יגאל זאבי ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)
יגאל זאבי ועינת קליש רותם (צילומים: בועז כהן; ראובן כהן, דוברות עיריית חיפה)

הלשכה המשפטית של העירייה למנכ"ל אתו"ס: קליש רותם היא יו"ר הדירקטוריון

נמשכת ההתנצחות בין העירייה לאתו"ס בשאלת זהותו של יו"ר הדירקטוריון. במכתב ששלחה סגנית היועצת המשפטית של העירייה, עו"ד גלית אקרמן, למנכ"ל אתו"ס, יגאל זאבי, היא כותבת שראש העירייה קליש-רותם היא היו"ר החוקי של הדירקטוריון וכי כל החלטה שהתקבלה בישיבת הדירקטוריון בשבוע שעבר – בטלה. אתו"ס: "הנושא הועבר ליועץ המשפטי של התאגיד"

פורסם בתאריך: 14.3.22 20:45

סגנית היועצת המשפטית של העירייה לאגרות, היטלים, תאגידים עירוניים ודין מינהלי, עו"ד גלית אקרמן, שלחה היום מכתב למנכ"ל אתו"ס, יגאל זאבי, שבו היא מודיעה לו כי ראש העירייה עינת קליש-רותם היא יו"ר דירקטוריון התאגיד באופן חוקי, וכי כל החלטה שהתקבלה בישיבת הדירקטוריון שהתקיימה בשבוע שעבר – בטלה.

מכתבה של היועמ"ש מגיעה לאחר הודעתה של קליש-רותם במועצת העיר, כי היא משמשת מעתה יו"ר דירקטוריון התאגיד ומדיחה את היו"ר, חבר המועצה יעקב פיינגולד. היה ברור, כי זהו רק צעד ראשוני מצידה של ראש העירייה בניסיונה להשתלט מחדש על התאגידים, שחמקו מידיה לאחר הקמת המועצה הלעומתית.

בשבוע שעבר הוציאה קליש-רותם הודעה לחברי הדירקטוריון, לפיה היא מכנסת את הדירקטוריון, כשעל סדר יומה של הישיבה "היכרות עם יו"ר הדירקטוריון – עינת קליש-רותם". פיינגולד, מצידו, מיהר ביום חמישי שעבר לכנס את הדירקטוריון לישיבה, שבה הציג לחברים חוות דעת משפטית מטעם היועמ"ש של התאגיד, עו"ד יעקב גילת. על פי חוות דעת זו, שנשלחה גם לקליש-רותם, הסמכות למינוי או הדחה של יו"ר דירקטוריון היא של מועצת העיר בלבד, כך שלראש העירייה אין הסמכות להדיחו. ישיבת הדירקטוריון נחתמה בהחלטה, לפיה "הדירקטוריון מחליט לאמץ את חוות דעתו של היועץ המשפטי של החברה, הקובעת כי אין שינוי במעמדו של יעקב פיינגולד והוא ממשיך לכהן כיו"ר דירקטוריון אתו"ס".

במכתב ששלחה היום אקרמן לזאבי, היא כותבת, כי סעיף 13 ד' לתקנון התאגיד קובע, כי "מועצת העיר רשאית להחליט כי לתאגיד פלוני ימונה יו"ר דירקטוריון שאינו ראש העיר, אך הסמכות לקביעת זהותו של יו"ר הדירקטוריון נתונה לראש העיר בלבד והסכמה זו ניתן לבטל בכל עת נתונה".

עוד מתייחסת אקרמן לחוות הדעת המשפטית של יועמ"ש התאגיד, עו"ד גילת, וכותבת: "חוות הדעת קובעת למעשה, כי סעיף 13 ד' לתקנון חברת אתו"ס, חוזר מנכ"ל משרד הפנים ונוהל ההסדרה מטעמו, הקובעים כי ראש הרשות יכהן כיו"ר הדירקטוריון הינם 'בטלים ומבוטלים' היות שהינם עומדים בניגוד לסעיף 249 (2) לפקודת העיריות הקובע כי מועצת העירייה תקבע את נציגיה בגוף המנהל של התאגיד העירוני".

 

 

לטענת אקרמן, אין ניגוד בין סעיף 249 (2) לפקודת העיריות לסעיף 13 (ד) בתקנון אתו"ס. "ראשית", היא כותבת, "הוראה זו אינה דנה כלל בבחירת יו"ר דירקטוריון. אין כל מניעה כי יו"ר הדירקטוריון יהיה ראש הרשות וכי שאר נציגי הדירקטוריון ייבחרו על ידי מועצת העיר. כך אכן נעשה במקרה של תאגיד אתו"ס. שנית, ההוראה כי ראש הרשות יכהן כיו"ר הדירקטוריון עולה בקנה אחד עם מעמדו של ראש הרשות כמתווה מדיניות מכוח בחירתו בבחירות ישירות, עם מעמדו של התאגיד כזרועה הארוכה של העירייה ועם חובת הנאמנות של נציגיו לעירייה… אשר כל כן, הפרשנות לפיה ראש העיר היא יו"ר הדירקטוריון מכוח הוראת התקנון עדיפה על פני כל פרשנות אחרת".

את חוות דעתה חותמת אקרמן: "אשר על כן, כאמור בהודעת ראש העיר בפני מועצת העיר מ-8 במארס, ראש העיר היא יו"ר תאגיד אתו"ס. חבר המועצה מר יעקב פיינגולד ימשיך לכהן כחבר הדירקטוריון. כל החלטה שהתקבלה בישיבת דירקטוריון בניגוד לאמור – בטלה. ראש העירייה, כיו"ר הדירקטוריון, תכנס בימים הקרובים ישיבת דירקטוריון, עליה תימסר הודעה שבעה ימים מראש כנדרש על פי התקנון. סיכול של מהלך עניינים תקין זה יפגע ביכולת של העירייה לנהל את מערכת היחסים הכספית מול אתו"ס כסדרה".

מאתו"ס נמסר בתגובה: מכתבה של עו"ד אקרמן הועבר לידי היועץ המשפטי של אתו"ס להתייחסות".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר