כביש 89 באזור חורפיש-אלקוש (צילום: נתיבי ישראל)

מהפך קריטי בצומת אלקוש-חורפיש: הושלם פרויקט הסדרת הכביש בשווי של 24 מיליון שקלים

משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל השקיעו כ-24.2 מיליון שקלים בפרויקט בטיחותי קריטי על כביש 89 שהושלם לאחרונה בצומת אלקוש ובאזור חורפיש המוגדר כאזור עם תאונות רבות המסתיימות לרוב באובדן בנפש, ושאליו מגיעים מטיילים רבים.

פורסם בתאריך: 12.12.21 17:15

 

מיזם תחבורתי בטיחותי נוסף הושלם ע"י משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל- מהפך בטיחותי בקטע כביש 89 בצומת אלקוש ובכניסה לחורפיש שידעו תאונות רבות. אזור זה מושך אליו לאורך השנה מאות אלפי משתמשי דרך, בהם מטיילים רבים המגיעים לטייל באזור ובדרכם להר אדיר, הר מירון, היערות, הפארקים וכמובן הצימרים באזור, לצד עשרות אלפי תושבי האזור, החולפים בצומת זה מידי יום.

משרד התחבורה באמצעות חברת נתיבי ישראל השקיע כ-24.2 מיליון שקלים

במסגרת הפרויקט חברת נתיבי ישראל באמצעות אגף מוקדי סיכון הרחיבה את כביש 89 לאורך מקטע של 800 מטרים הנחשב למסוכן עצם היותו בעל מסלול אחד עם שוליים צרים. כעת ישנם שני מסלולים לכל כיוון ומדרכה. בנוסף החברה הקימה מפרדה קשיחה שמטרתה למנוע התנגשויות חזיתיות במקרה של סטייה מהנתיב, אלו מסתיימות לרוב באובדן בנפש.

בצומת אלקוש, בוצע מעגל תנועה עם שלושה זרועות וכן הוסדרה דרך שירות לכלים חקלאיים ובכך נמנע מהם נסיעה בכביש עצמו. לאורך ה 800 מטרים, בוצעה מערכת תאורה חדשה, בוצעה עבודת ניקוז וכן הוסדרו הכניסות והיציאות לאורך המקטע.

כביש 89 באזור חורפיש-אלקוש (צילום: נתיבי ישראל)

המהנדס הבכיר אורי חאיק, סגן מנהל אגף מוקדי סיכון בחטיבת הנדסה ופיתוח של חברת נתיבי ישראל: "אזור זה הוגדר כאזור עם תאונות רבות והפרויקט שהגיעה עתה לסיומו, בעל משמעות אדירה שבראשה הצלת חיים. כביש 89 מוביל כל כך הרבה מטיילים שפוקדים את ההרים בגליל עליון וזהו ציר מרכזי המוביל להרים ולמקומות אירוח באזור. בחודשים האחרונים הגיעו לסיומם פרויקטים רבים באזור הצפון שכל מטרתם להסדיר את בטיחותם של משתמשי הדרך וזהו אחד הפרויקטים המשמעותיים אין ספק".


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר