יאיר לפיד בכנס בבית אבא חושי בחיפה (צילום: אלה אהרונוב)
יאיר לפיד בכנס בבית אבא חושי בחיפה (צילום: אלה אהרונוב)

ריח של בחירות: מאות הגיעו לכנס עם יאיר לפיד בחיפה

ראש מפלגת יש עתיד הציג את משנתו המדינית והכלכלית ודיבר על הפערים בין הפריפריה למרכז. הוא סיפר על פעולתו כדי להוריד את יוקר המחיה, ובהקשר החיפאי ציין את פעולתו למען סגירת מיכל האמוניה

פורסם בתאריך: 8.6.17 21:53

יו"ר מפלגת יש עתיד מהאופוזיציה יאיר לפיד הגיע הערב (חמישי) למפגש עם תושבים בבית אבא חושי בחיפה. "הביקור הוא חלק ממסעו של לפיד כמועמד לראשות הממשלה", נאמר בהודעה לעיתונות שהקדימה את הביקור. האולם בבית אבא חושי התמלא לחלוטין, ולפי ההערכה היו במפגש לפחות 500 משתתפים, ובהם גם סגן ראש העיר שי אבוחצירה מסיעת צעירי חיפה-יש עתיד במועצה.

"בחודשים האחרונים הייתי בחיפה יותר ממה שהייתי כאן מאז שהייתי ילד ובאתי לבקר את הדודים שלי", אמר לפיד לקהל ואמר כי הוא תרם למאבק לסגירת מיכל האמוניה.

לפיד הציג בכנס את תוכנית שבע הנקודות הוא שהציג כבר בשנה שעברה, הפורטת את תפישותיו הביטחונית, הפוליטית והכלכלית. במסגרת התוכנית הוא מצהיר על כוונתו לצאת למהלך מדיני עם הפלסטינים, לחזק בריתות אסטרטגיות, לנקות את המערכת הפוליטית, לבנות מחדש את מערכת אכיפת החוק, לחזק את הכלכלה ולהפנות משאבים רבים לחינוך ולמדע.

לפיד התייחס לפערים בין מרכז לפריפריה וציין את הבעייתיות הרבה המתבטאת בכך שתוחלת החיים בפריפריה קצרה מתוחלת החיים במרכז בארבע שנים בגלל שירותי בריאות איכותיים פחות. הוא אמר שהוא תומך בכך שצעירים מהקריות יוכלו ללמוד עד לתואר שני בחינם, אך שלל את הרעיון של הגדלת תשלומי ההעברה והקצבאות.

הוא ציין בפני הקהל, שרובו היה מורכב מאנשים בגיל מבוגר יחסית, את פעולותיו למען הורדת יוקר המחיה, תוך שהוא רומז בעקיפין על המחאה החברתית של שנת 2011: "כשר אוצר הכנסתי מוצרים לפיקוח, הקמתי את הוועדה הראשונה להסדרי החוב כדי שלא יקרה מה שקרה עכשיו עם אליעזר פישמן, והתחלנו לגבות הרבה יותר כסף מהתעשייה. אפשר לעשות הרבה דברים כדי להוריד את יוקר המחיה, רק שזה לא שלמישהו יש איזה טריק וזה קורה ביום. זה הרבה מאוד עבודה קשה ויום יומית, וצריך ממשלה שמחויבת לזה. כל עוד אין ממשלה שמחויבת לזה, זה לא יקרה". לפיד אמר שהוא מתחייב לעבוד עם כל מי שיפעל למטרה זו: "הייתי הראשון מהאופוזיציה שבירך את משה כחלון על תוכנית 'נטו משפחה'".

באשר למשנתו המדינית אמר לפיד: "אני פטריוט ישראלי. הביטחון שלנו נמצא בידיים הנכונות, בידי צה"ל, וזה מה שחשוב – שהוא יהיה בידינו. הטעות הגדולה של השמאל הישראלי הוא הניסיון שלו לשכנע כל השנים שאפשר לסמוך על הפלסטינים. אי אפשר לסמוך על הפלסטינים". הצהרה זו של לפיד זכתה לתשואות הקהל.

 

 

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר