שדה התעופה בחיפה (צילום: אביב מלכי)
שדה התעופה בחיפה (צילום: אביב מלכי)

הממשלה אישרה את התוכנית לפיתוח שדה התעופה בחיפה

תוכנית הפיתוח תאפשר לשדה התעופה הבינלאומי בחיפה להרחיב את פעילותו לטיסות בינלאומיות למדינות באירופה ובמזרח התיכון, לצד טיסות פנים ארציות. במשרד התחבורה מדגישים כי מעולם לא הושלמה הסדרתו הסטטוטורית של השדה, וכי אישורה של התוכנית מהווה סיום לתהליך שהחל ב-2015

פורסם בתאריך: 28.12.23 08:42

ממשלת ישראל אישרה את תוכנית הפיתוח של שדה התעופה הבינלאומי בחיפה, כך שיתאפשר להרחיב את פעילותו לטיסות בינלאומיות למדינות באירופה ובמזרח התיכון, לצד טיסות פנים ארציות. התוכנית גובשה על ידי משרד התחבורה והבטיחות בדרכים באמצעות רשות שדות התעופה (רש"ת) ורשות התעופה האזרחית (רת״א), ואושרה בוועדה הארצית לתשתיות לאומיות (תת"ל 80 א').

יצוין כי בקיץ התחדשו הטיסות הבינלאומיות בשדה התעופה, אך במטוסים קטנים בלבד. הטיסות הוקפאו עם פרוץ המלחמה בעזה ובשל המתיחות בגבול הצפון, והן יחודשו כאשר המצב יאפשר זאת.

במשרד התחבורה מדגישים כי מעולם לא הושלמה הסדרתו הסטטוטורית של השדה, וכי אישורה של התוכנית מהווה סיום לתהליך ארוך שהחל בשנת 2015.

שרת התחבורה מירי רגב: "פיתוחו של שדה התעופה בחיפה והרחבת פעילותו הבינלאומית מהווה נדבך חשוב בפיתוח מטרופולין חיפה וכל אזור הצפון, דווקא בימים אלה. מטרתנו היא להעניק לתושבי הצפון אלטרנטיבה בסטנדרטים בינלאומיים סמוך לבית, הן לטיסות פנים והן לטיסות בינלאומיות, וכל אלה לצד עידוד תיירות נכנסת בצפון הארץ".

 

 

מנכ"ל משרד התחבורה משה בן זקן ציין כי פיתוח השדה הוא חלק מתוכנית האב של תשתיות התעופה בישראל: "דווקא בימים אלה יש להניח את התשתיות ליום שאחרי המלחמה ולוודא כי כל תושבי מדינת ישראל – בצפון, בדרום ובמרכז – ייהנו מתשתיות תחבורה נגישות באוויר, בים וביבשה".

יו"ר איגוד ערים אזור מפרץ חיפה להגנת הסביבה עו"ד שרית גולן שטיינברג: "הממשלה אישרה את התוכנית להרחבת שדה התעופה ולהפיכתו לבינלאומי, אך בפועל התוכנית לא תאפשר טיסות בינלאומיות והיא אינה אלא כסות להעברתה לחיפה של רובה המוחלט של פעילות הטיסה הכללית בישראל – מטוסי ריסוס, בתי ספר לטיסה ועוד. בניגוד לתוכנית קודמת שלא אושרה (תת"ל 80), תת"ל 80/א שאושרה לא כוללת את הארכת המסלול, כאשר אין חברת תעופה ישראלית שמחזיקה מטוסי טורבו פרופלור שיכולים לנחות בשדה, ואין כמעט חברות תעופה באגן הים התיכון שמחזיקות מטוסים שיכולים לנחות בו. קו הטיסות לקפריסין לא הצליח להחזיק מעמד, ובהיעדר היתכנות בפועל לקיים טיסות בינלאומיות, התוצאה של אישור תת"ל 80/א תהיה העברתה למפרץ חיפה של פעילות התעופה הכללית משדה התעופה בהרצליה ומשדה דב".

עוד מסרה גולן שטיינברג: "ההחלטה על אישור התוכנית התקבלה ללא שיקוף מלא של מפגעי הרעש במסגרתה ושל המפגעים הבריאותיים, הבטיחותיים והסביבתיים הקיימים. התוכנית אף מתעלמת מהשפעותיה על מימושה של תמ"א 75 לאזור מפרץ חיפה, שעלולות להיות הרסניות. מגבלות גובה הבנייה ודרישות המיגון האקוסטי שמייקרות את עלות הבנייה ומורידות את ערך הדירות, פוגעות בכדאיותה הכלכלית של תמ"א 75 ועלולות לסכל את השגת האינטרס הלאומי בפינוי התעשייה הפטרוכימית ממפרץ חיפה. האיגוד ימשיך לפעול בדרכים ציבוריות ומשפטיות כדי למנוע את קידום התוכנית במתכונתה הנוכחית".

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

4 תגובות
  1. החלטה אומללה ומוות כלכלי לצפון בהעדר שדה בינלאומי אמיתי למטוסים גדולי-גוף

    בושה וחרפה הונאה של הציבור. משקרים לציבור בעצם הורסים לצפון את הסיכוי לשדה תעופה בינלאומי אמיתי למטוסים גדולים
    ומשאירים דרדל'ה קטן כמו שהיה עד עכשיו שיטוס רק למדינות קרובות במטוסים קטנים שאין כבר לרוב חברות התעופה בעולם כי לא משתלם להטיס ככה.
    פשוט טרור נגד תושבי צפון ישראל ועוד באמצע המלחמה בשורה כלכלית שהיא מלחמה נוספת. התשה נוספת.
    כדי שלא תהיה תחרות אמיתית לנתב"ג אז הרסו את הסיכוי לשדה תעופה בינלאומי רציני.
    תתביישו. הרסתם את הצפון עם החלטה אומללה זו

  2. מחדל הרסני

    אין מנוס משדה תעופה בינלאומי גדול במגידו.
    בלעדיו המדינה תישאר עם שדה אחד רציני במטרופולינים – בנתבג. זה מחדל ממש. ועוד במדינת אי!

  3. נועה

    מה האישור? להוסיף עוד 300 מטר כמו שהיו אמורים לבצע בלי קשר לשדה תעופה בינלאומי ואז להשתמש בזה כתירוץ לכסות ביטול של שדה תעופה בינלאומי שכל כך חיוני לפיתוח כלכלי ותחרות בנתבג.
    מירי את חושבת שאנחנו נקנה את הבלוף הזה?

  4. נמאס שמשקרים לנו וחושבים שנאמין לשקרים

    מטרת הממשלה בעצם לקבע את מעבר שדה התעופה הרועש מהרצליה עם מנועים חד-דו-מנועיים הקטנים
    שיוצרים רעש אימים מעל קרית חיים ונשר.
    לעטוף את המטרד הזה בצלופן של "שדה בינלאומי הידד". כשזה לא בינלאומי זה טיסות של מטוסים קטנים
    לקפריסין רודוס. זה בדיוק מה שהיה עד היום. אין חשיבות למסלול עוד 300 מטר זה עדיין בדיוק אותם סוגי מטוסים
    של המסלול הקיים כלומר מעט מאד יעדים שישתלם להטיס אליהם, אולי 2-3.
    אבל שדה התעופה בהרצליה שנסגר יוכל לשמש נדל"ן יוקרתי ובקריות נקבל הנמכות גובה לא להפריע לפייפרים מהרצליה.

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר