מרכז איי-קאט חוגג 5 שנים של עשייה (צילום: באדיבות העמותה)

מרכז איי-קאט לאומנות וטכנולוגיה בעכו חוגג 5 שנים של הכשרות מקצועיות ל-2000 בני נוער ומבוגרים ללא עלות

עמותת איי-קאט בעכו הוקמה ללא כוונת רווח במטרה לשפר את המעמד הסוציו-אקונומי של הקהילה המעורבת בצפון ישראל. עכשיו הם חוגגים 5 שנות עשייה מוצלחות באירוע אינטימי ומרגש.

פורסם בתאריך: 16.12.21 21:02

 

בסופ"ש האחרון חגגנו מרכז איי-קאט לאומנות וטכנולוגיה בעכו, חמש שנות פעילות ועשייה ענפה, באירוע מצומצם ושמח עם חברי העמותה והוועד המנהל, ועם צוות המקום ובני המשפחות. המרכז נתן הכשרות מקצועיות בחינם  לכ-2000 מבוגרים ובני נוער בצפון ישראל.

מאות דורשי עבודה וביניהם אימהות חד הוריות רכשו הכנסה נוספת או מקצוע חדש בקורסים מסובסדים; מאות בני נוער למדו לצלם ולערוך סרטי וידאו חינם אין כסף, הדפיסו בתלת ממד והשתתפו בסדנאות למנהיגים צעירים ופעילים המשפיעים על סביבתם.

עמותת איי-קאט הוקמה ללא כוונת רווח במטרה לשפר את המעמד הסוציו-אקונומי של הקהילה המעורבת בצפון ישראל, ולפני חמש שנים הקימה בעכו מרכז חינוכי תרבותי בעיר עכו ובגליל המערבי המספק מגוון הזדמנויות להכשרה ולמידה, הקניית ערכים, קידום, צמיחה כלכלית, פיתוח אישי ויצירת סביבה לימודית מעורבת לכלל האוכלוסייה היהודית והערבית.

המרכז הוקם בזכות מארק פרנק, יהודי מפיטסבורג, יו"ר העמותה, הינו הראשון מסוגו בישראל. המרכז מהווה שכפול של עשרה מרכזים מצליחים הפועלים בארה"ב על פי מודל MBC, ומותאם לקהילה המקומית. בניית גשרים חברתיים בין תרבויות שונות באמצעות עבודה על נושאים משותפים, עיצוב זהותם של בני הנוער, עידוד אינטראקציה ותרומה לקהילה, יצירת חילופי מידע בינלאומיים ותוכנית החלפת סטודנטים בשיתוף פעולה עם מרכזים בארצות הברית.

העשייה של מרכז איי-קאט בתקופת הקורונה בתחומים: הכשרות מקצועיות, פעילות למען הקהילה, פעילות בני נוער.

שיתוף פעולה עם משרד החינוך: חלוקת משחקי חשיבה לקהילה , מפגשי זום לבתי ספר וחלוקת ערכות ביתיות לניסויי מעבדה עפ"י בקשתה של ד"ר אורנה שמחון. שיתוף פעולה עם מתנ"ס חומות עכו: סדנת צילום וידאו, הקמת ושדרוג טלוויזיה קהילתית, שיתוף פעולה עם מתנ"ס בית העם: סדנת צילום וידאו, צילומים לבעלי צרכים מיוחדים ושיתוף פעולה עם עיריית עכו.

מרכז איי-קאט נפתח כמרכז למידה מרחוק; קליטת נשים במצוקה לקורסי ההכשרה המקצועית המתקיימים במרכז, קורס קיץ בצילום, שיתוף פעולה עם הקונסרבטוריון. המרכז יזם והוביל את פרויקט צילומי הזמרייה- הקמת אולפן צילום וסאונד מקצועי ע"י צוות המדריכים והשגרירים. חלוקה של משחקי חשיבה למשפחות בשיתוף הרווחה. הפקת סרטון משותף המיועד להגברת המודעות לדו קיום וחיים משותפים בעכו.

פעילות קיץ גם בתקופת הקורונה שבה לא היה מענה לבני נוער שילבנו תכנים של צילום, סיורי שטח, פעילות חברתית, תיאטרון. בתוכנית ייחודית שנועדה למשפחות חד הוריות בשילוב עם משפחות שלהן ילדים עם מוגבלויות שונות, ונוצר מפגש חברתי שונה ומגוון.

"קשה להאמין שכבר חלפו חמש שנים" הברכות שזרמו מהארץ ומחו"ל סיכמו פעילות שתוצאותיה ניכרות בעכו ובגליל יום יום, כשהחזון מתממש ויוצר חיבורים בקהילה והפעילות מתעצמת בקצב מסחרר. חברי העמותה סיפרו: "אנחנו מתרגשים להיות חלק מהשיח הציבורי וכבר שקועים עמוק בתכנון השנים הבאות, וזו ההזדמנות להגיד לכל שותפינו. פשוט תודה!"


 

 


אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר