שוק תלפיות (צילום: ירון צור לביא)
שוק תלפיות (צילום: ירון צור לביא)

תגבור נוסף לשוק תלפיות: קו אוטובוס שכונתי

הקו יחבר את החלק התחתון של הדר עם מרכז השכונה ויעצור בשתי תחנות בשוק. בהמשך יתכן שמסלולו יוארך לרחובות העליונים של הדר, בדומה לקו 4 ההיסטורי

פורסם בתאריך: 19.5.17 13:49

פרויקט נוסף לתגבור הנגישות אל שוק תלפיות בהדר ייצא לדרך בקרוב. לאחר האישור של הגשר שיחבר את השוק לרחוב הרצל וישפר את הנגישות לשוק מצדה הדרומי של הדר, יוזמת העירייה פרויקט משמעותי נוסף לשיפור הגישה לשוק, הפעם גם מצדה הצפוני של השכונה.

מדובר בהפעלת קו נסיעות חדש של שכונתית שייסע בחלקו באותו מסלול שבו נסע בעבר קו 4 ההיסטורי של אגד, אשר חיבר את החלק התחתון של הדר עם מרכז השכונה ועם חלקה העליון. הקו החדש יחל את מסלול נסיעתו ברחוב אבן גבירול, ומשם ימשיך לרחוב השומר ולשוק, שם הוא יעצור בשתי תחנות – ברחוב יחיאל וברחוב סירקין.

בהגיעו למרכז הדר ייצא הקו בחזרה אל חלקה התחתון של השכונה. מהעירייה נמסר כי ייתכן שבהמשך יוארך הקו לרחובות הנמצאים במעלה השכונה, בדומה לקו 4 שהמשיך מהשוק אל הרחובות בן יהודה, מסדה, טבריה והלל.

בעירייה אומרים כי החזרתו של קו הנסיעות ההיסטורי מהווה היענות של ראש העיר יונה יהב לבקשות שהפנו אליו תושבי החלק התחתון של הדר, ובהם תושבי רחוב השומר, שביקשו ממנו לפעול ליישום קו תחבורה חדש שיחבר את אזור מגוריהם אל מרכז השכונה. עוד נמסר מהעירייה: "ראש העיר, אשר כילד שגדל ברחוב הלל נהג לנסוע בקו 4, הבטיח לתושבים שכבר במהלך הקיץ הנוכחי יופעל הקו החדש שמהווה למעשה שחזור של קו זה".

ההחלטה על הפעלת הקו החדש התקבלה בשיתוף מועצת הדר הכרמל, המורכבת מפעילים תושבי הדר הפועלים לקידום ההתחדשות העירונית בשכונה. פעילת מועצת הדר רוית שטוסל: "מסלול הנסיעה של הקו ייתן מענה לאוכלוסייה גדולה מאוד. אנו מצפים שבהמשך ייצא לפועל התכנון להארכת הקו אל הרחובות שבמעלה השכונה".

מכיוון שכיום כבר פועל קו תחבורה ציבורית שמספרו 4 – מחליסה להדר – לקו החדש אל השוק יינתן ככל הנראה מספר אחר.

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר