יגאל זאבי ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
יגאל זאבי ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

בלעדי: קליש הפקיעה מאתו"ס את הפקת אירועי יום העצמאות

החלטה זו עולה מתוך מכתב ששלחה קליש למנכ"ל אתוס, יגאל זאבי. המהלך הנוכחי מהווה צעד נוסף במאבק הכוחות שמנהלים ביניהם קליש ויו"ר הדירקטוריון יעקב פיינגולד. "החלטתי שלא לקחת סיכון בנושא כה חשוב ומרכזי ולהעביר את הניהול והטיפול לגוף איתו העירייה עבדה בהצלחה השנה", כתבה לזאבי

פורסם בתאריך: 16.3.22 18:48

ראש העיר עינת קליש רותם מפקיעה את אירועי יום העצמאות מהתאגיד העירוני אתו"ס. כך עולה ממכתב ששלחה למנכ"ל התאגיד, יגאל זאבי. במכתב ששלחה קליש לזאבי תחת הכותרת "התארגנות לאירועי יום העצמאות" היא כתבה:

"בהמשך להודעתי הרשמית במועצת העירייה הנתמכת בחוות דעת משפטית על מינויי ליו"ר דירקטוריון חברת אתו"ס, פעלתי השבוע לכנס את דירקטוריון החברה להיכרות איתי כיושבת ראש ולהתעדכן בנושאים שעל סדר היום, בין היתר, ההתארגנות לקיום וניהול אירועי יום העצמאות לטובת העיר ותושביה.

לצערי, הפגישה לא הסתייעה, לא חברי הדירקטוריון ולא אתה הגעתם לפגישה ואף פעלתם לכינוס ישיבה בהעדרי, ולפיכך אני בספק אם נוכל להתקדם בנושא הפקת וניהול אירועי יום העצמאות ולהעלותו לפסים קונסטרוקטיביים.

"משכך, במצב דברים בלתי ברור ופתור זה כולל העובדה כי חברת אתוס פועלת בהרכב חסר וללא עובדי עירייה ממונים כחברי דירקטוריון (גזבר העירייה הקודם היה חבר דירקטוריון והנוכחי טרם מונה על ידי משרד הפנים) עובדה המגבילה את פעילות החברה וההתקשרויות המבוצעות על ידה מעל סכומים מסוימים, החלטתי שלא לקחת סיכון בנושא כה חשוב ומרכזי ולהעביר את הניהול והטיפול לגוף איתו העירייה עבדה בהצלחה השנה, בהפקת אירועי החג של החגים בהיקף ענק של למעלה מרבע מיליון איש, והיקפים כספיים בסדר גודל דומה".

 

 

צעד זה הוא בין הצעדים שנוקטת קליש במערכה להשיב לידיה את השליטה בתאגידים העירוניים לאחר שאלו עברו לשליטת האופוזיציה עם הקמה המועצה הלעומתית, ובראשם המאבק על אתו"ס. הצעד הראשון היה הכרזתה במועצת העיר מתחילת החודש לפיה היא תכהן כיו"ר דירקטוריון אתו"ס תוך הדחתו של יעקב פיינגולד מהתפקיד. בהמשך לכך כינס פיינגולד בעצמו את הדירקטוריון תוך העברת החלטה המגובה באמצעות היועץ המשפטי של התאגיד כי מינויו ליו"ר התאגיד שריר ותקף וכי רק למועצת העיר סמכות לקבוע את זהות היו"ר ולא ראש העיר.

בהמשך לכך, לפני יומיים שלחה סגנית היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד גלית אקרמן, מכתב לזאבי ובו חוות דעתה המנומקת מדוע קליש היא היו"ר החוקי של הדירקטוריון וכי כל החלטה שהתקבלה בישיבת הדירקטוריון בשבוע שעבר – בטלה. באתו"ס אמרו ל"כלבו חיפה והקריות" כי "הנושא הועבר ליועץ המשפטי של התאגיד".

בשבוע שעבר נחשף ב"כלבו חיפה והקריות" כי על האומנים שהעירייה מעוניינת להביא לאירועי יום העצמאות נמנים שרית חדד, מרגלית צנעני, נתן גושן, אנה זק, סטפן לגר ויונתן מרגי. על פי אישור תקציב אירועי שבוע הלאום שעבר במועצת העיר, כשבתוכו גם תקציב אירועי יום העצמאות, התקציב עומד על כ-7 מיליון שקל.

פיינגולד: "זה לא ענייני. זה הכל אישי וילדותי. מחר נגיב בצורה מסודרת".

את תגובת אתו"ס לא ניתן היה לקבל.

 


 

 


 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. פארוק

    נו באמת,תחדשו משהו.בגן שושנה המריבות היו עסיסיות יותר

  2. יערה

    מה יהיה? מלחמות היהודים בחיפה לא נגמרות ויש מי שנהנה מכפיפות הידיים. התושבים לא

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר