שחף ליבוביץ
שחף ליבוביץ

"אין דבר שמרגש אותי יותר מהגשמת החלום לזוגות שרוכשים אצלנו דירות"

"כמי שחי את עולם הנדל"ן מהשטח ובקרוב סוגר עשור בתחום, אני יכול לומר בביטחון מלא שהגשמת חלום הדירה לאלפי זוגות צעירים לאורכה ורוחבה של מדינת ישראל היא ציונות לכל דבר" • שחף ליבוביץ', סמנכ"ל המכירות של חברת "סלע בינוי" מעניק הצצה אל מאחורי הקלעים של חברת הנדל"ן מהמובילות בישראל

פורסם בתאריך: 18.2.22 02:19

רזומה: הצטרפתי לחברת "סלע בינוי" בשנת 2014 כאיש מכירות בנהריה. לאחר מכן ניהלתי את מערך מכירות החברה בצפון, ומאז שנת 2019 אני מכהן כסמנכ"ל המכירות של החברה.

כמה עובדים בחברה? 200 עובדים. "סלע בינוי" היא קבוצה המאגדת בתוכה מספר חברות: חברה יזמית, חברה מבצעת וחברת נדל"ן מניב, אשר מובילות את הפרויקטים של החברה בפרישה ארצית רחבה של אלפי יחידות דיור – מנהריה והקריות, דרך תל אביב, רמת גן, ירושלים ועד אשדוד ועוד.

אפשר לומר שאתם מתרכזים רק בבניית דירות? למעשה, שוק המגורים מהווה רק נתח אחד מפעילותה של "סלע בינוי". החברה מחזיקה בנכסי נדל"ן מגוונים, ורק לאחרונה חנכה בניין משרדים מרהיב בצ'ק פוסט. בימים אלה ממש מקימה "סלע בינוי" ברחבי הארץ את רשת המרכזים המסחריים open. לאלה יתווספו פרויקטים בעירוב שימושים של מלונאות, משרדים, מסחר ואפילו דיור מוגן. כיום, סלע בינוי עוסקת בכל תחום בענף הנדל"ן.

כחיפאי, האם יש הבדל בין הנדל"ן בחיפה לערים השכנות? ההבדל העיקרי הוא במונחים של תמורה ביחס למחיר. מיעוט התחלות הבנייה בחיפה מקפיץ באופן לא פרופורציונלי את המחירים במבואות הדרומיים ובפרויקטים המעטים שעוד נבנים על הכרמל. במחיר של דירת ארבעה חדרים בחיפה, ניתן כיום לקנות דירת חמישה חדרים בשכונות החדשות של טירת כרמל וקרית ביאליק, ליהנות מתשתיות חדשות, רמת שירותים גבוהה יותר, קהילה צעירה ותוססת, ועל הדרך להרוויח גם ארנונה במחירים סבירים יותר.

עד כמה בפועל זה באמת משפיע על עזיבת חיפאים לערים השכנות? משפיע מאוד. אם בעבר חיפה התמודדה עם בריחת צעירים לגוש דן, הרי שהיום היא בתחרות גם על אלה שבוחרים להישאר בסביבתה. זוגות ומשפחות צעירות כבר לא יכולים להרשות לעצמם להתמקם על הרכס. בתחרות הזאת חיפה מפסידה בענק לערי הלוויין שמשאירות אותה הרחק מאחור. בקרב חבריי לשכבה מבית הספר עירוני א', אני מיחידי הסגולה אשר עדיין שומר אמונים לעיר ומתגורר בכרמל.

איזה פרויקט יש לחברתכם באזור? כיום "סלע בינוי" מקימה כ-2000 יחידות דיור בקרית ביאליק, מתוכן 1500 דירות ייבנו בשכונת אפקה בתמהיל מגוון של מגדלי יוקרה, בנייני בוטיק ווילות, כשלצידם אנו מקימים את מרכז הקניות החדש של השכונה, אפקה OPEN. כמו כן בקרוב נתחיל בהקמת המע"ר (מרכז עסקים ראשי – ב"כ) החדש של הקריות שיכלול כשבעה מגדלים של 30 קומות מעל חזית מסחרית.

מה הקורונה עשתה לכם כחברת בנייה? זה מתחלק לשניים. ראשית, העבודה במטה החברה עברה ברובה לזום. ברגע שהבנו שאנו לפני אירוע מתגלגל, עשינו את ההתאמות הרצויות כדי לשמור על בריאותם של העובדים. שנית, כמו כל המשק בהתחלה היינו בחוסר ודאות. לאחר מכן, תחום הבנייה הוחרג כענף חיוני והמשכנו לעבוד כרגיל, כמובן בכפוף לכל ההנחיות. בפועל, חלה עלייה בביקוש לדירות גדולות. אנשים היו בסגרים ובילו זמן רב בבתים. הם חיפשו חללים פתוחים ומטבחים מרווחים וכן מרפסות גדולות שהפכו למקום שבו הם בילו זמן רב מהיום.

מתחרים? ביחסים טובים איתם, ותמיד אוהבים ללמוד האחד מהשני.

 

 

חברים מהענף? רועי בן שלוש – מעבר להיותו בעלים ומנכ"ל חברת "צור טאואר", הבונה אלפי יחידות מגורים באזור הצפון, רועי הוא גם החבר הטוב ביותר שלי מאז שירותנו הצבאי המשותף. רועי הכניס אותי ל"סלע בינוי" עוד בימים בהם היא הייתה חברה בתחילת דרכה; שי אבוחצירה – מנכ"ל סלע בינוי, שמלווה אותי כמו אח גדול עוד מהימים בהם פעלנו ביחד באגודת הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה והובלנו שורה של מאבקים ורפורמות; איתמר סלע – מבעלי חברת "סלע בינוי" ודמות לחיקוי עבורי. בזכותו אני לומד מדי יום דברים חדשים ומרחיב אופקים.

פרויקטים מעניינים שלקחת בהם חלק? זכיתי להיות ממובילי פרויקט "גן העיר" בנהריה, פרויקט ההתחדשות העירונית הראשון שנעשה בפריפריה וכלל כ-180 יחידות על חורבותיהן של 34 דירות בשיכונים מטים ליפול. חיפה משוועת לפרויקטים כאלה שלצערי כבר כמעט שלא נראים בשטח.

פרויקטים מעניינים נוספים, בהם אני מעורב כיום, הם הפרויקטים של "סלע בינוי" בירושלים, בלב שכונות קטמון וארנונה היוקרתיות. ירושלים היא אחת הערים החשובות בעולם, ומרגש ש"סלע בינוי", המקימה בה כ-700 יחידות דיור, הפכה לשחקן מרכזי בענף הנדל"ן בעיר.

מה הסיפוק הכי גדול שלך בעבודה? להפוך חזון למציאות משלב הזכייה במכרז, התכנון האדריכלי, הבנייה ועד מסירת המפתח לדיירים. זה תהליך שהוא כמו לידה של תינוק. הוא לוקח המון זמן, כרוך בכאב אבל בסוף זה אושר אחד גדול. בכלל, אין דבר שמרגש אותי יותר מהגשמת החלום לזוגות שרוכשים אצלנו דירות. כמי שחי את עולם הנדל"ן מהשטח, אני יכול לומר בביטחון מלא שהגשמת חלום הדירה לאלפי זוגות צעירים לאורכה ורוחבה של מדינת ישראל היא ציונות לכל דבר.

אתה מוצא קצת זמן לנוח בתוך כל העשייה הזאת? בזמני הפנוי המועט אני נוהג להתנדב בארגון "איחוד הצלה" ולסייע לו בהובלת קמפיינים ארציים לגיוס תרומות, מתוך אהבה גדולה לארגון ואנשיו שמבצעים מלאכת קודש. כרגע אני מקדיש את כל-כולי לעבודה ולעשייה. יהיה לי מספיק זמן לנוח בפנסיה.

 

העסקה שחלמתם עליה מחכה לכם כאן. היכנסו עכשיו לזירת הנדל״ן של חיפה

 

אולי יעניין אותך גם

תגובות

🔔

עדכונים חמים מ"כלבו - חיפה והצפון"

מעוניינים לקבל עדכונים על הידיעות החמות ביותר בעיר?
עליכם ללחוץ על הכפתור אפשר או Allow וסיימתם.
נגישות
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר
הורידו את האפליקציה
לחוויה מהירה וטובה יותר