מוציאין את מרכולתם על המידרכה אני ועוד לא מעט עוברים ושבים נאלצים לצעוד על הכביש.

  4. ב

    אם ידעתם שצריך היתר להוציא שולחנות החוצה, אז למה אתם מופתעים? אם אתה חונה באדום לבן, אל תתפלא שחטפת דוח… מה ציפית? שיבואו להסביר לך שאסור לחנות באדום לבן??

  5. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    למה כל האופנועים שנוסעים בטירוף על המדרכות וחונים עליהן לא מקבלים קנסות ?זה לא בשטח המדרכה ויותר מסוכן משולחנות וכסאות…

  6. נמאס

    ככה בול מתנהגים בשקרים בדוחות של מאכילי חתולים קודם משקרים ואז מבקשים להראות היכן שמו בלי הסבר לפני בושה עצה אל תרוצו לשלם לכו לבית משפט נמאס מההתנהלות של שקרים למען להעשיר את קופת העירייה !!!!

  7. מציאות

    הלוואי ייסגרו את העיר התחתית הזו – גועל נפש אחד גדול.
    ובלילות? מרגיש כמו בלב ביר אל מכסור.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר