שדה התעופה בחיפה (צילום: אביב מלכי)
שדה התעופה בחיפה (צילום: אביב מלכי)

הוות"ל אישרה את הרחבת השימושים בשדה התעופה

הוועדה לתשתיות לאומיות החליטה להעביר לאישור הממשלה את תת"ל 80 א' שדה התעופה חיפה שתאפשר להסדיר ולהרחיב את השימוש בשדה לטיסות ליעדים בינלאומיים וארציים לתעופה מסחרית וכללית, תוך קביעת הגבלות בנייה ושימושי קרקע במרחב הסובב את השדה

פורסם בתאריך: 16.11.23 09:02

הוועדה לתשתיות לאומיות (הוות"ל) אישרה את תוכנית תשתית לאומית (תת"ל) 80 א' שדה התעופה חיפה שתאפשר להסדיר ולהרחיב את השימוש בשדה לטיסות ליעדים בינלאומיים וארציים לתעופה מסחרית וכללית, תוך קביעת הגבלות בנייה ושימושי קרקע במרחב הסובב את השדה. התוכנית הוגשה לוות"ל בפברואר 2021,

בהחלטה של הוות"ל נכתב: "לאחר ששמעה את חוקרת התוכנית, אשר פירטה בפניה את עיקרי ההערות וההשגות שהוגשו לתוכנית ואת המלצותיה בגינן, וכן לאחר ששמעה את החלטת ועדת המשנה מס' 06/2023 מ-23 באוקטובר וקיימה דיון שבמסגרתו השמיעו נציגי רשות התעופה האזרחית, המשמשת רגולטור לנושאים הנדונים, את עמדתם המקצועית המנומקת ביחס לסוגיות השונות, הוועדה מאמצת את החלטת ועדת המשנה ואת המלצות החוקרת בדוח".

ההחלטה התקבלה ברוב קולות, והוות"ל החליטה להגיש את התוכנית לאישור הממשלה.

 

 

מטרתה של תת"ל 80 א' היא תכנון של שדה התעופה בחיפה על מנת להסדיר ולהרחיב את השימוש בו לטיסות ליעדים בינלאומיים ופנים ארציים לתעופה מסחרית וכללית, תוך קביעת הגבלות בנייה ושימושי קרקע בגין בטיחות טיסה, רעש כלי טיס וסכנת ציפורים לתעופה.

הוראות התוכנית הן קביעת גבול שדה התעופה שבו יוקמו המסלולים, המבנים והמתקנים, ואשר יותרו בו השימושים הדרושים לתפעול יעיל ובטיחותי של השדה בתחום הקרקעי ובתחום האווירי; קביעת השימושים המותרים בשטחים השונים בתחום התוכנית; קביעת תנאים ואמצעים לתפעול בטיחותי שוטף ותקין של שדה התעופה; קביעת הגבלות בנייה ושימושי קרקע מסביב לשדה התעופה; קביעת שטחי בנייה מותרים, הוראות והגבלות בדבר הבנייה והשימושים בתחום התוכנית; קביעת הוראות בנושאי איכות הסביבה, עיצוב נופי ותשתיות; קביעת תנאים להליך רישוי הבנייה; וקביעת מנגנון למעקב ובקרה אחר קיומן של ההוראות הסביבתיות.

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

3 תגובות
  1. אייל

    בלי שמטוסים גדולים יוכלו לנחות אז זה יישאר שדה צעצוע בלתי שמיש לחברות התעופה הרציניות.
    אסור להסכים לזה חייבים שדה בינלאומי בצפון.

  2. משתמש אנונימי (לא מזוהה)

    אסון מוחלט גם חיסול איכות החיים של תושבי קרית חיים מרעש מטוסים קטנים כדי לקלוט אותם מהרצליה
    וגם לא ניתן באמת לייצר קוי תעופה עם מטוסים גדולים ככה שזה פוסל את רוב חברות התעופה הרציניות בעולם
    החלטה שהיא בכייה לדורות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר