רכב הסעות אוטונומי של חברת נאביה (צילום: יח"צ)
רכב הסעות אוטונומי של חברת נאביה (צילום: יח"צ)

נבחנת הפעלת תחבורה ציבורית אוטונומית בחיפה

נציגי חברת נאביה הצרפתית שמפעילה רכבי הסעה אוטונומיים נפגשו עם ראש העיר יונה יהב במטרה לבחון אפשרות להפעיל תחבורה מסוג זה בחיפה, במתחם הדמיה ייעודי וכשאטלים במתחמים סגורים

פורסם בתאריך: 24.7.18 11:35

ראש העיר יונה יהב נפגש עם נציגי חברת נאביה הצרפתית שעוסקת בהפעלת אוטובוסים אוטונומיים, אשר הגיעו לחיפה כדי לבחון אפשרות להפעיל תחבורה אוטונומית בעיר בשני אופנים – במתחם הדמיה ייעודי שתקים חברת אוטוריטי הישראלית, וכרכבי הסעה בשאטלים במתחמים סגורים.

כלי הרכב של נאביה הם חשמליים ומסוגלים להסיע עד 15 אנשים. הם מצוידים במצלמות, במערכת ניווט לווייני ובחיישנים שמסייעים להם לזהות את מיקומם בסביבה ולהתנהל ללא נהג.

מנכ"ל אוטוריטי עופר שלזינגר: "נושא התחבורה האוטונומית בכלל והתחבורה הציבורית האוטונומית בפרט נמצא כיום בחיתוליו, אך לכולם ברור כי כך תיראה התחבורה החל מאמצע העשור הבא. משרד התחבורה ויצרנים רבים מחפשים מתחמים ומעבדות שבהם הם יוכלו לבחון בצורה מבוקרת את טכנולוגיית העתיד לפני שניתן יהיה להעלות אותה לכביש, והמתחם שאנחנו מקימים כאן ייתן מענה מדויק לצורך הזה".

 

 

יהב: "עיריית חיפה הציבה לעצמה מטרה להיות העיר שמובילה את המעבר לעיר חכמה בישראל, ובכלל זה את המעבר לתחבורה חכמה ואוטונומית. המבנה האורבני הייחודי של חיפה מחייב מעבר לתחבורה ציבורית חכמה. בעיר קיימים מוסדות מחקר וחברות טכנולוגיה מהמובילים בעולם, ובהשקעה נכונה נעמיד את חיפה בחזית החדשנות העירונית בתחום התחבורה".

נציג חברת נאביה ויליאם בלס אמר בפגישה עם יהב כי אחד מהאתגרים שאיתם מתמודדת החברה היא המורכבות האורבנית והטופוגרפיה הייחודית של חיפה: "העיר שלכם מתאימה מאוד לאתגר שלנו, הן בגלל המבנה והן בגלל היכולת הטכנולוגית והסביבתית". יהב הבטיח לו שהעירייה תעשה מאמץ לאפשר לחברה להתמודד עם האתגר אשר יסייע לנאביה לפעול אחר כך בערים עם טופוגרפיה דומה כמו סן פרנסיסקו.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. משה

    מי יהיה האשם בתאונה הראשונה, הטכנולוגיה עדין בחיתולים… שישקיע ברכבת קלה ולא באוטובוסים שקוראים להם מטרונית חחח…

  2. חיפיאים

    תשקיעו במטרו( כרמלית) בכל חיפה ורכבלת קלה בשטחי מישורי בחיפה … דבר הכי בסיסי שיש בכל מקום מתקדם בעולם.. אחר כך תחשבו על חלליות וחרטא ברטא ( רק דיבורים כפי שידוע יהב אלוף בהבטחות אפס מעשים בפועל ) שזה יקרה עוד 20 שנה עם בכלל ! תעוף לנו כבר מהפנים תעוףףף לא רוצים אותך בחיפה תפנים את זה כבר! קליש אינשאללה את מטיסה את יהב לכל הרוחות .. יאללה כולם מצביעים רק עינת קליש רותם!! בברכה החרדים הצעירים של חיפה

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר