"קודם כל, אנשי חינוך". המאמנים נחום חלוצי ואיתן ברקוביץ
"קודם כל, אנשי חינוך". המאמנים נחום חלוצי ואיתן ברקוביץ

בגלל תאורה: קבוצת כדורגל הבנות היחידה בעיר בסכנת סגירה

הקבוצה, השייכת למועדון הכדורגל נווה יוסף, לא תוכל, ככל הנראה, להירשם לליגה הסדירה, רק משום שבשני המגרשים בהם היא מתאמנת אין תאורה. המאמן, נחום חלוצי: "יש לנו ראש עיר אישה וזה לא מעניין אותה". העירייה: "במגרש אחד התאורה פורקה בגלל בעיות בטיחות, ובמגרש השני – היא ממתינה לאישור תקציבי"

פורסם בתאריך: 13.8.21 12:37

אם את ילדה חיפאית בגילאי 11-10 ואת חולמת להיות שחקנית כדורגל ולא לינוי אשרם, כדאי שתחשבי טוב על עתידך. עתידה של קבוצת הבנות היחידה בעיר השייכת למועדון הכדורגל נווה יוסף, בהדרכתם של המאמנים נחום חלוצי ואיתן ברקוביץ, לוט בערפל. חלוצי, מוותיקי המאמנים בעיר, שתחת משרוקיתו עברו אלפי ילדים, חושש שהעונה לא יוכל לרשום את קבוצת הבנות לליגה הסדירה, רק משום שבמגרשי האימונים – המגרש ע"ש אבי רן ומגרשי אתו"ס – אין תאורה.

"הבנות לא יכולות לשחק, בניגוד לבנים, במגרשי אתו"ס ואבי רן", מסביר חלוצי, "משחקי הבנים נערכים בשבת ויום המשחק של הבנות נקבע ליום שני. גם אם המשחק יוזז ליום אחר באמצע השבוע, זה לא יפתור את הבעיה, כי אין תאורה. בחורף מתחיל להחשיך מוקדם, ולא ניתן לארח קבוצות אחרות, כי רוב הקבוצות אינן אזוריות. אלו קבוצות מיקנעם, גליל עליון, חדרה ולא ניתן לערוך את המשחקים באור יום, כי הילדות האלה לומדות בבית הספר עד הצהריים. אם לוקחים בחשבון גם את זמן ההתארגנות שלהן לאחר סיום הלימודים ואת זמן הנסיעה, נוצר מצב שבעצם בחורף אי אפשר לשחק כי מחשיך מוקדם".

ושישי בצהריים?

"זה יום שהמון קבוצות מתאמנות במגרשים האלה וזה יום מאוד מורכב לארגן משחק בנות, כי אנחנו תלויים בהסכמת הקבוצה היריבה להחלפת יום המשחק. היום המקורי הוא שני, וכדי להחליף לשישי נדרשת הסכמה, ואם הקבוצה היריבה לא מוכנה בשישי?".

בכמה קבוצות מדובר?

"יש קבוצה אחת בלבד שהוקמה במועדון הכדורגל נווה יוסף, קבוצה יחידה וראשונה בחיפה של בנות נהדרות ומקסימות שרוצות לשחק כדורגל. הן בנות 11-10 בכיתות ה'-ו'. הקבוצה הזו יכולה להיות תשתית יפה לנערות ולבוגרות בשלב מאוחר יותר, אבל צריך להתחיל עם משהו. אנחנו עובדים מאוד קשה עם הקבוצה הזו ובאמת רוצים בהצלחתה".

 

 

מן הסתם פנית לעירייה, ומה הייתה תשובתם?

"שמטפלים בזה, או בשיפוצים, או מחכים לתקצוב מהמשרד הזה והמשרד ההוא. גם הקבוצות של הבנים סובלות מזה, כי באמצע השבוע שעות האימון מתקצרות. הבעיה של הבנות שהן לא יכולות לשחק, אבל גם הבנים בבעיה. חבל שבעיר השלישית בגודלה במדינה, הכדורגל, שהוא המשחק הכי פופולרי שיש, לא מעניין אף אחד. הרי זה מחזיק בפעילות כל כך הרבה ילדים. בנות שרוצות לשחק כדורגל כמו בנים לא יכולות. אז מצד אחד אפשר לצעוק 'מגדרי', ומצד שני יש לנו ראש עיר אישה וזה לא מעניין אותה. זה לא מוזר שזה מעניין אותי ואותה לא? אני מתריע עכשיו לפני פתיחת העונה, כי הייתי בטוח שהעניין הזה כבר סודר".

אתה חושש שזה לא יקרה בעונה הקרובה?

"כן, לגמרי, וזה יכול לחסל את הקבוצה. זה חבל, כי מאוד קשה להקים קבוצת בנות".

יש אלטרנטיבה? אולי לשחק בעיר שכנה?

"אין אלטרנטיבה, אני לא אעשה את זה למועדון שאני עובד בו. זה לא הגיוני שננדוד מהבית שלנו. נווה יוסף הוא מועדון מאוד ידידותי, עם מאמנים שהם קודם כל אנשי חינוך. מבחינתנו, זה לפני הכל. המטרה – ליצור חוויה טובה לילדים. אני חושב שכל ילד שבאמת רוצה לשחק כדורגל, ליהנות ולהתקדם, נווה יוסף הוא מועדון שבצניעות נותן לילדים את כל מה שהם צריכים. אני חושש שהקבוצה תיסגר. מצד אחד אומרים שצריך לקדם את הספורט הנשי, אבל אתה לא יכול לעשות את הדברים האלה לבדך, אתה צריך עזרה, והמינימום הוא שנוכל לשחק. אנחנו לא מבקשים מעבר לזה כלום. זה כל כך חבל. אני מקווה שדברים כן ייפתרו".

מהעירייה נמסר בתגובה: "התאורה מול מרכז הקונגרסים פורקה עקב בעיות בטיחותיות. בימים אלה נערכת העירייה להתקנת תאורה חדשה במקום. אשר למגרשי אבי רן, העירייה ממתינה לאישור תקציבי של משרד התרבות והספורט להקמת התאורה. עד להתקנת התאורה מתקיימים האימונים עד השעה 20:00".

 


 

 


 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

תגובה אחת

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר