המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג
המתחם של עמותת לב ח"ש ברחוב יל"ג

מסתמן: העירייה תבטל את בקשתה להקצאת נכסים

בעקבות הסיור שערך סגן הממונה על המחוז במשרד הפנים ביחד עם נציגים מעיריית חיפה בנכסים שהקצאתם לטובת מוסדות חינוך חרדיים אושרה, מתכוונת העירייה לבטל את הבקשה להקצאה כדי להימנע ממבוכה

פורסם בתאריך: 27.8.19 11:23

עיריית חיפה צפויה לבטל את בקשתה להקצאת שישה נכסים עירוניים לטובת מוסדות חינוך חרדיים. ההערכה היא כי בזמן הקרוב תישלח בקשת הביטול אל מנכ"ל משרד הפנים מרדכי כהן, וזאת בעקבות הסיור שערך ביום ראשון סגן הממונה על המחוז במשרד רביע מקלדה ביחד עם נציגים מעיריית חיפה בנכסים השונים במטרה לבחון למה הם משמשים כעת.

את העירייה ייצגו בסיור המנכ"ל איתן שטיאסני ועוזרו צחי קדושים, מנהלת אגף נכסים ושמאות בעירייה פנינה פז והיועצת המשפטית של העירייה ימית קליין. הסיור נערך במתחם של עמותת לב ח"ש ובנכס ברחוב בית"ר 8 שמשמש כמתנ"ס לציבור העולים ממדינות ברית המועצות לשעבר. גורמים במשרד הפנים אומרים כי לא נחה דעתם בעקבות הסיור, ובשל כך ההערכה היא כי לא נותרה לעירייה ברירה אלא לחזור בה מבקשתה להקצאת הנכסים.

כפי שפורסם לראשונה ב"כלבו – חיפה והצפון", לאחר שנודע לעמותת לב ח"ש, שפועלת בנכס שהוקצה לה ברחוב יל"ג 7 בהדר, כי הנכס מיועד לשמש כמוסד חינוכי של ארגון בית יעקב, פנתה מנכ"לית העמותה דקלה כהן מיכאלי לשר הפנים אריה דרעי בבקשה לעצור את פינויה של העמותה מהמקום ולבטל את האישור שנתן כהן לשטיאסני להקצאה החדשה.

"אנו פונים אליך באופן דחוף ביותר, מיד לאחר שהובא לידיעתנו כי נעשתה אליך או אל מנכ"ל המשרד פנייה מעיריית חיפה בכתב בדרישה לפנות את העמותה לאלתר ממקום מושבה זה כ-18 שנה, בטענה כי המבנה אינו בשימוש כביכול", כתבה כהן מיכאלי לדרעי, "נבהיר לאלתר כי מדובר בסילוף העובדות ובהטעיה חמורה ומכוונת של כבודו ושל משרד הפנים במטרה לפנות את העמותה לצרכים אחרים. העמותה מחזיקה כדין בנכסים, וניסיון של גורמים פוליטיים שונים לעשות שימוש בנכסי העמותה למטרות פוליטיות, תוך הפרת זכויות היסוד של העמותה, היא חמורה ביותר".

כהן מיכאלי הוסיפה כי "לא פחות חמורה העובדה שהפנייה נעשתה מאחורי גבינו, ללא ידיעתנו ותוך הטעייה חמורה והכשלתו של השר על ידי הצגת תמונה מעוותת של מצב הדברים, בניסיון להוציא במחטף את החלטת השר ולפגוע באינטרס הציבורי ובעמותה לטובת אינטרסים פוליטיים זרים ופסולים. אנו דורשים כי העמותה והמבנה ימשיכו בפעילותם ובייעודם כפי שהיה ב-22 שנים האחרונות, וכן כי לא יבוצע כל שינוי שיגרום לקריסתה המיידית של העמותה, וכתוצאה מכך להפסקת סיוע הומניטרי הניתן לאלפי אנשים נזקקים וחולים מדי חודש בחיפה והצפון".

את מכתבה סיימה כהן מיכאלי בדברים: "אנו מצרים על ניסיון ההטעיה של כבודו ועל כך שאנו נאלצים לפנות בפנייה בהולה זו, ומקווים מאוד להזמין את כבודו לסיור במבנה העמותה כבר בימים אלו על מנת להתרשם מקרוב מפועלה ולסייע בחיזוק התשתית שלה. נודה מראש על סיוע לעמותה על דרך של אי היענות למכתב המטעה, ועל דרך של הותרת המצב על כנו".

בעקבות הפרסום ב"כלבו – חיפה והצפון" השהה משרד הפנים את פינויה של עמותת לב ח"ש ממתחמה ואת אישור ההקצאה של המבנה לארגון בית יעקב, ומסר: "בהוראת מנכ"ל משרד הפנים יצא לעיריית חיפה מכתב המבקש להשהות את ההקצאה עד לבדיקת הטענות ולבירור הנסיבות".

 

 

כעת מתברר כי נוסף על השהיית הקצאתו של הנכס ברחוב יל"ג 7, במשרד הפנים ביקשו מהעירייה להשהות הקצאה של נכסים נוספים. במכתב ששלח מנהל אגף בכיר לבקרה, תקצוב ופיתוח במשרד הפנים סיון להבי לשטיאסני, ואשר נחשף כאן כעת, נכתב תחת הכותרת "תיקון אישור הקצאה דחופה לפי סעיף 11 לנוהל הקצאת מקרקעין" כי "בימים האחרונים התקבלו במשרדנו פניות דחופות בבקשה לבחון פעם נוספת את אישור ההקצאה האמורה לעיל. לפיכך בכוונתנו לקיים, בהנחיית המנכ"ל, בחינה מחודשת של הנתונים אשר הועברו אלינו מכם ושימשו אותנו בעת ההמלצה לאישור הבקשה. לאור זאת אתם מתבקשים להשהות את אישור ההקצאה עבור בית הספר בית יעקב ברחוב יל"ג 8 (הטעות במקור. הכוונה היא ליל"ג 7; ב"כ) ועבור ארגון זכרון מאיר ברחוב בית"ר 8 עד להודעה חדשה".

כמו כן הנחה מנכ"ל משרד הפנים לבטל את האישור עבור ארגון שמחת התורה ברחוב בית אלפא 27 ועבור ארגון טללי אורות ברחוב צה"ל 14, "זאת בהתאם להודעתכם כי המבנים נמצאו כלא מתאימים עבור העמותות". אישור ההקצאה עבור ארגון תורת אמת ברחוב ברזילי 8 ועבור ארגון ערוגות ברחוב קניאל 11 יישאר בעינו. את מכתבו סיים להבי בכך ש"ידוע לנו כי קיימת דחיפות במתן מענה בנוגע להקצאות המושהות, וזאת לאור הסמיכות למועד פתיחת שנת הלימודים תש"פ. בכוונתנו לפעול לבדיקת הנתונים בהקדם האפשרי".

כעת, כאמור, צפויה העירייה לחזור בה מבקשת ההקצאות. יתרה מכך – אם היא תרצה לבקש הקצאה חוזרת לנכסים הללו או לחלקם, הדבר יצטרך להתקיים לפי נוהל ההקצאות המקובל.

תגובת העירייה תפורסם לכשתתקבל.

 

המכתב של סיון להבי ממשרד הפנים למנכ"ל עיריית חיפה איתן שטיאסני

המכתב של סיון להבי ממשרד הפנים למנכ"ל עיריית חיפה איתן שטיאסני

 


 

 


 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר