שילוט מבנים היסטוריים. בית מנדל בתל מאנה (צילום: דוברות עיריית חיפה)
שילוט מבנים היסטוריים. בית מנדל בתל מאנה (צילום: דוברות עיריית חיפה)

החל פרויקט שילוט מבני באוהאוס בחיפה

על עשרות מבנים היסטוריים בעיר הוצבו שלטי מידע בשלוש שפות, כחלק מפרויקט של המחלקה לשימור מבנים בעירייה. קליש-רותם: "אנו פועלים בערוצים רבים ושונים כדי לזכות בהכרה בינלאומית לנכסי הבאוהאוס האדריכליים הייחודיים והיפהפיים של חיפה"

פורסם בתאריך: 24.1.22 11:14

במסגרת פרויקט העוסק בנראות המורשת האדריכלית המודרניסטית בחיפה, מוצבים בימים אלה כ-70 שלטי מידע חדשים בשלוש שפות – עברית, אנגלית וערבית, על מבנים היסטוריים בסגנון הבינלאומי ברחבי העיר, ביניהם: בית יוסף גוטליב ברחוב ירושלים, בית קרמאן ברחוב סירקין, בית מנדל בתל מאנה, בית קרויס ברחוב מסדה ועוד.

לרגל חגיגות 100 שנה להיווסדו של בית הספר לאדריכלות הבאוהאוס בגרמניה, שהתקיימו בשנת 2019, הקצה משרד החוץ הגרמני באופן חד פעמי מלגה, המיועדת לתמיכה בפרויקטים הקשורים לבאוהאוס במסגרת קרן Cultural Heritage Conservation Program.

על פי המלצה של נציגי הקרן בגרמניה, המלגה שמשה לפרויקט מיוחד של המחלקה לשימור מבנים בעיריית חיפה: "נראות המורשת האדריכלית בסגנון הבינלאומי בחיפה – באתר הפיזי ובאתר המקוון", שמטרתו להאיר את יצירתם של אותם אדריכלים מזרם הבאוהאוס שבנו את חיפה בעשורים הראשונים של המאה ה-20, ואשר התחנכו בדרכי המודרניזם בגרמניה והושפעו ממנו.

השילוט בבית קרמאן ברחוב סירקין (צילום: דוברות עיריית חיפה)

השילוט בבית קרמאן ברחוב סירקין (צילום: דוברות עיריית חיפה)

הפרויקט נועד להבטיח כי מורשת האדריכלים המודרניסטים ורוח הבאוהאוס לא יישכחו ולא ייעלמו, כתוצאה מפיתוח מבנים חדשים ושכונות חדשות בחיפה. הלוחות הקבועים על גבי המבנים והאתר המקוון שבו הם יתועדו ברישום ובמיפוי, אמורים ליצור תמונה רציפה וקוהרנטית של הדרך שבה המודרניזם באדריכלות הטביע את חותמו על חיפה. תשתית המידע תבטיח כי לתושבים ולתיירים כאחד תהיה גישה למידע ההיסטורי, כך שיוכלו להתמצא בתוך מורשת המודרניזם בחיפה.

 

 

ראש העירייה עינת קליש רותם: "מאז כניסתי לתפקיד, אנו פועלים בערוצים רבים ושונים כדי לזכות בהכרה בינלאומית לנכסי הבאוהאוס האדריכליים הייחודיים והיפהפיים, בהם התברכה חיפה. פרויקט השילוט הוא עוד צעד בחיזוק מעמד הבאוהאוס החיפאי. תודה לכל צוות יחידת השימור החשובה של עיריית חיפה".

את הפרויקט ליווה מתחילתו ועד לפרישתו לגמלאות האדריכל וליד כרכבי, לשעבר ראש המחלקה לשימור מבנים ואתרים בעיריית חיפה: "חיפה בהיותה עיר מעורבת וקוסמופוליטית, הייתה נתונה בימי המנדט להשפעות הדדיות באדריכלות, לכן בנייני הסגנון הבינלאומי בחיפה, שלא מעט מהם נבנו עבור האליטה הערבית על ידי אותם אדריכלים יהודים, שהגיעו מאירופה והביאו איתם את הסגנון האוונגרדי, הצטיינו באיכותם ובפרטיהם המיוחדים. חלק ממבנים אלו היו בגמר אבן מקומית דבר שהוא ייחודי לחיפה. פרויקט זה בא, כדי לעורר את המודעות הציבורית בדבר הצורך בשימור מורשת אדריכלית ייחודית זו".

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר