הגן של ארגון תורת אמת ברחוב ברזילי 8 (צילום: עדי פרזס)
הגן של ארגון תורת אמת ברחוב ברזילי 8 (צילום: עדי פרזס)

העירייה הודיעה: גן הילדים החרדי ברחוב ברזילי יפונה

בעקבות חשיפת "כלבו - חיפה והצפון" על פתיחתו של גן ילדים של הארגון החרדי תורת אמת בנכס עירוני ברחוב ברזילי 8, משרד הפנים דרש הבהרות מעיריית חיפה. בתגובה הודיעה העירייה כי הגן יפונה

פורסם בתאריך: 10.9.19 12:15

עיריית חיפה הודיעה למשרד הפנים כי גן הילדים של הארגון החרדי תורת אמת שהחל לפעול בנכס עירוני ברחוב ברזילי 8 בהדר יפונה. הודעתה של העירייה נשלחה בעקבות בדיקה שבה פתח משרד הפנים לאחר חשיפת "כלבו – חיפה והצפון" על פתיחתו של הגן.

בעקבות החשיפה דרש משרד הפנים מהעירייה הסברים מהעירייה על קיומו של הגן, וזאת למרות הודעתה כי היא מבטלת את בקשת ההקצאות לשישה נכסים עירוניים, ובהם גם זה בברזילי 8, לטובת מוסדות חינוך חרדיים.

כזכור, ב-20 באוגוסט דווח כאן כי מנכ"ל העירייה איתן שטיאסני פנה למנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן בבקשה לאשר הקצאה של שישה נכסים למוסדות חינוך של המגזר החרדי. הפרסום עורר סערה לאחר שהתברר כי אחד מהנכסים שאותם התבקש משרד הפנים לאשר להקצאה משמש את עמותת לב ח"ש. בעקבות מכתב ששלחה מנכ"לית העמותה דקלה כהן מיכאלי לשר הפנים אריה דרעי בוטל פינויה של עמותת לב ח"ש והושהתה בקשת ההקצאות של העירייה.

הסערה הציבורית שהתעוררה בעקבות הפרסומים ב"כלבו – חיפה והצפון" הובילו את משרד הפנים לערוך סיור בנכסים השונים, ובסיומו לא הסתירו נציגי המשרד את מורת רוחם. בעקבות זאת נסוגה העירייה מכוונת ההקצאות.

 

 

בשבוע שעבר נחשף כאן כי למרות ביטול בקשת ההקצאות, בנכס העירוני ברחוב ברזילי 8 פועל גן ילדים של ארגון תורת אמת, ומשרד הפנים מסר אז בתגובה כי הנושא נמצא בבדיקה.

השבוע פנתה חברת מועצת העיר חדוה אלמוג מסיעת יונה יהב וצעירי חיפה לממונה על המחוז במשרד הפנים פאיז חנא עם העתק למנכ"ל המשרד וכתבה: "זוכר את הפלישה בשבוע שעבר בניגוד להנחיות משרד הפנים? קבלו את ברכת מנהל המוסד", וצירפה מודעה שבה מודה מנהל ת"ת (תלמוד תורה) תורת אמת הרב שמעון קלפהולץ לראש העיר עינת קליש רותם ולסגנה מיכאל אלפר. "מעבירה אליך את התודות הרשמיות לפלישה, יום אחרי שמנכ"ל העירייה ביטל את מכתבו אליכם בנושא ההקצאות", הוסיפה אלמוג, "ההתנהגות הזו אינה מעוררת חלחלה? לצפצף כך על מינהל תקין?".

 

מודעת התודות שפרסם ארגון תורת אמת

מודעת התודות שפרסם ארגון תורת אמת

 

בעקבות פנייה נוספת של משרד הפנים לעירייה לקבלת הבהרות בעניין, זו הודיעה כאמור כי היא הנחתה לפנות את הנכס.

ממשרד הפנים נמסר בתגובה: "לאחר שהובא לידיעתנו כי המבנה העירוני ברחוב ברזילי 8 משמש כגן ילדים פרטי, פנינו לרשות המקומית בבקשה להבהרות. הרשות הודיעה כי המבנה יפונה".

תגובתה של עיריית חיפה תפורסם לכשתתקבל.

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

2 תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר