מנהרת התשתיות שנבנית במסגרת פרויקט חיבורי נמל המפרץ (צילום: תאגיד יפה נוף)
מנהרת התשתיות שנבנית במסגרת פרויקט חיבורי נמל המפרץ (צילום: תאגיד יפה נוף)

יפה נוף – הסוף? גל עזיבה של עובדים

בתאגיד העירוני יפה נוף חוששים שקיומו יעמוד בסכנה אם משרד התחבורה יחליט להעביר את כל הפרויקטים שניתנו לתאגיד לידיהם של גופים אחרים. בינתיים עובדים רבים עזבו את יפה נוף, ומשרד התחבורה בוחן את האפשרות להעביר את פרויקט חיבורי נמל המפרץ לידיה של חברת נמלי ישראל

פורסם בתאריך: 3.6.20 15:16

בדירקטוריון התאגיד העירוני יפה נוף עולה החשש באשר לעתידה של החברה וזאת בשל ההערכות כי משרד התחבורה יעביר את כל הפרויקטים שניתנו לתאגיד לידיהם של גופים אחרים. עובדים רבים כבר עזבו את יפה נוף בשבועות האחרונים לנוכח חוסר הוודאות, ובתאגיד אומרים כי אם משרד התחבורה, שהוא ספק העבודות הגדול ביותר שלו, יפסיק להשתמש בשירותיו, הדבר יוביל לסגירתו.

החשש נובע מכך שמשרד התחבורה נמנע בשלב זה לחתום על הארכת הסכם המסגרת בינו לבין התאגיד, שתוקפו יפוג בסוף חודש יוני. כזכור, נושא הארכת החוזה בין הצדדים פורסם ב"כלבו – חיפה והקריות" לפני כחצי שנה בעקבות פגישה בהשתתפותם של מנכ"לית משרד התחבורה דאז קרן טרנר אייל (שמונתה לאחרונה למנכ"לית משרד האוצר), ראש העיר עינת קליש רותם ונציגים של יפה נוף, שבה הביעו אנשי המשרד את מורת רוחם מהתנהלותו של התאגיד. אנשי יפה נוף ביקשו להאריך את ההסכם, אשר מאגד את ההתקשרויות הכספיות והמשפטיות בין הצדדים, לתקופה של חמש שנים נוספות, אך המשרד מסר אז כי "המנכ"לית הביעה את חוסר שביעות הרצון של משרדה מקצב קידום הפרויקטים על ידי יפה נוף. ככל הנראה, הסכם המסגרת עם החברה יוארך, אך לא בחמש שנים כפי שביקשה החברה".

היחסים הרעועים בין משרד התחבורה לעיריית חיפה החלו זמן קצר לאחר הבחירות ולפני כניסתה של קליש רותם ללשכת ראש העיר, אז היא התבטאה נגד פרויקט הרכבלית שאותו מוביל המשרד וכינתה אותו "הרכבל ז"ל". במקרה אחר, זמן קצר אחר כך, טען משרד התחבורה כי פרויקט מטרונית רכס הכרמל בוטל לבקשתה של ראש העיר. אל אלה הצטרפה העתירה שהגישה העירייה נגד אישור תוכנית נמל המפרץ, והתנגדויותיה להקמתו שהובילו לעיכובים בעבודות. היחסים הרעועים הקרינו גם על התאגידים העירוניים, כאשר בפברואר 2019 שרר חשש כבד בחברת יפה נוף מהעברת פרויקטים לחברת נתיבי איילון לאחר שזו פתחה משרדים בעיר.

 

 

גורמים במשרד התחבורה אומרים כי בפני המשרד ניצבות כעת שלוש אפשרויות לפתרון הסוגיה: האחת היא הפיכתו של התאגיד העירוני לחברה ממשלתית – נושא שיו"ר דירקטוריון יפה נוף יואב רמתי העלה במכתבו לשר התחבורה הקודם בצלאל סמוטריץ'; השנייה היא הארכת החוזה בין הצדדים לתקופה של ארבע שנים כפי שמבקש התאגיד; והשלישית היא העברתם של כל הפרויקטים שניתנו ליפה נוף על ידי המשרד לגוף אחר.

רמתי מסר בתגובה: "הדברים החשובים בפתרון שיימצא הם עתידם של הפרויקטים וטיב ביצועם, והשאלה מי יעשה מה היא רק אמצעי להשגת המטרה הזו, שכן לנגד עינינו עומד הציבור הרחב שמשתמש בפרויקטים הללו באופן שוטף. יפה נוף הוא הפתרון האולטימטיבי והזמין ביותר הקיים בידי משרד התחבורה לביצוע הפרויקטים הללו, והתאגיד נמצא כיום בהליך של איוש מחודש של המשרות המקצועיות והניהוליות הבכירות והכנסת נהלים ותרבות ארגונית משודרגת על מנת למצב אותה כחברה מובילה בתחומי התשתיות והבניין".

בתוך כך, ל"כלבו – חיפה והקריות" נודע כי משרד התחבורה בוחן את האפשרות להעביר את פרויקט חיבורי נמל המפרץ – פרויקט דגל של יפה נוף – לידיה של חברת נמלי ישראל (חנ"י), אשר אחראית על הקמתו של הנמל החדש. לדבריהם של גורמים בחנ"י, אם הפרויקט יועבר אליהם, הרי שהם כבר מנוסים בפרויקט דומה שכן החברה מבצעת חלק מהעבודות של חיבורי הנמל החדש באשדוד.

מחנ"י נמסר: "אין תגובה".

 


 

 


 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

תגיות:

אולי יעניין אותך גם

תגובות

13 תגובות
  1. עובד יפה נוף לשעבר

    מאחל לרמתי שהוא זה שירשם כמי שתחתיו יסגר יפה נוף. נ.ב. דש מריזק

  2. חיפאי

    סגירת יפה נוף-מכה קשה לעיר חיפה ולמטרופולין.
    אף חברה אחרת לא תנהל פרויקטים באותה אכפתיות לעיר למטורופלין ולתושביו.

  3. חיפאי מודאג

    בכל מה שרמתי נוגע נשאר חורבן והרס מחרחר ריב ומדון.
    האיש פשוט לא ראוי.
    כדאי שראש העיר תתעורר ותעיף אותו מהקואליציה

  4. זלמן שפיצפוץ

    זה מה שקורה שראש העיר שרק נבחרה החליטה להתקוטט עם השלטון המרכזי. עכשיו גם היא יודעת מיכן הדג משתין.

  5. די לשחיתות יפה נוף חברה בזבזנית ורקובה עד היסוד

    השחיתות שם עלתה על גדותיה.
    העלמת מליארדהשקל בפרויקט הלבנים האדומות של קוי המטרונית הכושלים. שחיתות של ג'קי ואקים היו"ר במכרזים תפורים שמדינת ישראל פחדה להעמיד על זה לדין כי זה מגזר ערבי.. יפגע רשה ב"דו קיום" ככה הזהירו בעיריה ולכן בוטל מינויו ליו"ר מפעל הפיס.
    השחיתות ניפחה כל מקטע מטרונית במאות מליונים סתם במקום לסמן נתיב ימין בכיוון נשר וחזרה בדרך בר יהודה עם צבע בחודש..
    השחיתות יצרה רכבל מיותר לחלוטין ב350 מליון שקל כפול ממה שחזו שיעלה

  6. יופי. תמשיכו.

    במקום לנקות תעבירו את השחיתות למקום אחר.
    אחחחחח. פוליטיקה. איזה כיףףףףףף.

  7. מהנדס חיפאי

    רמתי סוגר את יפה נוף, ראש העיר סוגרת את חיפה.
    להעיף את שניהם, ויפה שעה אחת קודם.

  8. יפה בלוף, שימו לה סוף

    יפה נוף ששדה את תקציבי העיר ויצרה מפגעים בכל מקום. די להזכער את אבן גבירול כמה הולכי רגל נפגעו וקיפחו חייהם בגלל האוטוסטרדה בלב העיר. מהנדסעם בלי טיפת הבנה ביצירת עיר. כשלונות אדירעם בכל פרויקט. בזבוז מאות מליוני שקלים במכרז עמודי התאורה שלא התאימו, במטרוניות שבסוף מחשמל נהיו דיזל מזהם, מתלת מרכב הפכו לאוטובוס ארוך רגיל. מחלף בת גלים שפיגומיו קרסו. עמוד התאורה בשדרות רוטשילד שקרס בחורף. תקרות בתי ספר שצנחו. מבנים ששנים לא קבלו טופס 4 בגלל ליקויים. הגרעונות העצומים באצטדיון הגרוע שעלה כפול מהלה הבר ממנו הועתק והושלם ללא חיפוי מסביב. חברת יפה בלוף, מחדליה מי יכול לספור.
    השקיעו בתשתית האנושית, התרבותית והנופית של חיפה ולא באספלט ותעלוחי תחבורה

  9. חיפאי

    *עינת קליש רותם – ראש העיר חיפה*
    שלום לך עינת, כאן תושבי חיפה, כתבנו לך מכתב על מנת להודיע לך שנמאס לנו!
    נמאס לנו לקום בבוקר לרחובות מטונפים, נמאס לנו לשלם ארנונה גבוהה ולראות
    איך כמות השירותים לתושב הולכת ומצטמצמת. נמאס לנו לנסוע על כבישים רעועים, לקבל פחות חינוך, פחות אירועים, בעצם, לקבל פחות מהכול.
    בעיקר נמאס לנו לראות את העיר שלנו מתפוררת!
    החלטנו שנמאס לנו להתלונן ולכן אנו פונים אליך על מנת להודיע לך שהגיע הזמן להתעורר! בשנת 2018 צנחת אל לשכת ראשות העירייה, עם רוח גבית אדירה, מציבור שקיבל הבטחות מכל צד על כך שאת, תעשי את זה אחרת. שאת, יודעת מה לעשות, שאת, הדוקטור לריפוי ערים שראתה ולמדה איך לתקן ערים מתפוררות, מביאה חזון ותכניות מגובשות להפוך את חיפה לעיר ששווה לחיות בה. הבטחת לנו שתלמדי ותיישמי. ובעיקר הבטחת לנו שחיפה עולה על דרך חדשה. אך היום, במבט מפוקח לאחר שנה וחצי שאת מנווטת את העיר, אנחנו רואים חורבן. האם את ערה לתחושות התושבים? אותם תושבים שבחרו בך, רואים את עירם כאילו נחטפה על ידי חבורת חובבנים שמנסים לייצר באז במקום לפתח. חבורה שחולמת על ברצלונה או פלאקה או ברלין, ובפועל מביאה לנו סרטים גרועים על מדרגות מלוכלכות. לנו תושבי חיפה נראה שהבאת לעירייה חבורה שלקחה את התקציב העירוני בשביל להגשים איזה חזון לא אפוי של פירורי אטרקציות ממדינות רחוקות, ואנו נותרנו עם שלטי חוצות של רעיונות שלכם נראים כנראה מגניבים, אך לנו זה נראה כאילו הבאתם אטרקציות במקום לעבוד על שיפור ושיקום התשתיות בשכונותינו.
    דוקטור קליש, אנחנו אומרים די! חיפה לא הייתה קנבס ריק שעליו תוכלי לצייר את רעיונותיך. אלא עיר עם היסטוריה ותשתיות, ודורות של חיפאים שגדלו כאן ומגדלים בחיפה את ילדיהם, נכדיהם וניניהם.
    בזמן שאת חולמת על באוהאוס ואונסק"ו, אנחנו מגלים עוד ועוד מפלצות של תמ"א 38 חסרות טעם וריח שחוסמות את האוויר והנוף. בזמן שאת חולמת על פינוי בינוי בדרך שלך, אנחנו חיים בשכונות מתפוררות שיזמים לא ששים להתקרב אליהן. בזמן שאת חולמת על עיר חלומית של תיירות אטרקציות ותרבות פנאי, תושבי חיפה מעדיפים למכור את בתיהם ולברוח מכאן, כי אנחנו, כבר לא מאמינים בך.
    דוקטור קליש, המכתב הזה נועד ליידע אותך שאת ראש עיריית חיפה. ואנחנו חוששים שאת לא מסוגלת למלא את תפקידך. האם תוכלי להתעורר ולהבין את מהות תפקידך?
    האם את מבינה שלא נבחרת כדי להסתכסך עם עובדי העירייה, אלא כדי לוודא שהעירייה מתפקדת כיאות?
    האם את מבינה שנבחרת כדי לצמצם את הגרעון העירוני, ולא לקחת הלוואות לקיים את השוטף?
    האם את מבינה שנבחרת כי הבטחת לתת לכולם, ובפועל את משקיעה בעיקר בקבוצות לחץ אזוטריות?
    האם את מבינה שאנחנו מאוכזבים, מיואשים וחוששים לעתיד ילדינו, כי התמונה המצטיירת לנגד עינינו עגומה! עתיד של החזר הלוואות וצמצום השירות לתושב, הוא לא העתיד איליו ציפינו.
    דוקטור קליש, אנחנו תושבי חיפה לא הולכים לשום מקום! היינו כאן לפנייך ונהייה כאן אחריך, לאסוף את השברים של העיר המדהימה שחטפת והבאת אותה כמעט אל חורבנה. זה הזמן שלך להבין איך ומה לעשות כדי שהתיקון יהיה אפשרי. כי אין עוד עיר כמו חיפה ואת כרגע עומדת בין עיר מדהימה לעיר בשקיעה.
    דוקטור קליש, עוד לא מאוחר. תאפשרי לעצמך הזדמנות לתקן.
    תודה מראש
    חיפאים

  10. תפתחו את העיניים לקחו את חיפה והפכו אותה לכבישים בלי עיר

    יפה נוף רוקנה באופן שיטתי את קופת העיר על מיזמי כבישים. רק תארו לכם מה אפשר היה לעשות בהדר עם 250 מליון השקלים חריגה בעלות האצטדיון. אפשר היה לשפץ מהיסוד את כל שוק תלפיות וכל הבניינים בכל הרחובות סביבו ועוד היה נשאר עודף.
    מה שהחברה הזו עוללה לחיפה פשוט אי אפשר לתאר בזמן שערים אחרות בנו מתנ"סים ומרכזי ספורט ואולמות מפוארים, בחיפה הזניחו כל מבני ציבור תראו את המצב של בריכת גלי הדר וקולנוע תמר. תראו את המצב של קרית חיים. תראו את המצב של אצטדיון האתלטיקה הלא גמור. אבל חצי מליארד שקל רצו לבזבז להרוס את נוה שאנן עם עוד ציר מטרונית לזה כל הזמן שפכו להם כסף בלי חשבון ועם חריגות ענקיות.
    כל חיפה נהרסה בגלל חברה אחת שלקחה את התקציב שמיועד לפיתוח מבנים ופיתוח טיילות ופיתוח גנים ושפכה אותו לכיכרות ולמחלפים שבעצמם נבנו בצורה כושלת ומיד כל כביש שנבנה צריך ריבוד מחדש אחרי שנתיים בגלל איכות הביצוע הירודה.
    הם טיפחו ראשי ערים צייתנים שזרקו הלאה תקציבים בכל מיני הצעות והעסקות סיבוביות של מקורבים בעבודות קבלנות וכולם עצמו עיניים. מתכננים עוד ועוד כבישים במקום תחבורה ציבורית. והכל עם חציבה והרס של ואדיות בצורה הכי הרסנית שרק אפשר.

  11. שושו

    אכן קליש פקחי עיניך לא על מנת לראות את צבען אלא למען לנסות לראות את המונח בפניך!!!העיר גוססת!!!!

  12. חיפאי

    למי שלא הבין עד היום חברת יפה נוף הוקמה כקומבינה של יונה יהב להעברת כספים של פרוייקטים ללא מכרזים.
    סגירה של החברה הזו תסיים את המחדל רב השנים של בזבוז כספי ציבור.
    כל פרוייקט בעיר שהחברה הייתה מעורבת בו ערך הרבה מעבר לצפי ועלה הרבה יותר ממה שתוכנן במקור
    חברה מיותרת שאין סיבה אחת להשאיר אותה פעילה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר